Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید در لبنان با بیان اینکه این کشور با خطر نابودی مواجه است، درباره تشکیل این کابینه ابراز امیدواری کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ «نجیب میقاتی»، نخست وزیر اسبق لبنان که بار دیگر برای تشکیل کابینه مأمور شده است، گفت که در آینده نزدیک کابینه دولت او تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او جمعه شب در گفت‌وگوی ویژه با شبکه العربیه عربستان سعودی گفت که «دولت به زودی تشکیل خواهد شد و من برای اینکه کابینه تشکیل شود، تعامل مثبتی دارم».

او با بیان اینکه کناره گیری و به تعبیر او «عذرخواهی بابت عدم تشکیل دولت» در برنامه او تا این لحظه وجود ندارد، اظهار داشت که در تشکیل کابینه «جدی» است.

نجیب میقاتی با این حال گفت که در تشکیل کابینه «گره‌های بسیار بزرگی» وجود دارد و او امیدوار است که این گره‌ها را باز کند.

وی در بخشی از مصاحبه خود گفت که حتی مسئله عذرخواهی از تشکیل کابینه محوله به ذهن او خطور نمی‌کند. با این حال او اعتراف کرد که همه دیدارها و نشست‌‌هایی که با «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان داشته، مثبت نبوده و برخی از آن‌‌ها، منفی هم بوده است.

او با بیان اینکه «لبنان با خطر نابودی روبه‌رو است»، گفت که باید دولت حداقلی باشد تا مانع از فروپاشی این کشور بحران زده شود.

میقاتی شرایط لبنان را «خیلی بد» توصیف و از نحوه تعامل برخی از افراد انتقاد کرد: «برخی از افرادی که در تشکیل دولت دخیل هستند، طوری رفتار می‌کنند که گویی ما با قانون اساسی پیشا توافق طائف سر و کار داریم».

توافق طائف یا «سند وفاق ملی لبنان» که در سال 1989 در شهر طائف عربستان سعودی بین طرف‌های متخاصم امضا شد، به جنگ داخلی 15 ساله لبنان خاتمه داد و نظام سیاسی کنونی لبنان شکل گرفت.

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه گفت که او در دولت خود از مجرم‌ها یا اشخاصی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند، حمایت نخواهد کرد و با این مسئله که نخست وزیر پیش برد امور در رابطه با پرونده انفجار بندر بیروت استنطاق شود، مشکلی ندارد ولی نحوه استیضاح از او نشان می‌دهد که گویا او متهم است.

میقاتی گفت که پرسش‌های دارد که هنوز پاسخی از ریاست جمهوری برای آن‌ها دریافت نکرده است.

او در پاسخ به سؤال مغرضانه مجری العربیه در باره خرید نفت و سوخت از ایران توسط لبنان نیز گفت که او به هیچ کسی اجازه نخواهد داد لبنان را در معرض تحریم‌های جدید قرار دهد.

نجیب میقاتی با بیان اینکه وقت برای تشکیل کابینه در لبنان بسیار تنگ است، گفت که نقش او این است که لبنان خود را از هرگونه تنشی دور کند.

به دنبال کناره گیری «سعد الحریری»، رئیس جریان المستقبل لبنان از تشکیل کابینه، میشل عون، میقاتی را مأمور تشکیل کابینه کرد. به احتمال زیاد این کابینه در صورت توافق بین این دو نفر طی هفته آتی تکشیل شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: العربیه میشل عون لبنان العربیه میشل عون لبنان تشکیل کابینه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)

محمود واعظی، عضو کابینه دولت روحانی، در گفتگو با خبرآنلاین گفت: به نظرم برخی اطلاعاتی که به جناب آقای رییسی می‌دهند درست نیست و به همین دلیل ایشان بارها در مصاحبه‌ها مطالبی گفته‌اند که با مطالبی که اعضای خود کابینه در دوهفته قبل گفته بودند یا دو هفته بعد گفته‌اند متفاوت است.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رییس دفتر روحانی: هیچ اختلافی بین آقای جهانگیری و اعضای دولت وجود ندارد رییس دفتر روحانی: در سخنرانی ترامپ تصمیم اجرایی مطرح نشد

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • خودروی وزیر کابینه جنگی نتانیاهو واژگون شد
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند