Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:19:00 GMT

دولت سیزدهم مرفه بی‌درد نیست/ وجود فساد درون قوه مجریه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۱۸۳۳

دولت سیزدهم مرفه بی‌درد نیست/ وجود فساد درون قوه مجریه

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی عصر جمعه در همایش بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در اصفهان اظهار داشت: جلوگیری از قانون گریزی باید با مراقبت کامل و بدون ملاحظه و رودربایستی در بین تمامی مسئولان وجود داشته باشد و حکومت نباید امتیاز خاصی را برای افرادی در نظر بگیرد، همکاری مستمر مجلس و دولت می‌تواند زمینه خدمت‌رسانی گسترده به مردم را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک هفته دولت افزود: رفتارهای فردی و اجتماعی شهیدان رجایی و باهنر الگویی برای تمامی جامعه به شمار می‌رود، آنان با برخورداری از متانت و وقار و صداقت توانستند معلمانی خوب برای دولتمردان باشند، دولت فعلی نیز سلوک، مرام و مشی دولت زمان شهیدان رجایی و باهنر را دنبال خواهد کرد و دائم در جهت خدمت رسانی به عموم مردم تلاش می‌کند.

تیم دولت سیزدهم مرفه بی‌درد نیستند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه اعضای کنونی دولت از جمله رئیس‌جمهوری روحیه جهادی دارند، ادامه داد: این افراد بین مردم برای رفع مشکلات گام بر می‌دارد آنها مرفه بی‌درد نیستند و برای مثال مانند مسئولان دوران گذشته که افرادی با هزاران میلیارد ثروت بودند نیستند. همانطور که از نام دولت پیداست دولت آیت الله رئیسی دولت مردمی است و در رفع مشکلات مردم خود را سهیم می‌داند.

وی تصریح کرد: میثاق‌نامه‌ای وزرا و افراد دولت امضا کردند که متشکل از ۱۰ بند و رکن کلی بود که سیاست‌های کلی دولت فعلی را نشان می‌دهد، این میثاق‌نامه بر مبنای آموزه‌های قرآنی و معارف ناب اسلامی شکل گرفت و التزام عملی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و توجه به نیازهای اولویت‌دار مردم و ارج نهادن به فرصت خدمت رسانی بی‌منت به مردم سه بخش اول آن را تشکیل می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه برخی مسئولان گذشته یا در زندان هستند و یا زمینه محاکمه آن‌ها فراهم شده است و این زیبنده نظام اسلامی نیست، اضافه کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های اطلاعات، شایسته‌سالاری و توسعه ارتباطات با آحاد جامعه، تأمین شرایط مناسب برای مشارکت مردم به ویژه نخبگان در عرصه‌های مختلف، هفتمین، هشتمین، نهمین و دهمین موارد از اصول دهگانه میثاق نامه مذکور بود.

وی با تاکید بر لزوم نگاه مردم به عملکرد دولت ابراز داشت: بر همین اساس هر جا که کوتاهی شد باید امر به معروف و نهی از منکر صورت پذیرد تا شاهد تعلل، رکود و رخوت مانند دوره‌های گذشته نباشیم. اگر این چهار سال را بتوانیم به خوبی طی کنیم از پیچ خطرناکی عبور کرده‌ایم.

نباید چشم‌مان به غرب باشد

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه برای تحول نمی‌توان از کارهای جزئی بهره برد بلکه باید با اقدامات اساسی زمینه متحول کردن ارکان مختلف را رقم زد، بیان داشت: بسیاری از فسادها درون خود قوه مجریه است که باید به آن‌ها رسیدگی و متوقف شود و این مقوله با کمک نیروهای پاکدست صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه نباید بر مبنای تحریم‌ها چشم‌مان دنبال غرب باشد بلکه باید بر روی پای خود بایستیم و به توان داخلی امیدوار باشیم، گفت: ارائه خدمات دولت الکترونیک و افزایش آن از جمله ضروریات جامعه کنونی به شمار می‌رود که باید بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد همچنین در مورد شایسته سالاری باید هر کاری را به متخصصان سپرد تا بهترین نتیجه شکل گیرد.

کد خبر 5290579

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت دولت سیزدهم معاون پارلمانی و مجلس سید محمد حسینی ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اردبیل محرم 1400 افتتاح طرح عمرانی خراسان رضوی واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی میناخانی ظهر شنبه در مراسم روز حمل و نقل و ایمنی در محل راهداری زنجان، گفت: رعایت ایمنی موتورسیکلت اهمیت بسزایی دارد و این وسیله نسبت به خودرو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه از تصادفات آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتورسواران بود، ابراز داشت: اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، گفت: امروزه استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌های فراوان به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است.

میناخانی تاکید کرد: هم اکنون کارخانجات کشور نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

وی گفت: در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، و باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود که راهداری استان نیز اقدامات خوبی در ارتقای فرهنگ موتورسواری انجام داده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بیان داشت: جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود.

میناخانی تاکید کرد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و متأسفانه رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است.

وی افزود: طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان رخ می‌دهد و اغلب موتورسواران در هنگام تصادفات از ناحیه سر آسیب می‌بینند که همین مساله از نبود کلاه ایمنی ناشی می‌شود.

کد خبر 6089916

دیگر خبرها

  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران