Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اونتادور ۲۰۲۲ را می توان  یکی از خودروهای فوق العاده لامبورگینی به شمار آورد که با موتور ۷۶۹ اسب بخاری V-۱۲ و نمای بیرونی عجیب و غریب تولید شده است. این خودرو برای رقابت با رقبایی مانند  فراری SF۹۰ که قرار است در آینده ای نزدیک الکتریکی تولید شود، تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لامبورگینی همیشه اقدام به تولید خودروهای متفاوت نسبت به سایر خودروسازها می کند و اکنون این تفاوت را در اونتادور مشاهده می کنیم چرا که این خودرو جدید دارای در‌های قیچی مانند است که ظاهری متفاوت به اونتادور داده است. اگر بخواهیم در مورد داخل اونتادور  صحبت کنیم، می توان به صراحت از سفارشی سازی آن گفت که اکنون کابین بسیار سفارشی آن برای دو سوار جا دارد، اما فضای بسیار کمی برای ذخیره وسایل دارد.

اونتادور  برای سال 2022 آخرین مدل تولیدی از لامبورگینی است و اکنون به منظور جشن پایان دوران، لامبورگینی تعداد محدودی (۶۰۰ واحد در سطح جهان) از اونتادور  مخصوص مجهز به نام Ultimae می‌سازد. لامبورگینی از هزینه های نسخه نهایی اونتادور گفته است که چقدر هزینه خواهد داشت. تعداد محدودی از مدل Ultimate ساخته خواهد شد که ۳۵۰ نسخه از آن کوپه و ۲۵۰ دستگاه رودستر در سراسر جهان به فروش می‌رسد.

پیشرانه اونتادور  دارای یک موتور ۶.۵ لیتری V-۱۲ با تنفس طبیعی است که ۷۶۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور ۵۳۱ پوند فوت موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته دستی به هر چهار چرخ راه پیدا می‌کند. نسخه Ultimae دارای رانندگی فوق العاده ای است که بسیار قدرتمند و متمرکز بر مسیر است.

در نهایت می توان گفت که اونتادور  دارای کابینی تقریبا کم جا است و کابین نمی تواند وسایل زیادی را در خود جای دهد و فضای چمدان نیز محدود است. داشبورد دارای یک پشت آمپری دیجیتالی است که با استفاده از آن می توان حالت های مختلف رانندگی را انتخاب کرد که شامل Strada، Sport و Corsa است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، تویوتا برخی ویژگی های کلیدی این دو خودروی برقی را به اشتراک گذاشته است.

سال گذشته این شرکت طرح اولیه خودروهای برقی را طی نمایشگاه اتومبیل شانگهای به نمایش گذاشت و از آن زمان تاکنون پیشرفت بسیاری کرده است. طرح های اولیه به نمایش گذاشته شده در سال گذشته در حقیقت همان bZ۳C وbZ۳X بودند.

این مدل ها برای بازار چین طراحی شده بودند اما جزییات اندکی از آنها فاش شده بود. اکنون مشخص شدهbZ۳C برای نسل Z وbZ۳X برای خانواده ها طراحی شده اند.

bZ۳C را با همکاری BYD Toyota EV Technology ،FAW و تیم مرکز تحقیق و توسعه IEM تویوتا ساخته است. از سوی دیگرbZ۳X براساس همکاری بین تویوتا، گروه GAC، GAC تویوتا و IEM توسعه یافته است.

bZ۳X از خودروی برقی دیگر بزرگتر است و کابین جادارتری دارد. هر دو اس یو وی دارای سقف پانورامیک، داشبورد دیجیتال، نمایشگر اطلاع رسانی بزرگتر و همچنین پدهای شارژ موبایل و دستگاه های الکترونیکی در حال حرکت هستند.

خودروهای برقی تویوتا دارای فناوری کمک راننده پیشرفته هستند اما جزییات موتور و چند پارامتر دیگر آنها هنوز اعلام نشده است. تویوتا زمان عرضه دو اس یو وی برقی را اعلام نکرده اما به نظر می رسد این وسایل نقلیه به زودی راهی بازار شوند.

هر دو خودروها برای بازار چین طراحی شده اند و مشخص نیست کدام یک برای فروش در بازارهای خارج از این کشور انتخاب می شوند.

کد خبر 6091708 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • لامبورگینی دیابلو GT فقط 80 دستگاه! (عکس)