Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:36:21 GMT

برآورد وجود ۲هزار ماینر غیرمجاز فعال در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۰۰۲۶

برآورد وجود ۲هزار ماینر غیرمجاز فعال در خراسان شمالی

علی رضا علیخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشف این تعداد ماینر تا ۳۰ درصد به کم کردن خاموشی های برق در استان کمک کرده و در بین شهرستان های استان بیشترین کشفیات ماینر مربوط به شیروان است.  

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان این که گروه‌های بازرسی ویژه برای شناسایی رمزارزها و برق‌های غیرمجاز در این شرکت فعال شده است گفت: از مردم درخواست می شود تا به این امر کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی افزود: ویلاهای حومه شهر، دامداری ها، سوله های غیرفعال و مرغداری ها و مراکز و تاسیسات کشاورزی از مکان هایی هستند که برای نصب دستگاه های ماینر از آن ها استفاده می شود.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به‌ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است؛ با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان خراسان شمالی ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ خانوار مشترک شرکت توزیع برق هستند که ۸۴ درصد مشترک بخش خانگی و مابقی نیز در بخش خدمات، صنعت، کشاورزی و سایر مصارف هستند و طبق آمار رسمی حدود  ۹۹.۹ از خانوارهای شهری و روستایی این استان از نعمت روشنایی برق برخوردارند.

میانگین مصرف مشترکان خانگی برق ۲۰۰ مگاوات است.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات می رسد.

برچسب‌ها رمز ارز بجنورد مصرف بهینه برق خراسان شمالی شركت توزيع نيروی برق خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمز ارز بجنورد مصرف بهینه برق رمز ارز بجنورد مصرف بهینه برق خراسان شمالی شركت توزيع نيروی برق خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز باران، با طراوت بهاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ بارش‌های وسط فصل بهار، طراوتی دلچسب به طبیعت بخشید. هرچند برخی محور‌های مواصلاتی روستایی برای ساعاتی قطع شد، بازگشایی آنها در کنار خوشحالی کشاورزان، این روز بهاری را به یادماندنی کرد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از فردا جوی پایدار و افزایش شش تا هشت درجه ای را برای استان پیش بینی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • باز باران، با طراوت بهاری
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است
  • مصرف کولرها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا