Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:44:05 GMT

سومین نگارخانه‌ استان ایلام افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۹۶۰۰

سومین نگارخانه‌ استان ایلام افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر روز جمعه در هفته دولت و با حضور فتاحی معاون سیاسی استاندار، امام جمعه چرداول، خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، استاد صندوق آبادی قائم‌مقام انجمن خوشنویسان ایران نگارخانه زنده یاد بهمن نظری در مجتمع فرهنگی شهر سرابله گشایش یافت‌.

در آیین گشایش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه تمرکز ما در مدیریت فرهنگی استان در چهار سال گذشته بر روی توسعه زیرساخت‌های تخصصی بوده است، تاکید کرد: این زیرساخت‌ها راه را برای ادامه حرکت اصحاب فرهنگ و هنر باز می‌کند و امیدواری را در میان آنها به وجود می‌آورد، نگارخانه زنده یاد بهمن نظری سومین نگارخانه‌ای است که طی مدت اخیر در استان افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خودآموز بیان کرد: ایجاد و فراهم سازی زیرساخت‌های حوزه فرهنگ، مقدمه‌ای برای جهش در دیگر حوزه‌ها است و باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: به رسم و سنت دیرینه پاسداری و قدرشناسی از بزرگان و نام آوران، نامگذاری زیرساخت‌های فرهنگی به نام مشاهیر و هنرمندان استان گامی کوچک در انجام وظیفه ما است، از این رو نخستین نگارخانه استان به نام استاد علی اشرف صندوق آبادی و نخستین تماشاخانه تخصصی تئاتر استان به نام زنده یاد علی باسره نامگذاری شد.

وی بیان کرد: جایگاه و کارنامه هنری زنده یاد بهمن نظری ما را بر آن داشت تا نخستین نگارخانه شهرستان چرداول به اسم این هنرمند ارجمند نامگذاری شود، ایشان ده‌ها افتخار ملی و بین المللی را در عرصه هنرهای تجسمی و انیمیشن را در کارنامه خود داشت و آثارش تجلی نبوغ خاص ایشان بود.

خودآموز اضافه کرد: جا دارد از نقش به سزای انجمن هنرهای تجسمی استان ایلام که در پیگیری روند ساخت و گشایش و نامگذاری این نگارخانه موثر بود، تشکر کنم.

قائم‌مقام انجمن خوشنویسان ایران نیز با اشاره به جایگاه هنری و با ارزش زنده یاد بهمن نظری تاکید کرد: نامگذاری مکان‌های فرهنگی به نام مفاخر هنری استان امری لازم و اجتناب ناپذیر است، زیرا جوانان هر چه بیشتر با الگوهای فرهنگی و هنری خود آشنا می‌شوند.

علی اشرف صندوق آبادی تاکید کرد: بهمن نظری در طرّاحی، هنرمندی چیره‌دست بود و در نقّاشی، مجسمه‌سازی، انیمیشن و.. از نوابغ، زبدگان و نخبگانِ هنر امروز بود.

گفتنی است نمایشگاه مشترک هنرمندان شهرستان چرداول نیز با آثاری از عبدالحسین خانشیری، فریده منصوری، رقیه علی کرمی در حوزه طراحی، نقاشی و خوشنویسی تا پایان هفته دولت در این نگارخانه مستقر است‌.

کد خبر 5290425

منبع: مهر

کلیدواژه: نگارخانه ایلام وزارت ارشاد ویروس کرونا هفته دولت واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه افتتاح طرح عمرانی محرم 1400 واکسیناسیون خراسان رضوی اردبیل استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری و به تاسی از مولای متقیان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام به عنوان نماد جوانمردی و فتوت، نامگذاری شده است.

حضرت علی علیه السلام اسوه جوانمردی و شجاعت در سال پنجم هجرت در جنگ خندق، عمربن عبدود نماد شرک و بت پرستی را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ترجیح داد.

ورزشکاران هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیز با الگو قرار دادن مولای متقیان و در پیش گرفتن منش پهلوانی سعی بر زندگی به سبک و سیره ایشان دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود