Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@01:38:56 GMT

«تیزپرواز» دفاع مقدس، آسمانی شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۰۹۶۲

«تیزپرواز» دفاع مقدس، آسمانی شد

سرتیپ خلبان «یدالله رستگارفر» از چهره‌های پرافتخار دوران دفاع مقدس و منطقه هورامان و کرمانشاه، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «یدالله رستگارفر» در روز ۲۵ مهر ماه سال ۱۳۳۱ در یک خانواده کُردزبان در شهر کرمانشاه به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کرمانشاه با رتبه عالی به پایان رسانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس وارد دانشکده افسری ارتش در تهران شد و پس از اتمام دوران ۳ ساله دانشکده افسری؛ ذات بلندپروازانه‌اش وی را به سمت نیروی هوایی ارتش هدایت کرد و پس از گذراندن دروس و دوره‌های خلبانی در ایران و آمریکا خلبان هواپیمای شکاری F۵E شد.

سروان خلبان «یدالله رستگارفر» جوان، مراحل ترقی و ارتقای درجات افسری را با توجه به شایستگی خویش، با موفقیت طی کرد و با درجه سرتیپی به‌عنوان فرمانده پایگاه دوم شکاری نیروی هوایی تبریز منصوب شد.

پایگاه مذکور، در طول دوران جنگ تحمیلی و تحت فرماندهی ایشان با توجه به مأموریت‌های رزمی محوله موفق پروازی به‌عنوان پایگاه نمونه هوایی شناخته شد.

پس از پایان جنگ تحمیلی با توجه به نیاز عملیاتی به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، منتقل شد و پس از پرواز با انواع هواپیما‌های مختلف ناوگان آن شرکت به افتخار معلم خلبان منتخب هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ نائل شد.

خلبان «یدالله رستگارفر» پس از بازنشستگی از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، حسب دعوت شرکت هواپیمایی آسمان به صورت قراردادی در کسوت معلم خلبان منتخب B۷۲۷ به استخدام شرکت هواپیمایی آسمان درآمد و آخرین پروازشان هم در مسیر تهران ـ بندرعباس ـ تهران که در زادروز تولدشان، که روز ۲۵ مهرماه ۱۳۹۶ صورت گرفت و از اول آبان‌ماه ۱۳۹۶ هم بر حسب قوانین جاری از هوانوردی منفک شد.

سرتیپ خلبان «یدالله رستگارفر» در حوزه لشکری به‌عنوان فرمانده پایگاه دوم شکاری تبریز و در حوزه کشوری به عنوان کاپیتان و معلم خلبان منتخب B۷۲۷ منشاء خیر و اثر و همواره مورد افتخار ایران و به‌ویژه غرب کشور، مخصوصاً استان کرمانشاه و افتخار منطقه هورامان بوده‌اند. وی بیش از ۵۰ سال در صنعت هوانوردی کشور خدمت کرده و همواره اسطوره نظم و انضباط، اخلاق، مرام و مردانگی، مدیریت و مردمی بودن، بوده‌اند.

حاصل زندگی پربار و سالم وی دو فرزند پسر و یک فرزند دختر است.

حاج یدالله تیزپرواز در روز دوشنبه یکم شهریور ماه ۱۴۰۰ به علت ابتلا به پدیده مرموز کرونا به اراده خداوند متعال، جهان هستی را وداع گفت و آسمانی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دفاع مقدس کرونا نیروی هوایی ارتش شرکت هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی

وحید فروغی زاده  اظهار کرد: پروازهای صبح ایران ایر (هما) و آسمان از مقصد تهران به ایلام و بلعکس با توجه به شرایط ناپایدار جوی و کاهش دید افقی لغو شد.

وی افزود: امروز یک پرواز فوق العاده از شرکت ایرلاین پویا نیز در فهرست برنامه های پروازی فرودگاه شهدای ایلام قرار دارد که هنوز لغو یا انجام آن از سوی این شرکت هواپیمایی اعلام نشده است.

فروغی زاده یادآور شد: هفته گذشته نیز شرایط نامساعد جوی باعث لغو پرواز شرکت ایران ایر به ایلام شد.

وی ادامه داد: مسافران پیش از مراجعه به فرودگاه برای اطلاع از انجام پروازها با سامانه‌های ۶۸۰۰ و ۱۹۹ تماس بگیرند.

به پیش بینی کارشناسان هواشناسی، بارش باران از شامگاه یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های جوی قرار می دهد.

از روز دوشنبه هفته گذشته تا شنبه هفته جاری جو استان شاهد بارش های تند رگباری بهاری بوده است و این بارش ها همچنان تا روز سه شنبه تداوم دارد.

در حال حاضر ۱۲ سورتی پرواز از سوی شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در مقصد تهران - ایلام فعالیت دارد.

شرکت هواپیمایی پویا نیز هشت سورتی پرواز فوق العاده برای این مسیر برنامه ریزی کرده است که امروز و پنجشنبه هفته جاری آخرین سورتی های این شرکت در استان انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار