Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@14:38:50 GMT

قیمت جهانی طلا به ۱۸۱۷ دلار در هر اونس رسید

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۳۱۴۸

قیمت جهانی طلا به ۱۸۱۷ دلار در هر اونس رسید

قیمت طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران)، به دنبال اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا جهش کرد. 

به گزارش ایمنا، قیمت طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران)، به دنبال اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا جهش کرد.

جرومی پاول رئیس فدرال‌رزرو در پایان اجلاس سالانه بانک مرکزی آمریکا در جکسون هول وایومینگ گفت بانک مرکزی امسال برنامه خرید ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه از بازار و تزریق نقدینگی به بازار را کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین تاکید کرد که روند کنونی بالا رفتن تورم موقتی و زودگذر خواهد بود و بانک مرکزی در نظر ندارد بلافاصله پس از کاهش خرید اوراق قرضه، نرخ بهره خود را بالا ببرد و فعلاً صبور خواهد بود.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۱.۴۳ درصد جهش کرد و به ۱,۸۱۷.۷۴ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۱.۴۴ درصد جهش کرد و به ۱,۸۲۱.۱۰ دلار رسید.

قیمت خرید نقدی هر اونس نقره در بورس نیویورک ۲.۲۱ درصد جهش کرد و به ۲۴.۰۷ دلار رسید.

قیمت طلا بسیار به بالا رفتن نرخ بهره و احتمال افزایش قریب‌الوقوع آن حساس است و در صورت وجود چنین احتمالی سقوط می‌کند. سخنان پاول از این منظر برای سرمایه‌گذاران در بازار طلا آرامش خاطر به همراه داشت.

منبع: مهر

کد خبر 517547

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قیمت جهانی طلا قیمت طلا فدرال رزرو طلا افزایش قیمت طلا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طلا تنها یک روز توانست زیر کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار بماند و بلافاصله دوباره افزایش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار قرار گرفت.

بر همین اساس، در آخرین معاملات بازار جهانی طلا، اونس طلا با رشد ۳۰ دلاری، به عدد ۲ هزار ۳۲۲ دلار رسید.

گزارش روند بازار طلا حاکی از آن است که طلا طی یک هفته گذشته ۳ دلار گران شده است. عملکرد یک ماهه طلا اما رشد ۴۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش رویترز، کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901879

دیگر خبرها

  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟