Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا در این رنگ‌بندی که روز جمعه اعلام شد و از فردا ششم شهریور اعمال می‌شود، شهرستان‌های درمیان و سرایان نیز در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار گرفتند.

شهرستان سرایان در رنگ‌بندی قبلی در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار داشت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس رنگ‌بندی جدید که امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، ۲ شهرستان این استان شامل خوسف در وضعیت زرد و سربیشه در وضعیت نارنجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان، طبس، فردوس، زیرکوه، بشرویه، درمیان و سرایان در وضعیت خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار دارند و شامل محدودیت‌های کرونایی مناطق قرمز هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به ادامه روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی از شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز استان چهار شهرستان بیرجند، قاینات، فردوس و طبس در وضعیت حاد قرار دارند.

غلامرضا شریف‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بستری بیماران تنفسی و کرونایی در این شهرستان‌ها افزایشی است و پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده با توجه به تجمعات اخیر شاهد افزایش بیشتر موارد بستری در استان باشیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد تخت‌های مخصوص کرونا در بیمارستان‌های استان پر شده است و این روند حالت افزایشی دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر مشکلی برای تامین تخت بستری و داروی مورد نیاز بیماران وجود ندارد اما در صورت ادامه روند عادی‌انگاری و افزایش مبتلایان احتمال بروز مشکل در این زمینه وجود دارد.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک، خودداری از شرکت در تجمعات و دورهمی‌ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها باید در اولویت زندگی روزمره مردم قرار گیرد تا بتوانیم از این خیز بیماری عبور کنیم.

شریف‌زاده گفت: در حال حاضر ۴۲۹ بیمار با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد تست کرونای ۲۶۸ بیمار مثبت بوده است.

وی افزود: ۳۶ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر وخیم است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با فوت یک بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته شمار فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به یک هزار و ۵۱ نفر رسید.

خراسان جنوبی که اردیبهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد، جزو ۲۵ استان کشور بود که از تیر ماه در شروع خیز پنجم قرار گرفت و روند مراجعه سرپایی و بستری‌ بیماران کرونایی در این استان صعودی شد.

میزان مراجعه سرپایی افراد مشکوک به کرونا و تست‌های مثبت از هفته دوم تیر امسال افزایش یافت و شهرستان‌های استان به تدریج تغییر رنگ دادند تا الان که از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی، ۹ شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، یک شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و یک شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

اکنون با گذشت ۲ ماه از خیز پنجم کرونا در کشور و استان همچنان موارد بستری و سرپایی کرونا مثبت در خراسان جنوبی روند افزایشی دارد و به گفته مسوولان، این استان هنوز از اوج موج پنجم کرونا عبور نکرده است.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا خراسان جنوبی علوم پزشکی شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی رییس مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت: غذا دادن غیر اصولی و خارج از پناهگاه منجر به افزایش سگ‌های بلاصاحب در سطح جامعه می‌شود، متاسفانه یکی از مهمترین دلایل افزایش سگ های بلاصاحب در سطح جامعه، غذارسانی به سگ‌ها در حاشیه شهر و روستاهای اطراف توسط افراد یا گروه‌هایی است که ناآگاهانه و از سر دلسوزی گاها مبادرت به این کار می‌کنند.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در سال گذشته در حدود ۱۲۰۰مورد حیوان گزیدگی جهت درمان و مراقبت به مرکز بهداشت بیرجند مراجعه کردند که از این موارد نزدیک به ۳۰۰ مورد مربوط به گزش سگ های ولگرد بوده است.                

وی اظهار کرد: خوشبختانه با واکسیناسیون و مراقبت بموقع هیچ مورد مثبت بیماری هاری در سال گذشته در جمعیت انسانی در شهرستان بیرجند بروز نکرده است.                    

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: آموزش همگانی برای پیشگیری از گزش، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، واکسیناسیون بموقع موارد حیوان گزیده، شستشوی زخم با آب و صابون، ضدعفونی زخم و.. که خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته، در سال های اخیر گزش توسط سگ های بلاصاحب کاهش پیدا کرده است ولی گزش‌ها توسط سگ‌های صاحبدار و گربه‌ها رو به افزایش بوده است و علیرغم این افزایش با اقدامات مراقبتی مطلوب مورد هاری مثبت انسانی ناشی از گزش گربه‌ها هم در شهرستان بیرجند بروز نکرده است.

رییس مرکز بهداشت خراسان جنوبی بیان کرد: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و نگهداری اصولی در پناهگاه‌های استاندارد ایجاد شده توسط شهرداری بهترین راهکار در حال حاضر است.

وی بیان کرد: نگهداری سگ و سایر حیوانات در منزل، قلاده گذاری و واکسیناسیون سگ‌های گله و نگهبان،کمک گرفتن از آتش نشانی در هنگام ورود گربه‌های ولگرد به منزل مسکونی، رعایت احتیاط در هنگام انداختن زباله‌ها در سطل زباله برای پیشگیری از گزش توسط گربه‌های ولگرد، شستشوی فوری زخم‌های ناشی از گزش به مدت۱۵ دقیقه با آب و صابون، درصورت گزش مراجعه فوری به مرکز بهداشت یا بیمارستان در تمام ساعات برای تزریق واکسن هاری توصیه می‌شود.

عبدالرزاق نژاد ضمن توصیه به مردم و رستوران داران اظهار کرد: غذا دادن غیر اصولی و خارج از پناهگاه منجر به افزایش سگ‌های بلاصاحب در سطح جامعه می‌شود که متاسفانه یکی از مهمترین دلایل افزایش سگ های بلاصاحب در سطح جامعه ،غذارسانی به سگ‌ها در حاشیه شهر و روستاهای اطراف توسط افراد یا گروه هایی است که ناآگاهانه و از سر دلسوزی گاها مبادرت به این کار می‌کنند. 

رییس مرکز بهداشت خراسان جنوبی بیان کرد: هرگونه کمک به تغذیه سگ‌ها و ترحم در این زمینه می‌بایست بصورت اصولی و از کانال شهرداری و پناهگاه‌ها انجام شود.همچنین از زحمات همه مسئولین خصوصا فرمانداری،دادگستری، شهرداری، دامپزشکی و ...که در این زمینه همکاری و همیاری بسیار خوبی داشته‌اند تشکر و قدردانی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد