Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@06:35:23 GMT

قیمت محصولات بزرگترین تراشه ساز جهان افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۰۳۸۰

قیمت محصولات بزرگترین تراشه ساز جهان افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، شرکت TSMC بزرگترین تراشه ساز جهان است که پردازشگر دستگاه‌های اپل، AMD، انویدیا و کوالکام را تولید کند. اکنون گزارش جدید نشریه وال استریت ژورنال حاکی از آن است که قیمت برخی محصولات آن افزایش می‌یابد.

این شرکت تصمیم دارد بهای تراشه‌های پیشرفته خود را حدود ۱۰ درصد و تراشه‌هایی که جدید نیستند را حدود ۲۰ درصد گران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اواخر اهمیت ذخایر نیمه رسانا برای شرکت‌های بزرگ و خودروسازان بیشتر شده است زیرا تولید آنها با موانعی روبرو است. عوامل متعددی روی قیمت موبایل، لپ تاپ و کنسول بازی‌های رایانه‌ای تأثیر می‌گذارد و به همین دلیل ممکن است افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصد پردازشگرها و SOC لزوماً به معنای افزایش قیمت کالا برای مصرف کنندگان نیست.

البته افزایش قیمت مهمترین و گران‌ترین بخش‌های یک دستگاه به معنای آن است که برخی کالاهای محبوب در بازار با افزایش قیمت روبرو می‌شوند. به عنوان مثال گران‌ترین قسمت‌های آیفون ۱۲، مودم کوالکام و تراشه A۱۴ هستند که با افزایش قیمت آنها بهای دستگاه نیز افزایش می‌یابد.

گزارش وال استریت ژورنال به طور خاص به اپل و تاثیرافزایش محصولات TSMC بر محصولات آن اشاره نکرده است.

اما این تراشه ساز تایوانی تنها شرکت جهان است که می‌تواند تراشه‌های پیشرفته و مورد نیاز دستگاه‌های اپل را بسازد.

کد خبر 5290304

منبع: مهر

کلیدواژه: تراشه نوآوری موبایل رایانه لپ تاپ حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی عیسی زارع پور ویروس کرونا همراه اول امنیت سایبری حکمرانی فضای مجازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هکرها گوگل امنیت اطلاعات فیس بوک افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد ژاپن دست پُر آمد

آمارها نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در مارس ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و این در مقابل میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۳.۵ درصدی بود.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگانی که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن مورد بررسی قرار داد، انتظار دارند که تولید فصلی تعدیل شده در آوریل ۴.۱ درصد افزایش یابد و در ماه می ۴.۴ درصد افزایش یابد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده فروشی ژاپن در ماه مارس نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است و این نتیجه پایین‌تر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۲.۲ درصدی بود اما بیست و پنجمین ماه متوالی رشد را نشان داد.

طبق گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که خرده فروشی در ماه مارس ۱.۲ درصد در مقایسه با ماه قبل، کاهش یافته است که پس از افزایش ۱.۷ درصدی در فوریه است.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد