Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت عبدالملکی در نخستین نشست اعضای شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی تحول راهبردی این وزارتخانه، گفت:کمیته مبارزه با فساد و تعارض منافع که جزو وعده‌های دولت است نیز  در این حوزه راه اندازی و نتایج  اقدامات مربوطه  در نشست بعدی ارائه خواهد شد. 

عبدالملکی در این نشست بر تکمیل زیرسامانه های جامع روابط کار تاکید کرد و گفت: در صورت تکمیل آن ۱۳ میلیون کارگر می توانند از خدمات این زیرسامانه ها منتفع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه مهارتی، راه اندازی نهضت آموزش‌های مهارتی برای توسعه اشتغال، موضوعات مربوط به فناوری و تکمیل و راه‌اندازی زیرساخت های مربوطه، همچنین در حوزه تامین اجتماعی طرح درمان و حل مشکل بیمه شدگان باید به طور جدی پیگیری شود.

عبدالملکی تصریح کرد: ده‌ها موضوع به عنوان موضوعات اولویت‌دار در این نشست احصاء شده که تحولی و اساسی هستند. تلاش ما این است که سهم بخش تعاون را افزایش داده و سند توسعه تعاون را اجرا  کنیم . 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همچنین به سمت تقویت بانک توسعه تعاون خواهیم رفت، علاوه بر این برنامه‌ریزی‌هایی را اجرا خواهیم کرد تا از بازار سرمایه به نفع تعاونی‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: یک اقدام نوآورانه نیز تحت عنوان تولید شاخص‌های کسب و کارهای تعاونی طراحی کرده ایم که اگر این شاخص‌ها تولید شوند می‌توانند به صورت فصلی و یا شش ماهه گزارش دهند که آیا فضای کسب و کار به نفع تعاونی‌ها هست یا خیر.

 عبدالملکی تاکید کرد: چنانچه فضای کسب و کار کشور بهبود یابد می‌توانیم به افزایش سهم تعاونی‌ها برسیم. در حوزه  الکترونیکی کردن کارها در حوزه تعاون اقدامات خوبی صورت گرفته  است که در صورت اتصال این بخش به سامانه ثبت شرکت ها، کار سرعت خواهد گرفت و از ۷۷  به ۷ روز کاهش پیدا می‌کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، بر تقویت و توسعه فرهنگ تعاون و آموزش تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: توسعه مشاغل خانگی با روش‌های نوین  با  محوریت راهبران شغلی  از محورهایی است که برآن تاکید داریم. 

به گفته وی، راهبران شغلی کسانی هستند که کل زنجیره را پوشش می دهند و کسب و کار خانگی را در یک زنجیره  قرار می دهند. این الگو قبلا اجرا شده و  تجربه موفقی در این حوزه وجود دارد.  علاوه بر این به عنوان مسئول دبیرخانه شورای عالی اشتغال به دنبال یک تقسیم کار ملی در حوزه اشتغال هستیم که هر یک از وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی  بتوانند سهم خود را در این حوزه انجام دهند.

ایجاد نظام واقعی سه جانبه گرایی با اجماع همه گروه ها از جمله دیگر موضوعاتی بود که وی بر آن تاکید کرد و بیان داشت: در حوزه حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده نیز از طریق بهزیستی،کارهای  معیشتی آنها را پیگیری خواهیم کرد.

راه اندازی سامانه جامع اشتغال ایرانیان  با همکاری معاونت اشتغال، ارتباط مستمر با رسانه ها،  منتقدین و  ایجاد بنیادی برای گفتگوهای اجتماعی  نیز  از اقدامات اولویت داری است که  عبدالملکی بر آن ها تاکید کرد.

وی در خصوص بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان و کارگران و برنامه ریزی ها در این بخش گفت: باید سیاست‌های کلان به نحوی اصلاح شود که تورم نداشته باشیم. چنانچه مساله تورم حل شود بخش زیادی از مشکلات کارگران و بازنشستگان حل خواهد شد، امروز  یک چرخه معیوبی به نام تورم شکل گرفته. هر زمان تورم افزایش می یابد افراد نیز  تقاضای افزایش درآمد دارند که این مساله باعث افزایش کسری بودجه صندوق‌ها و دولت می‌شود، بنابراین باید چرخه های خلق فقر که مهم‌ترین آن تورم است را از طریق سیاست‌های کلان اقتصادی متوقف کنیم. 

وی همچنین در خصوص مصوبات این نشست نیز گفت: سعی می‌کنیم تا دو هفته آینده نتایج برخی از  راهکارهای ارایه شده را به اطلاع مردم برسانیم.

بر اساس این گزارش درابتدای این نشست مدیرکل حوزه وزارتی با معرفی اعضای شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی تحول راهبردی گزارش کوتاهی از عملکرد هریک از معاونین روسای سازمان ها، صندوق‌ها و بانک‌ها ارائه کرد.

در این نشست در حوزه اشتغال، پیگیری  کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ، حمایت از کسب و کارهای پر اشتغال از محل بند الف تبصره ۱۸، پیگیری موضوع اشتغال پایدار روستاییان و عشایر از جمله محورهایی بود که برآن تاکید شد. 

همچنین در حوزه فرهنگی و ورزشی موضوع خسارت‌هایی که به باشگاه های ورزشی کارگران وارد شده و اقدامات صورت گرفته در خصوص واکسیناسیون کارگران بررسی شد.

در ادامه نشست، معاونین، روسای سازمان ها، صندوق‌ها و بانک‌ها گزارشی از موضوعات اساسی و تحولی  حوزه تحت مدیریت خود و نیز چالش های پیش رو به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ارائه کردند.

در این نشست همچنین اسماعیل زارعی کوشا به عنوان مدیرکل جدید دفتر وزارتی و علی اکبر رضایی به عنوان رییس جدید مرکز حراست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند و از خدمات داود کرمی مدیرکل سابق دفتر وزارتی و  محمدرضاعلایی  رییس سابق مرکز حراست قدردانی شد.

پربیننده ترین دولت نسبت به همه مردم کشور وظیفه دارد / انشالله در این سفر بتوانیم بخشی از مشکلات استان خوزستان را برطرف کنیم پایان ممنوعیت تردد کرونایی از امشب ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار واکسن کرونا وارد کشور شد چرا فوق العاده ویژه معلمان پرداخت نشد؟! داروی جایگزین برای مبتلایان قارچ سیاه اعلام شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر رفاه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برنامه ریزی راه اندازی تعاونی ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد

ایسنا/مازندران رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی نوشهر با اشاره به ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال در سامانه رصد گفت: این عدد ۱۳۹ درصد ثبت اشتغال را نشان می‌دهد همچنین ۱۰۰ میلیارد تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شد.

«آدینه عمویی»، ۱۲ اردیبهشت در نشست خبری با خبرنگاران عضو انجمن روزنامه‌نگاران غرب مازندران در چالوس با بیان اینکه شهرستان نوشهر در ارزیابی عملکرد اداره کل رتبه نخست را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد، افزود: درحوزه های مختلف روابط کار و بیمه سال قبل ۶۱۸ مورد دادخواست واصله در هیأت‌های رسیدگی تشخیص و حل اختلاف مطرح شد که از این تعداد ۳۰  درصد آرای سازشی صادر شد و از مجموع رای‌ها نیز پنج درصد در دیوان عدالت نقض و بازگشت داده شد.

وی از موارد مهم را بیمه بیکاری کارگران دانست و گفت: ۳۱۴ مورد مقرری بگیر بیمه بیکاری, ۲۳ نفر اشتغال مجدد در واحدهای کاری،۵۴ مورد کشف اشتغال پنهان،۴۷ مورد معرفی به مرکز فنی حرفه‌ای و ۱۷۰ نفر هم پایان مقرری بگیر بیمه بیکاری در شهرستان داشتیم.

وی به ۸۵۵ مورد بازرسی ادواری،موردی و حوادث ناشی از کار را در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بازدید از کارگاه‌های پرخطر در سازمان و تهیه گزارش از اتباع خارجی منجر به شناسایی ۸۷ مورد و یک میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان جریمه شد.

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی نوشهر به ثبت دوهزار و ۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال در سامانه رصد اشاره کرد و گفت: این عدد  ۱۳درصد ثبت اشتغال را نشان می‌دهد همچنین ۱۰۰ میلیارد تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شد.

عمویی با اشاره به افتتاح دو دفتر مشاوره شغلی و کاریابی جدید در این شهرستان, مجموع دفاتر کاریابی را چهار مورد عنوان کرد و ادامه داد: در این شهرستان سه دفتر کارفرمایی نیز فعال است.

وی نرخ بیکاری در این شهرستان هشت درصد اعلام کرد و متذکر شد: در سال گذشته پنج مورد تشکیل شرکت تعاونی داشتیم و مقدمات شرکت تعاونی توسعه عمران در دست اقدام است.

رئیس اداره کار، تعاون و تعاون اجتماعی خاطر نشان کرد: از مجموع ۶۰۰ شرکت تعاونی این شهرستان تنها ۱۸۶ شرکت تعاونی فعال است و مابقی راکد و نیمه راکد است.

عمویی بیان کرد: اولویت ما این است که شرکت تعاونی‌های توسعه روستایی خدمات ویژه ارائه دهند که سال گذشته یک مورد ثبت شده بود.

وی با بیان اینکه حداقل ۲۰نفر از افراد سرپرست خانواده می‌توانند عضو این شرکت تعاونی شوند، عنوان کرد: اگر شرکت تعاونی روستایی طرحی داشته باشد بصورت بلاعوض و تسهیلات چهار درصدی  پرداخت می‌شود.

این مسئول کمبود شدید نیرو را در این اداره یکی از مهم‌ترین مشکلات برشمرد و گفت: طبق چارت سازمانی ۱۳ نفر نیرو باید باشد اما با توجه به بازنشستگی و انتقال برخی همکاران، در حال حاضر تنها هفت نیرو داریم که کار ما را سخت کرده است.

عمویی نمونه این کمبود نیرو را در بازرسی‌ها اعلام کرد و یادآور شد: در این اداره باید سه نفر در بخش بازرسی باشند اما تنها یک نفر هست که کار را سخت کرده است.

وی در ادامه به طرح کالا برگ اشاره کرد و گفت: طرح سه ماهه فجرانه در ابتدا تنها در فروشگاه‌های بزرگ قابل دریافت بود اما بعد به ۱۰۰ فروشگاه افزایش یافت که ۲۲۰ هزار تومان به ازای خرید به صورت کالا به واجدین شرایط داده شد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به طرح جدید «یسنا» اشاره کرد و متذکر شد: این طرح مربوط به مادران فرزندان زیر ۲سال است که در دهک‌های یک تا سه تا ۶۰۰ هزار تومان می‌توانند پوشک و اغذیه دریافت کنند.

انتهای پیام

                                                                                   

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور