Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@18:32:15 GMT

زمزمه های استعفا و استیضاح جو بایدن به گوش می رسد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۱۱۹۳

سناتور‌های جمهوریخواه کنگره آمریکا استعفا و استیضاح جو بایدن و اعضای دولت او به دلیل عملکرد نامناسب در خروج از افغانستان را خواستار شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «مارشا بلکبرن»، سناتور جمهوریخواه و عضو کمیته نیرو‌های مسلح کنگره آمریکا در واکنش به حوادث روز گذشته در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان استعفای مقامات دولت بایدن را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: جو بایدن، کاملاً هریس، آنتونی بلینکن، لوید آستین و ژنرال مارک میلی همگی باید استعفا دهند.

بلکبرن همچنین به دولت بایدن هشدار داده که اگر استعفا ندهد، با استیضاح و برکناری مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، «لیندسی گراهام»، دیگر سناتور جمهوری خواه نیز در گفتگو با شبکه خبری نیوزمکس اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل افتضاحی که در افغانستان به بار آورده است، باید استیضاح شود.

گراهام گفت فکرش را نمی‌کردم کسی بتواند طی هفت ماه این افتضاح را در جهان به باور آورد.

به گفته گراهام، رئیس جمهور امریکا در مقابل درخواست‌های طالبان تسلیم شد و خطرناک‌ترین مسیر ممکن را انتخاب کرد.

لیندسی گراهام همچنین تاکید کرد که جو بایدن به دلایل سیاسی، همه نیرو‌های آمریکا را از افغانستان خارج کرد، اما کاری که او انجام داد شرایط را برای یک ۱۱ سپتامبر دیگر فراهم می‌کند و او از هزاران تن از متحدان ما که شجاعانه در کنار ما جنگیده‌اند، دست کشیده است.

اوضاع امنیتی در افغانستان مناسب نیست و روز گذشته انفجار بمب در محل تجمع شهروندان این کشور در مجاورت فرودگاه کابل به کشته و زخمی شدنِ حدود ۲۰۰ نفر انجامید.

گروه طالبان این انفجار را محکوم کرده و همزمان گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. برچسب ها: جو بایدن ، افغانستان ، فرودگاه کابل

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جو بایدن افغانستان فرودگاه کابل جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل