Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تماس تلفنی وزیر امور خارجه عراق با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، وی ضمن تبریک انتخاب ایشان و تجدید دعوت برای حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس حمایت از عراق، اهمیت حضور هیات جمهوری اسلامی ایران در  اجلاس بغداد به عنوان فرصتی برای گفتگوها در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

 وی ضمن ستایش سیاست حسن  همسایگی ایران، خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین امیر عبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از پیام تبریک و همچنین دعوت از جمهوری اسلامی ایران، از حضور کشورمان  در این نشست خبرداد. 

وزیر امور خارجه کشورمان حمایت از عراق را  از جمله سیاست های همیشگی تهران و روابط دو کشور را ممتاز، راهبردی و برادرانه دانست و آمادگی کشورمان برای ‌گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه را مورد تاکید قرار داد و همچنین خواستار عملیاتی شدن توافقات انجام شده در دوره جدید شد.

در تماس تلفنی شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، وی با تبریک انتخاب دکتر عبداللهیان در سمت وزیر امور خارجه و همچنین ابلاغ سلام امیر قطر به ریاست محترم جمهور کشورمان،  اهمیت روابط فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد و از سیاست روابط فعال همسایگی در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران استقبال و از امیر عبداللهیان برای سفر به قطر دعوت به عمل آورد.

حسن امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی با ابلاغ سلام متقابل رئیس جمهور اسلامی ایران به امیر قطر، ضرورت اجرای توافقات قبلی دوجانبه و همچنین آمادگی برای رایزنیها در خصوص موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

دانیل مونکادا کولیندرس " وزیر  روابط خارجی نیکاراگوئه هم طی پیامی  خطاب به  حسین امیرعبداللهیان  اخذ رای اعتماد و شروع بکار ایشان را تبریک گفت و برای امیر عبداللهیان آرزوی موفقیت نمود.
وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در این پیام آمادگی خود را برای ادامه تقویت روابط برادرانه، یکپارچگی فیمابین و همکاری میان دو کشور در همه زمینه ها اعلام  کرد .

"آرارات میرزویان" وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان طی پیامی خطاب به حسین  امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و شروع به کار ایشان را تبریک گفت .
وزیر امور خارجه ارمنستان همچنین در این پیام ابراز امیدواری کرد که در دوره وزارت دکتر امیر عبداللهیان  دو کشور به توسعه روابط دوستانه خود که بر پایه های آداب و سنن تاریخی عمیق استوار می باشد، ادامه خواهند داد.

 "آرارات میرزویان"  افزود:اطمینان  دارم که در دوره جدید  والاترین و بیشترین تلاش های دوجانبه جهت توسعه و تعمیق روابط بین دو کشور و دو ملت دوست بکار گرفته خواهد شد.

وزیر امور خارجه ارمنستان تاکید کرد :جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در قفقاز جنوبی دارد و ما با در نظر داشتن  چالش های امنیتی نوین موجود ، مجدانه پی گیر موضوع تعمیق گفتگوها در عرصه های گوناگون و در راستای تحکیم روابط دوجانبه می باشیم.

کد خبر 622945

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزیر امور خارجه کشورمان مورد تاکید قرار جمهوری اسلامی ایران امیر عبداللهیان حسین امیر روابط دو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد