Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@14:57:12 GMT

آمریکا هم گنبد حلبی اسرائیل را جواب کرد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۲۶۶۹

آمریکا هم گنبد حلبی اسرائیل را جواب کرد

سیلی محکمی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بدو ورود به واشنگتن خورد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی در نخستین سفر خود به آمریکا با جواب رد پنتاگون در زمینه به‌کارگیری سامانه پدافندی موسوم به گنبد آهنین مواجه شد.

نفتالی بنت در بدو ورود به واشنگتن در جلسه‌ای که با ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده به منظور التماس برای کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش عبری داشت، یک سیلی محکم از اصلی‌ترین حامی راهبردی اسرائیل دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، هیات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی گزارشی رسمی از طرف آمریکایی دریافت کرد که نتیجه تحقیقات کارشناسان وزارت دفاع این کشور درباره به‌کارگیری سامانه موشکی پدافندی سراسری اسرائیل توسط ارتش آمریکا بود.

به نوشته جروزالم پست، در این گزارش آمده است: بعد از انجام آزمایش‌های مربوط و سنجش میزان کارآمدی میان سامانه اسرائیلی و یک سامانه آمریکایی مشابه ساخت شرکت داینتکیز، دپارتمان دفاعی آمریکا (‌DOD‌) تصمیم گرفته است برای مقابله با خطرات هوایی از گنبد آهنین استفاده نکند و ترجیح می‌دهد از سامانه داخلی در حال ساخت «سپر ماندگار» (Enduring Shield) استفاده کند.

به نظر می‌رسد شکست عملیاتی گنبد آهنین در مقابل‌ موشک‌ها، راکت‌ها و پهپادهای مقاومت فلسطین در جریان جنگ ۱۲ روزه بهار گذشته موسوم به شمشیر قدس، مهم‌ترین دلیل تصمیم پنتاگون برای رد کردن این سامانه پیشنهادی اسرائیلی‌ها بوده باشد. 

البته جروزالم پست بدون اینکه به برملا شدن ضعف‌های گنبد آهنین ساخت شرکت اسرائیلی رافال و ریتئون اشاره کند، ترجیح داده دلایل ارتش آمریکا برای به خدمت گرفتن سامانه رقیب را پررنگ کند، از جمله اینکه سامانه سپرماندگار داینتیکز، برخلاف سامانه اسرائیلی قابلیت رصد ۳۶۰ درجه‌ دارد و راه‌اندازی آن نیز آسان‌تر است.

بر این اساس سامانه آمریکایی قابلیت بهتری برای هم‌پوشانی و همسازگاری با سیستم‌های فرماندهی نسل نوین جنگ‌ها بویژه در زمینه مواجهه با موشک‌های هوشمند و پهپادها را دارد. طبق گزارش تارنمای تخصصی نظامی دیفنس نیوز، در عملیات آزمایشی که توسط ارتش آمریکا برای مقایسه همزمان عملکرد نسخه‌های اولیه سپر پدافندی داینتیکز و سامانه گنبد آهنین برگزار شد، کارشناسان پنتاگون به این نتیجه رسیدند که سامانه بومی‌شان با آنکه هنوز نسخه نهایی و تکمیل‌شده‌اش بیرون نیامده، به مراتب کامل‌تر از نسخه اسرائیلی است.

از آنجا که گنبد آهنین قبل از شکست در جنگ ۱۲ روزه و جواب شدن از سوی آمریکایی‌ها، در عربستان و عراق نیز در مقابل موشک‌های یمن و نیروهای مقاومت عراقی ناکارآمد نشان داده بود، می‌توان گفت آسمان سرزمین اشغالی روزهای تیره و تاری را می‌گذراند. علاوه بر این، گنبدحلبی اسرائیلی‌ها، برخلاف تبلیغات بسیار صهیونیست‌ها یک سامانه خودکفای بومی محسوب نمی‌شود و هزینه‌های سرسام‌آور تامین موشک‌های آن، رژیم تل‌آویو را هم عاصی کرده است، چنانکه یکی از ماموریت‌های بنت، نخست‌وزیر این رژیم در سفر اخیر به واشنگتن، زیر فشار گذاشتن دولت بایدن و لابی آیپک در کنگره برای به اصطلاح پر کردن مخزن در حال خالی شدن پرتابگرهای این سامانه از موشک‌های پاتریوت آمریکایی ساخت شرکت لاکهید مارتین است؛ اعانه‌ای که برای آمریکایی‌ها دست‌کم ۲/۱ میلیارد دلار آب خواهد خورد.

منبع:وطن امروز

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سامانه گنبد آهنین آمریکا گنبد آهنین موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!