Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:14:43 GMT

۴ سال آینده پیچ خطرناکی است/ وجود فساد درون قوه مجریه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۱۷۱۴

۴ سال آینده پیچ خطرناکی است/ وجود فساد درون قوه مجریه

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی عصر جمعه در همایش بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: جلوگیری از قانون گریزی باید با مراقبت کامل و بدون ملاحظه و رودربایستی در بین تمامی مسؤولان وجود داشته باشد و حکومت نباید امتیاز خاصی را برای افرادی در نظر بگیرد، همکاری مستمر مجلس و دولت می‌تواند زمینه خدمت‌رسانی گسترده به مردم را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک هفته دولت افزود: رفتارهای فردی و اجتماعی شهیدان رجایی و باهنر الگویی برای تمامی جامعه به شمار می‌رود، آنان با برخورداری از متانت و وقار و صداقت توانستند معلمانی خوب برای دولتمردان در ادوار گذشته باشند، دولت فعلی نیز سلوک، مرام و مشی دولت زمان شهیدان رجایی و باهنر را دنبال خواهد کرد و دائم در جهت خدمت رسانی به عموم مردم تلاش می‌کند.

تیم دولت سیزدهم مرفه بی‌درد نیستند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه اعضای کنونی دولت از جمله رئیس‌جمهوری روحیه جهادی دارند، ادامه داد: این افراد بین مردم برای رفع مشکلات گام بر می‌دارد آنها مرفه بی‌درد نیستند و برای مثال مانند مسؤولان دوران گذشته که افرادی با هزاران میلیارد ثروت بودند نیستند. همانطور که از نام دولت پیداست دولت آیت الله رئیسی دولت مردمی است و در رفع مشکلات مردم خود را سهیم می‌داند.

وی تصریح کرد: میثاق‌نامه‌ای وزرای پیشنهادی و افراد دولت امضا کردند متشکل از ۱۰ بند و رکن کلی بود که سیاست‌های کلی دولت فعلی را نشان می‌داد، این میثاق‌نامه بر مبنای آموزه‌های قرآنی و معارف ناب اسلامی شکل گرفت و التزام عملی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و توجه به نیازهای اولویت‌دار مردم و ارج نهادن به فرصت خدمت رسانی بی‌منت به مردم سه بخش اول آن را تشکیل می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه برخی مسئولان گذشته یا در زندان هستند و یا زمینه محاکمه آن‌ها فراهم شده است و این زیبنده نظام اسلامی نیست، اضافه کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های اطلاعات، شایسته‌سالاری و توسعه ارتباطات با آحاد جامعه، تأمین شرایط مناسب برای مشارکت مردم به ویژه نخبگان در عرصه‌های مختلف، هفتمین، هشتمین، نهمین و دهمین موارد از اصول دهگانه میثاق نامه مذکور بود.

وی با تاکید بر لزوم نگاه مردم به عملکرد دولت ابراز داشت: بر همین اساس هر جا که کوتاهی شد باید امر به معروف و نهی از منکر شهر صورت پذیرد تا شاهد تعلل، رکود و رخوت مانند دوره‌های گذشته نباشیم. اگر این چهار سال را بتوانیم به خوبی طی کنیم از پیچ خطرناکی عبور کرده‌ایم.

نباید چشم‌مان به غرب باشد

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه برای تحول نمی‌توان از کارهای جزئی بهره برد بلکه باید با اقدامات اساسی زمینه متحول کردن ارکان مختلف را رقم زد، بیان داشت: بسیاری از فسادها درون خود قوه مجریه است که باید به آن‌ها رسیدگی و متوقف شود و این مقوله با کمک نیروهای پاکدست صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه نباید بر مبنای تحریم‌ها چشم مان دنبال غرب باشد بلکه باید بر روی پای خود بایستیم و به توان داخلی امیدوار باشیم، گفت: ارائه خدمات دولت الکترونیک و افزایش آن از جمله ضروریات جامعه کنونی به شمار می‌رود که باید بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد همچنین در مورد شایسته سالاری باید هر کاری را به متخصصان سپرد تا بهترین نتیجه شکل گیرد.

کد خبر 5290579

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت دولت سیزدهم معاون پارلمانی و مجلس سید محمد حسینی ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا گرگان شیوع کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اردبیل محرم 1400 افتتاح طرح عمرانی خراسان رضوی واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران

وزیر تعاون گفت: در سال جاری، با معدل ۳۵.۶ درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۳، تقریبا‌ ۹ درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

به گزارش تسنیم، سیدصولت مرتضوی در حاشیه همایش "امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کارگران باید امنیت شغلی فراهم شود و از سوی دیگر امید به آینده و آتیه در این راستا باید به تقویت کارگاه‌ها که پویا و سرپا باشند و توسعه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی‌شان به اقتصاددریا محور اشاره داشتند و هم اقتصاد معدن‌؛ در کشور ایران ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه اشتغال وجود دارد و تمام همت دولت این است که کارگاه‌های راکد را احیا کند و تاکنون بیش از 10 هزار کارخانه و کارگاه تعطیل شده و نیمه‌فعال را در طول دو سال  گذشته  در دولت سیزدهم احیا کردیم.

وی گفت: تعدادی مجتمع و بخش‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز و نیروگاهی، احیا و احداث سدها  نیز صورت گرفته و سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده که به معنی توسعه زیرساخت‌ها و کارگاه‌هاست.

مرتضوی تصریح کرد: جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران و سوء‌استفاده از توان کارگران  و دائمی کردن قرار دادها نیز از دیگر موضوعات مورد توجه دولت است؛ قانون کار، قانون پویایی است و هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به شدت ورود پیدا می‌کنند  تا اجحافی در حق کارگر صورت نگیرد  و ما نیز در حوزه امنیت شغلی کارگان در نشست دولت لایحه‌ای را که تنظیم کرده بودیم به تصویب هیئت دولت رسید و لایحه امنیت شغلی کارگران  در کم‌ترین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دائمی کردن قراردادها‌، حقوق کارگران، تعهدات سفید امضا از کارگران از جمله موضوعاتی است که در این لایحه به آن پرداخته شده ‌و مقررات مطلوبی پیش‌بینی شده که به امنیت شغلی کارگران منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، با معدل 35.6 درصد افزایش حقوق سال 1403، تقریبا 9 درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وزیر کار وی در خصوص حق مسکن کارگران نیز گفت: در حوزه مسکن، قرارگاه ملی مسکن را در وزارت کار تشکیل داده ایم و به زودی شعبات استانی این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه کمک‌های غیر نقدی دولت نیز در بسته‌های درمانی محقق خواهد شد‌.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟