Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@23:43:02 GMT

سفیر سابق آمریکا در افغانستان: جنگ اصلی در راه است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۱۰۲۴

به گزارش ایرنا، رایان کراکز که ریاست سفارت آمریکا در کابل را از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ و از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ بر عهده داشته است، در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان باعث جسورتر شدن شبه نظامیان در دیگر کشور‌ها شده است و اتفاقاتی که هم اکنون در حال رخ دادن در افغانستان است به دیگر کشور‌ها نیز سرایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جنگ اصلی هنوز آغاز نشده و در راه است، روند خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان روحیه عظیمی به گروه‌های رادیکال‌های اسلامی در همه جا داده است، القاعده، داعش و طالبان پاکستانی آن‌ها در حال جان گرفتن هستند.

کراکز با انتقاد از نحوه خروج نیرو‌های آمریکایی گفت: افغانستان به عنوان محل پرورش گروه‌های تروریستی برای انجام حملاتی مشابه حملات روز پنجشنبه عمل خواهد کرد.

سخنان کراکز در حالی عنوان می‌شود که عصر روز پنجشنبه دو بمب گذار انتحاری و چندین فرد مسلح به جمعیت انبوه در مقابل فرودگاه کابل حمله کردند.

در این حملات تا کنون ۷۲ نفر غیر نظامی افغان و ۱۳ نیروی نظامی آمریکایی کشته شده و بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجار‌های تروریستی فرودگاه کابل را به عهده گرفت.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

منابع خبری در غرب افغانستان اعلام کردند بر اثر حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در هرات شماری از نمازگزاران شهید و زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، افراد مسلح ناشناس به سوی نمازگزارن شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات تیراندازی کردند که بر اساس گزارش‌های اولیه یک عالم دین و شماری از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

برخی منابع محلی می گویند نمازگزاران پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله دو مهاجم موتور سوار قرار گرفتند.

گفته می‌شود حجت الاسلام جاوید از بزرگان این شهرک در حادثه تروریستی مسجد امام زمان عج و پنج نفر دیگر به شهادت رسیده‌اند.

جزئیات بیشتری از این حمله تروریستی منتشر نشده است.

مقامات امنیتی هرات نیز تاکنون اظهارنظری نکرده‌اند.

دور تازه حمله به نمازگزاران در افغانستان 11 کشته برجا گذاشتایران حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد شهر هرات را محکوم کردمحکومیت همه جانبه حمله انتحاری هرات

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات