Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:27:49 GMT

ده سمبل نفرت‌انگیز فناوری!

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۲۸۱۶

ده سمبل نفرت‌انگیز فناوری!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخاب و طراحی نشان‌ها و سمبل‌های دشوار است، چون روح حاکم بر یک شرکت، محصول یا حتی یک دوره از بازی‌های ورزشی باید در قالب یک موجود زنده در آن‌ها تجسم پیدا کند.

وقتی آن‌ها خوب باشند، باعث اشتهار و متمایز شدن شرکت و محصول می‌شوند مثل نشان تونی پلنگه که نشانی برای تبلیغ حبوبات مخصوص صبحانه یک شرکت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خدا نصیب نکند، وقتی آن‌ها خوب طراحی نشده باشند، الهام بخش نباشند، حس رخوت را القا کنند، آزاردهنده باشند یا اصلا بیننده را گیج کنند!

پیداست که نشان‌ها در دنیای فناوری اهمیت زیادی دارند، دردنیایی که رقابت زیادی بین سرویس‌های اینترنتی و برنامه‌ها وجود دارد، یک نشان خوب می‌تواند باعث موفقیت یک محصول فناوری شود. آیا شما می‌توانید لینکوس را بدون آن پنگوئن‌های دوست‌داشتنی تصور کنید؟!

۱- Clippy: کلیپی در بسته آفیس ۹۷ معرفی شد و می‌خواست دستیاری برای کاربران باشد. اما متأسفانه یکی از نفرت انگیز‌ترین نشان‌ها از آب درآمد! طوری که نرم‌افزاری برای تغییر آن نوشته شد و سایت imageGenerator.net هم لطف می‌کرد و به بازدیدکنندگان خود امکان جایگزین کردن آن را با نشان قابل تحمل‌تر می‌داد. حتی سر و کله کلیپی در جشن‌های هالووین پیدا شد! تعداد ویدئو‌هایی تمسخرآمیز کلیپی از در یوتیوب قابل شمارش نیستند. مثلا این ویدئو را ببینید.

۲- Microsoft Bob: این نشان قبل از کلیپی و در عهد ویندوز ۳.۱ و ویندوز ۹۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مورد نفرت قرار گرفت!

۳- Apple Cyberog: مایکروسافت در ساخت نشان‌های نفرت‌انگیز تنها نیست، اپل هم سابقه ساخت یک نشان سگی به نام Apple Cyberog را دارد. Cyberog، پاسخ اپل به مرورگر‌های اینترنت اکسپلورر و نت‌اسکیپ بود و در دوره اوج مایکروسافت، طراحی شد، اما خوب، نشانش مثل خود مروگر، اصلا چیز محبوبی از آب درنیامد!

۴- عروسک خمیه‌شب‌بازی سایت Pets.com: در طی نخستین «حباب دات کام»، سایت Pets.com تصمیم گرفت برای تبلیغ خود نشانی معرفی کند و نتوانست چیزی بهتر از این عروسک خیمه شب‌بازی که آدم را یاد جوراب می‌اندازد، درست کند!

۵- Wenlock و Mandeville: در جریان تبلیغ آنلاین المپیک ۲۰۱۲ لندن، این نشان‌ها هم ساخته شدند. نشان‌هایی که چیز موفقی از آب درنیامدند.

۶- توییتی‌هایی که نهنگی را به هوا می‌برند: این نشان هم از جمله، نشان‌های نفر‌انگیز یکی دو ساله اخیر است. تصور کنید که وقتی کاربر توییتر به خاطر ضعف زیرساختار‌های لازم و سرمایه‌گذاری در توییتر، در هنگام ترافیک با این نشان مواجه شود، چه حالی به او دست می‌دهد. گرچه توییتی، نشان بسیار موفق و محبوبی است، اما این نشان پرنده و نهنگ، واقعا روی اعصاب است!

۷- خرگوش زشت یاهوی هنگ کنگ: این خرگوش ارغوانی، نشان یاهوی هنگ کنگ است. خیلی‌ها این نشان را دوست ندارند.

۸- خرگوش شرکت انرژایزر: خرگوش (بونی) دوراسل واقعا نشان زیبایی است، اما خرگوش انرژایزر چیزی جز تقلید هجوآمیز آن نشان موفق نیست.

۹- موئت: موئت Mooouette، پرنده ترسناکی است که نشان سایت فرانسوی‌زبان OpenOffice.org است. این نشان نه الهام‌بخش است و نه تأثیر مثبتی روی بیننده می‌گذارد.

۱۰- دوک: دوک Duke نشان نرم‌افزار جاوا، محصول سان مایکروسیستم است و به اعتقاد بسیاری اصلا طراحی خوبی ندارد.

منبع:یک پزشک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفرت انگیز فناوری نشان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز

همه ما از خاصیت میوه‌ها و سبزیجات برای جسم و جان آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها و سبزیجات حتی از گوشت آن‌ها سالم ترند. پوست موز نیز دارای خاصیت بسیار برای سلامت بدن و پوست است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئید‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می‌تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B ۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبر‌های محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ‌ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می‌دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئید‌ها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئید‌ها و آلکالوئید‌ها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • عکس| اتفاق ویژه در ورزشگاه آزادی؛ جایگاه خاطره انگیز باز شد
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • (ویدئو) تصاویر حیرت‌انگیز از لحظه تولد بچه دلفین
  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است