Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا بخش اعظمی از فعالیت های گروه های سنی مختلف را مختل کرد و در این راستا کودکان بیش از دیگر گروه های سنی دچار لطمه شدند به این ترتیب که اماکن ورزشی تعطیل شد، جایی برای سرگرمی سازی کودکان و نوجوان وجود نداشت، مدارس تعطیل شد و عملا سرگرمی و اوقات فراغت کودکان به خانه ها آمد با این وصف که این بحران تجربه از پیش مشخصی نبود و عملا مدیریت آن در حوزه فرهنگ کار ساده ای نبود لذا همه افراد به خصوص کودکان از این ماجرا صدمه دیدند و بچه ها بیشتر وقتشان پای رسانه هایی گذشت که محتوای این گروه سنی در آن لحاظ نشده بود و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... در گزارشی موضوع رابطه این رسانه ها با کودکان و نوجوانان را با جامعه شناسان و روانشناسان بررسی می کنیم. نصرالله منصوری، روانشناس و مشاور خانواده معتقد است: صدا و سیما و رسانه ها گرفتار رفتار های سلیقه ای و گزینشی هستند و وقتی به این نوع سلیقه ها توجهی نمی شود کودکان طبیعتا در پی برنامه های خودشان می گردند اگر رسانه ها به ویژه رسانه ملی توجه کافی کنند و خودشان را مسئول و مدیون در مقابل این اطفال و کودکانی که آینده سازان این کشور هستند بدانند آن ها رشد می کنند و تا همیشه درون کودکان می ماند طبق گفته ی امیر المومنین مانند سنگی که بر روی آن حکاکی شود.

دکتر نصرالله منصوری، روانشناس و مشاور خانواده در خصوص شرایط کرونا و رقم نخوردن اتفاق مهم حوزه کودک و نوجوان در رسانه های مختلف و اینکه با چه نوع سرگرمی سازی های فرهنگی حال کودکان بهتر می شود به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: تلویزیون و رسانه ها اگر بخواهند برای کودکان کاری انجام دهند شرایط برایشان فراهم است و قبل از بیماری کرونا برنامه های مختلفی که مخصوص کودکان بود بسیار بیشتر از حال حاضر در تلویزیون و رسانه دیده می شد به عنوان مثال مانند برنامه ی مشهور عمو پورنگ یا برنامه ی کلاه قرمزی که طرفداران زیادی داشت منتها صدا و سیما و رسانه ها گرفتار رفتار های سلیقه ای و گزینشی  هستند و وقتی به این نوع سلیقه ها توجهی نمی شود کودکان طبیعتا در پی برنامه های خودشان می گردند و با توجه به ویروس کرونا  آن ها مجبور می شوند در خانه بمانند  و همین امر موجب می شود والدین نیز در کنار آن ها باشند و با دستور هایی که به فرزندانشان می دهند فشار زیادی را تحمل می کنند و این نوع برخورد برای کودکان بسیار شکننده و آزار دهنده است. بنابراین فکر می کنم اگر رسانه ها به ویژه رسانه ملی توجه کافی کنند و خودشان را مسئول و مدیون در مقابل این اطفال و کودکانی که آینده سازان  این کشور هستند بدانند آن ها رشد می کنند و تا همیشه درون کودکان می ماند  طبق گفته ی امیر المومنین مانند سنگی که بر روی آن حکاکی شود.

او ادامه داد:ما می دانیم که بیشترین حقوق به معلم کلاس های ابتدایی تعلق می گیرد آن هم به این دلیل که وقتی معلم با نسل نو ظهور مخصوصا سن کودک روبه است از اول می تواند او را مثل یک نهال رشد بدهد تا تبدیل به یک درخت پر برگ و بار شود.

اگر ما در رسانه ملی به کودکان آموزه های قشنگی مانند راست گویی، احترام بزرگ تر نگه داشتن، سلام کردن، درس خوان بودن، مسئولیت پذیری بدهیم آن ها به شدت رشد اخلاقی می کنند و به شیوه درست تربیت می شوند و خود ساخته بار می آیند و وقتی به بلوغ می رسند خودشان درست را از غلط تشخیص می دهند. اما متاسفانه امروزه اینگونه شده است که برای سرباز کردن کودک از خود تبلت و گوشی های همراه را به آن ها می دهند تا سرگرم شوند و در مواقع مختلف گریه نکند یا صدایی از خود در نیاورد و این مسئله باعث می شود بیشترین جوانب کار و حاشیه هایی که باید بیاموزد غافل می شود.

منصوری در پایان نسبت به اینکه این روزها دسترسی کودکان به فضای مجازی بیشتر شده است و هر لحظه خطراتی به همراه دارد و وظیفه رسانه های فرهنگی در این موقعیت چیست تصریح کرد: فعلا در حال گذر از این بیماری منحوس هستیم که انشاءالله با سلامتی تمامی مردم  پشت سر گذاشته شود اما وظیفه رسانه ها در این موقعیت شناساندن شبکه های مجازی و رسانه های ارتباطی است و باید در پی تبلیغ درست استفاده کردن از این نوع شبکه ها بر بیایند و به دختران و پسران نوجوان این را القا کنند که این مسئله موبایل و اینترنت مانند چاقو می ماند که در دست جراح انسانی را از بیماری نجات می دهد ولی در دست انسان نا درست و خلافکار انسان سالم را به سینه قبرستان تحویل می دهد و تلویزیون و رسانه های ملی  باید تبلیغ کند که چگونه از این رسانه ها استفاده شود تا از وقت ارزشمند نهایت استفاده شود و مطمئن هستیم که آن ها بسیار با هوش اند و می توانند برای خودشان موثر و برای جامعه در آینده مثمر الثمر واقع شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده کودک و نوجوان رسانه کودکان فرهنگ و هنر برنا تلویزیون رسانه کودکان تلویزیون صدا و سیما ویروس والدین رسانه ملی رشد حقوق معلم معلم رشد رسانه ملی گریه فضای مجازی موبایل اینترنت جامعه تلویزیون رسانه رسانه ملی کودک و نوجوان روانشناس مشاور خانواده کرونا رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، تابستان سال ۱۴۰۲ فراخوان جشنواره از تهران ارسال و اطلاع رسانی به مراکز و گروه‌های اجرایی انجام گرفت که از این ۱۰ گروه، ۶ گروه از مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند و چهار گروه آزاد شرکت کرده‌اند.

در پایان این جشنواره با نظر هیات داوران سه نمایش به عنوان کار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری در شهریورماه برگزار خواهد شد.

گروه‌های شرکت کننده در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی و خیابانی در گروه سنی کودک، نوجوان و ارشد حضور دارند که اکثرا از اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند.

دیگر خبرها

  • هفته زمین پاک
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود