Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم کشتی آزاد، فیروزپور، ابراهیمی و شعبانی را بازنده‌های سربلند انتخابی دانست و گفت که آنها بعد از مسابقات جهانی بار دیگر وارد چرخه انتخابی می‌شوند. - اخبار ورزشی -

پژمان درستکار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد برگزاری مسابقه انتخابی درون اردویی تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: مسابقه انتخابی همیشه حساسیت و استرس خاص خودش را دارد و با  کشتی‌های دیگر متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همه دوران کشتی، مسابقه درون اردویی از حساسیت بیشتری در مقایسه با سایر رقابت‌ها برخوردار بوده است.

وی در مورد اینکه هیچ یک از کشتی‌گیران در حد و اندازه خودشان ظاهر نشدند، گفت: این 6 کشتی‌گیر از سبک مبارزه هم آشنایی کامل داشتند، بارها با هم تمرین کرده و مسابقه داده‌اند و این باعث می‌شود تمام زوایای کشتی همدیگر را بدانند و همین موضوع کار را برای آنها سخت می‌کرد. آنها محتاط‌تر مبارزه کرده و راه نفوذ را بر هم می‌بستند. شاید زیبایی‌های فنی کشتی به خاطر این کم شود.

درستکار با ابراز رضایت از عملکرد هر 6 کشتی‌گیر حاضر در مسابقه انتخابی روز جمعه تصریح کرد: با همه این اوصاف، کشتی‌های خوبی بود. من به انتخابی اعتقاد دارم و پایبند به چرخه هستم. اگر می‌خواستم با نظر خودم و با توجه به دید فنی‌ام انتخاب کنم، با توجه به فرصت بسیار کمی که تا مسابقات جهانی داریم، این کار توجیه پذیر بود و شاید خیلی از مربیان این کار را انجام نمی‌دادند که در این فاصله انتخابی بگذارند اما دیدگاه فنی‌ام این است که در یک سیستم خدا محور، عدالت را رعایت کنم. خودم را به رعایت چرخه انتخابی تیم ملی ملزم می‌دانم. انرژی کادر فنی نباید صرف چیدمان و انتخاب تیم ملی شود، صفر تا صدِ انتخاب شدن در تیم ملی به خود کشتی‌گیر باید مربوط باشد. به این بحث اعتقاد قلبی دارم و به چرخه‌ای که از قبل تعریف شده بود احترام گذاشتم و پایش ایستادم.

سرمربی تیم ملی آزاد در مورد برد خفیف یونس امامی در مبارزه انتخابی با محمدصادق فیروزپور گفت: چیزی که به صورت کلی مشخص بود، این بود که بچه‌ها به واسطه جا ماندن از المپیک نه به لحاظ روحی- روانی و نه بدنی در شرایط مسابقه نیستند. طبق صحبتی که بعد از مسابقه با یونس امامی داشتم، ظاهرا در طول تمریناتی که داشته یکی دو بار دچار ضرب خوردگی شده و مشخص بود این بدن در حال حاضر، بدنِ مسابقه سنگین نیست. باید در این 30 و چند روز تا مسابقات جهانی یونس امامی را برای میدان جهانی آماده کنیم. هرچند زمان کم است اما باید به شرایط مطلوب برسیم.

درستکار با رد این موضوع که احساس می‌شد رفاقت کامران قاسمپور و محمدجواد ابراهیمی بر کشتی انتخابی آنها خصوصاً در مبارزه اول تاثیرگذار بوده، خاطرنشان کرد: ربطی به رفاقت نداشت، وقتی در ابتدای مبارزه با رقیبت دست می‌دهی، همه چیز تمام می‌شود. موضوع این است که اینها خیلی با هم تمرین کردند چون رفاقت زیادی با هم دارند کشتی هم را خوب می‌شناسند. جواد ابراهیمی از سرمایه‌های کشتی ایران و قهرمان آسیاست و تا الان هم می‌توانسته شایستگی‌اش را در کشتی نشان دهد و به حقش نرسیده است. او کشتی گیر صاحب سبکی است و در وزن خودش جزو بهترین‌های جهان محسوب می‌شود. مشخص بود کامران قاسمپور مقابل جواد ابراهیمی کار ساده‌ای نخواهد داشت اما خوب برنامه‌ریزی کرد. بعد از باخت در مبارزه دوم، ابراهیمی در کشتی سوم انگیزه‌اش را از دست داد و کامران هم با برنامه توانست حریفش را شکست دهد.

عضو تیم ملی آزاد در المپیک 2000 سیدنی در مورد پیروزی مجتبی گلیج بر علی شعبانی گفت: گلیج  کسی است که قهرمان جوانان و امیدهای جهان شده، کسی که طلای این مسابقات را می‌گیرد قطعاً شایستگی ایستادن روی سکوی بزرگسالان را هم دارد. کشتی‌گیری است که از آمادگی بدنی خوبی برخوردار است، دستانش خوب کار می‌کند، البته ضعف‌هایی هم دارد که در زمان باقیمانده سعی می‌کنیم به حداقل برسد. علی شعبانی هم در یک سال اخیر نشان داده چقدر قابلیت فنی خوبی دارد، در کورس و رقابت نزدیک و نبرد، قهرمان درمی‌آید. مشخص بود که علی شعبانی بعد از انتخاب نشدن برای المپیک تمرین خیلی منظمی نداشته اما به هرصورت گلیج خیلی با برنامه تمرین کرده و با برنامه هم کشتی گرفت.

گره وزن 92 کیلوگرم در کشتی دوم هم باز نشد/ گلیج مسافر جهانی شد

درستکار تاکید کرد: هیچ کدام از این بچه‌ها تمام شده نیستند و در چرخه انتخابی بعد از جهانی نروژ حضور دارند. سال بعد، هم قهرمانی جهان را داریم و هم بازی‌های آسیا و سال بعدش نیز جهانی و گزینشی المپیک در پیش است. این نفرات سرمایه‌های کشتی ما هستند و روی تک تک آنها نظر فنی داریم. وقتی مسابقه انتخابی برگزار می‌شود، خوبی کار این است که این بچه‌ها بعد از باخت با دل شکسته از اینحا بیرون نمی‌روند. بازنده‌های انتخابی اخیر، بازنده‌های سربلندی بودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی آزاد کشتی کشتی آزاد کشتی مسابقه انتخابی کشتی گیر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد

دارنده ۹ نشان کشتی المپیک و جهان امروز جلسه‌ای دو ساعته با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی آزاد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که وزن 86 کیلوگرم یکی از اوزانی است که هنوز تکلیف ملی‌پوش آن مشخص نشده و به نظر می‌رسد کار انتخابی نماینده این وزن ایران در المپیک، به اواخر ماه آینده کشیده شود، امروز حسن یزدانی با حضور در فدراسیون کشتی جلسه‌ای بیش از دو ساعت با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد داشت.

او در این جلسه گزارش کاملی از وضعیت بدنش به علیرضا دبیر و محسن کاوه ارائه کرد و آنها در مورد همه برنامه‌های پیش رو و تمریناتی که تا پیش از این یزدانی برای بازگشت به تشک انجام داده، صحبت کردند.

یزدانی بعد از کسب نشان نقره جهانی 2023 بلگراد و طلای بازی‌های آسیایی، کتف خود را جراحی کرد.

این کشتی‌گیر که دو مدال طلا و نقره دو المپیک 2016 ریو و 2020 توکیو را در کارنامه دارد، در جلسه امروز، کادرفنی و فدراسیون را در جریان وضعیت کتفش، آمادگی بدنی‌ و تمریناتی که در این مدت انجام داده، قرار داد و درخصوص اینکه او در چه مسابقه‌ای قرار است کشتی بگیرد، صحبت شد.

حسن یزدانی تا امروز در چرخه انتخابی تیم ملی غایب بوده و بعد از بازی‌های آسیایی در هیچ مسابقه‌ای روی تشک نرفته است.

فدراسیون کشتی و کادرفنی باتوجه به عناوین قبلی و سوابق این کشتی‌گیر، برای او در چرخه سال 2024 این فُرجه را در نظر گرفتند که بعد از بهبود کتفش و زمانی که شرایط حضور در مسابقه را پیدا کرد، به مسابقه اعزام شود.

این در حالی است که امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن سال 2023 جهان، زمستان سال گذشته با کشتی گرفتن در تورنمنت زاگرب، ملی‌پوش شدن خود را قطعی کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • واکاوی بازی ذوب‌آهن و تراکتور/ بازنده سربلند
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی