Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، به مناسبت هفته دولت و همزمان با آیین افتتاحیه ۱۳ پروژه شهرستان ایلام در حوزه‌های مختلف ، پروژه مرکز توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در ابتدای این آیین ضمن تبریک هفته دولت، گفت: مرکز توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) با زیربنای ۲۹۶۰ متر مربع و با هزینه احداث ۲۳۰ میلیارد ریال و هزینه تجهیزات ۲۱۰ میلیارد ریال امروز در مدار خدمت‌رسانی به بیماران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: علاوه بر افتتاح این مرکز، ۱۱ پروژه دیگر در سطح استان در حوزه سلامت شامل مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان‌های آبدانان و ملکشاهی، مراکز خدمات جامع سلامت (دو مرکز دهلران و یک مرکز دره‌شهر) ساختمان پزشکان در شهرستان دره شهر، خانه بهداشت و کمیساریای پناهندگان در ایلام از طرح‌هایی هستند که امسال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

کریمیان بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی علیرغم ۱۸ ماه که از شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان می‌گذرد، ضمن اینکه سعی کرده‌ایم مسائل و مشکلات مربوط به کرونا را مدیریت کنیم، از توسعه زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات در سطح دانشگاه غافل نبوده ایم.

او ادامه داد: خوشبختانه با اقداماتی که در دولت گذشته صورت گرفته، از نظر زیر ساخت‌های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام جهش و ارتقای مناسبی داشته و ان‌شاءالله که در دولت فعلی هم اقدامات بهتری در حوزه سلامت در استان صورت خواهد گرفت.

او بیان کرد: اعتبارات پروژه‌های حوزه درمان شامل پروژه‌هایی همچون مرکز توسعه اورژانس بیمارستان امام (ره) با مشارکت وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی و اعتبار پروژه‌های مراکز بهداشتی درمانی با مشارکت وزارتخانه، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری ایلام تامین و هزینه شده‌اند.

کریمیان افزود: هر سال در مواقعی همچون برگزاری کنگره اربعین حسینی و تردد زائران عتبات عالیات در استان ، به دلیل حوادث و سوانح بسیار، نیازمند احداث زیرساخت‌های درمانی برای پوشش بهتر و خدمات‌دهی مطلوب تر به مصدومان این حوادث بوده‌ایم.

او ادامه داد: همچنین در ایام شیوع بیماری کرونا و به ویژه در پیک چهارم به واسطه افزایش تعداد بیماران بستری مجبور شدیم از بیمارستان‌هایی همچون بیمارستان شهدای زاگرس برای پوشش و خدمات دهی به بیماران کرونایی استفاده کنیم که در حال حاضر با افتتاح این مرکز، ظرفیت ۷۱ تخت بستری به استان در راستای خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا افزوده شده و این مرکز به تنهایی به اندازه یک بیمارستان به بیماران خدمات‌دهی خواهد کرد.

او اظهار کرد: علاوه بر این که این مرکز یک مرکز درمانی است بلکه از ظرفیت پاویونی نیز برخوردار است و از آن برای خدمات رفاهی، مطالعه و غیره به دستیاران تخصصی و دانشجویان پزشکی و پرستاری که به صورت شبانه‌روزی در این مرکز کشیک خواهند بود، به خوبی می‌توان استفاده کرد.

کریمیان بیان کرد: متاسفانه در گذشته فضای رفاهی برای استفاده دستیاران تخصصی، دانشجویان پزشکی و پرستاری وجود نداشت که با افتتاح این مرکز، این ظرفیت برای خدمات‌دهی به آنان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افتتاح طرح دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خدمات دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت

محمد علیشاهی مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این حادثه ساعت عصر امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان حضرت ابوالفضل_چ (ع) کاشمر منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش