Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@10:35:40 GMT

حامی بزرگ اشرف غنی هم از افغانستان رفت

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۱۳۴۰

حامی بزرگ اشرف غنی هم از افغانستان رفت

پس از دو انفجار تروریستی در اطراف فرودگاه کابل و کشته شدن ده ها نفر، ترکیه، حامی بزرگ اشرف غنی، سفارت خود را در افغانستان تخلیه کرد.

به گزارش تی آر تی رئیس‌جمهور ترکیه که روزی حامی بزرگ "اشرف غنی" رئیس جمهور فراری افغانستان بود با محکوم کردن حملات تروریستی در اطراف فرودگاه کابل( پایتخت) از تخلیه سفارت کشورش در افغانستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به حملات تروریستی روز گذشته در اطراف فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان اعلام کرد: "آن فاجعه تمام عیار و آن حمله تروریستی را به شدت محکوم می‌کنیم."

اردوغان افزود که حملات داعش در پایتخت افغانستان نشان داد که این گروه تروریستی چه خطر بزرگی برای منطقه و جهان است.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز در این ارتباط گزارش داد که اردوغان در واکنش به انفجار‌های روز گذشته در افغانستان از تخلیه سفارت این کشور در کابل خبر داد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین اولویت آنکارا را خارج کردن اتباع ترکیه اعلام کرد و گفت: این روند را به سرعت به نتیجه خواهیم رساند.

اردوغان به دیدار اخیر با طالبان نیز اشاره کرد و گفت برای دیدار با طالبان از کسی اجازه نمی‌گیرد. به گفته اردوغان، طالبان پیشنهاد داده است که ترکیه مدیریت فرودگاه کابل را به دست گیرد و خودشان نیز امنیت را تأمین کنند، ولی هنوز در این زمینه در آنکارا تصمیم گیری نشده است.

اوضاع امنیتی در افغانستان مناسب نیست و روز گذشته انفجار بمب در محل تجمع شهروندان این کشور در مجاورت فرودگاه کابل به کشته شدن دست کم ۱۰۰ نفر انجامید.

منابع میدانی تائید کردند که ۹۰ نفر از قربانیان این حادثه تروریستی را شهروندان افغانستان و بقیه نیز از میان نظامیان آمریکایی حاضر در فرودگاه کابل بوده‌اند.

گروه طالبان این انفجار را محکوم کرده و همزمان گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

تاکنون بسیاری از کشورها حادثه روز گذشته افغانستان را محکوم  کرده اند.
بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیروز(پنج شنبه) از احتمال تبانی بین طالبان(نظامیان حاکم) و تروریست های داعش در افغانستان خبر داد./شبکه خبر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرودگاه کابل رئیس جمهور روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق با حضور معاون اقتصادی رئیس الوزرا، معاونان نخست وزیر قزاقستان و رئیس جمهور ترکمنستان، وزرای خارجه و صنعت و تجارت افغانستان و جمع کثیری از تجار و تولید کنندگان داخلی و خارجی در کابل افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزراء طالبان در مراسم افتتاح کنفرانس روابط تجاری و نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح تجارت میان افغانستان و سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

برادر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از فرصت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان هم در افتتاحیه نمایشگاه مشترک افغان-قزاق گفت: سیاست خارجی طالبان مستقل، متوازن و اقتصاد محور است که می‌تواند چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تقویت روابط اقتصادی و سیاسی میان کابل و آستانه‌ داشته باشد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان‌ تصریح کرد: این گروه برای توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری، زمینه مناسب را در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی و معادن با امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه