Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@03:51:23 GMT

خسارت ۴ میلیاردی سارقان به تاسیسات برق

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۰۱۹۳

خسارت ۴ میلیاردی سارقان به تاسیسات برق

مدیر امور برق شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه سارق یا سارقان در بامداد ۲ روز پیش حین ارتکاب جرم در پُست برق موجب خاموشی ۵ ساعته بیش از ۶۰۰ مشترک خانگی و کسب و کارهای مختلف شدند، میزان خسارتی که به پست برق وارد شده را ۴ میلیارد ریال برآورد کرد.

به گزارش برنا؛ قطع چندساعته برق در مناطقی از شهر رفسنجان که از نیمه شب رخ داده بود، خبرساز بود تا آنکه مسئولان برق علت را سرقت و خرابکاری سارق یا عده ای از سارقان اعلام کردند؛ افرادی که هم خواب شهروندان را گرفتند و هم به بیت المال و اموال شهروندان و هموطنانشان خسارت زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرقت برق سال گذشته نیز در رفسنجان سبب آتش سوزی در یک منزل مسکونی شده بود.

محمدرضا یوسفی مدیر امور برق شهرستان رفسنجان در تشریح رویداد مربوط به سرقت اخیر سیم برق اظهار کرد: از نیمه شب طی ۲ روز پیش برق بیش از ۶۰۰ مشترک منطقه خیابان چهارراه آذر در مرکز شهر از ساعت ۵ ونیم صبح تا ۱۰ و نیم صبح قطع بود و با مانوری که انجام دادیم مشخص شد در این منطقه سارقان کابل فشار قوی پست برق را سرقت کرده اند.

او افزود: این کار موجب آتش گفتن تابلو برق داخل پست برق و وارد آمدن خسارتی بالغ بر ۴ میلیارد ریال به سیستم های شبکه پست برق شد؛ علاوه بر آن مردم هم بیش از ۵ ساعت متحمل بی برقی شدند تا برق آنان با کمک عوامل اداره برق ساعت ۱۴ وصل شد.

سرقت سالانه بیش از ۸۰ کیلومتر سیم برق در رفسنجان

او در ادامه به تشریح موضوع سرقت برق در این شهرستان پرداخت و ادامه داد: به طور میانگین هر شب در مناطق مختلف شهرستان از جمله کشکوئیه، نوق، خنامان و مرکز شهر، روستاهای اطراف شهر، ادارات و ارگان های مختلف و ... به میزان بیش از یکهزار متر سیم برق به سرقت می رود.

یوسفی تصریح کرد: در مجموع در طول سال بیش از ۸۰ کیلومتر سیم برق معادل بیش از ۶ میلیارد ریال سرقت می شود، که باید با پول بیت المال سیم های برق را جایگزین کنیم از طرفی مردم و مشترکان مدت زمان بی برقی آسیب روحی و مالی می بینند و امکان دارد برخی از وسایل خانگی یا اداری بسوزد و از کار بیفتد.

او با اشاره به اینکه سرقت برق در سال گذشته موجب آتش سوزی یک باب خانه شد و تمام وسایل آن خانه در آتش سوخت گفت: یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در رفسنجان وجود دارد.

مردم با مشاهده سارق با ۱۱۰ تماس بگیرند

رئیس امور اداره برق شهرستان رفسنجان گفت: زمانی که مردم سارقان سیم برق در حال ارتکاب جرم را مشاهده می کنند با سارق درگیر نشوند که موجب فرار سارق شود؛ توصیه می شود برای جلوگیری از فرار سارقان و اینکه شاید این سر و صدا موجب برق گرفتگی سارق شود شهروندان خود را وارد ماجرا نکنند.

او افزود: مردم در این مواقع با حفظ خونسردی با ۱۱۰  تماس بگیرند تا ضمن دستگیری متهمان درس عبرتی برای دیگر سارقان شود.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق سرقت آتش سوزی پول جرم سر و صدا برق سارق سارقان پست برق سیم برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش

  سرهنگ   حبیب رازدار  بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل و سیم برق در شهرستان خاش، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با پیگیری سرنخ‌های موجود، موفق به شناسایی ردپای ۱ متهم در این سرقت‌ها شدند که سرانجام در یک عملیات پلیسی موفق سارق در حین سرقت دستگیر و مقدار ۲۵ کیلو گرم کابل و تجهیزات انتقال برق از وی کشف شد.

 سرهنگ "رازدار" با اشاره به اعتراف متهم به ۶ فقره سرقت سیم و کابل از شهروندان خواست: با رعایت نکات امنیتی و توجه به هشدار‌های انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک با شماره گیری ۱۱۰ سریعا موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سارق میلیاردی طلاجات در باقرشهر دستگیر شد
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟