Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هنرمندان و فرهنگ‌دوستان تربت حیدریه امید زیادی به بهره‌برداری نهایی از یک پروژه ۱۴ ساله دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تربت حیدریه، یکی از مهمترین شاخص‌های پیشرفت در حوزه فرهنگی توجه به هنرمندان و دست‌اندرکاران فرهنگی در هر دو جنبه سخت افزاری و نرم‌افزاری است.

در حیطه نرم‌افزاری هنرمندان و فعالان فرهنگی نیازمند توجه و حمایت بیشتر هستند و این مهم به ویژه در برهه شیوع کرونا اهمیت و جایگاه خود را بیش از پیش نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه سخت‌افزاری اما قطعا یکی از نیازهای مبرمی که امروزه هنرمندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ضرورت توجه به سخت‌افزارها و زیرساخت‌های عمرانی است که می‌تواند زمینه رشد و توسعه فرهنگ هر شهر را فراهم کند.

در شهرستان‌های خراسان رضوی اینک پروژه‌های عمرانی متعددی در حوزه فرهنگی در حال اجراست و البته آفتی که در این زمینه وجود دارد این است که برخی از این پروژه‌ها مدت‌هاست که خاک می‌خورند و در واقع تکمیل نشده‌اند.

یکی از این پروژه‌ها که زمان زیادی نیز از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و هنوز به مرحله تکمیل نهایی و بهره‌برداری نرسیده است  مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه روشن است که حدود 14 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد.

در تمامی سال‌های اخیر اختصاص اعتبارات به صورت قطره‌چکانی سبب شده تا بهره‌برداری از این پروژه دائما با تاخیر روبرو شود و حالت نهایی به خود نگیرد و این در حالی است که تربت حیدریه در تمامی سال‌های اخیر در حوزه‌های فرهنگی و هنری پیشگام بوده و توانسته هنرمندانی در طراز ملی و بین‌المللی تربیت کند.

قطعا بهره‌برداری از این مجتمع به عنوان یک ضرورت می‌تواند ریل‌گذار پیشرفت‌های بعدی هنری و فرهنگی این شهرستان باشد؛ امری که مسئولان امر به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری به آن واقف هستند و اینک درصدد هستند تا با تخصیص اعتبارات، زمینه نهایی شدن این پروژه را فراهم کنند.

پیشرفت 75 درصدی

این پروژه در سال 86 کلنگ‌زنی شده است و در تمام این سال‌ها حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و البته براساس مدل اولیه قرار بوده ظرف مدت 2 سال به بهره‌برداری نهایی برسد!

"خرمن وعده‌ها" در محور تربت حیدریه ـ کدکن ـ نیشابور / پای اعتبارات در میان است‌حکم متفاوت قاضی برای متخلف زیست‌محیطی‌/ 600 ساعت خدمات عمومی رایگان در تربت حیدریه‌2 تن مواد مخدر ‌امسال در تربت حیدریه کشف شد

پروژه مجتمع فرهنگی و هنری پیشکوه از جمله مصوبات سفر استانی دولت دهم در خراسان رضوی و شهرستان تربت حیدریه بود که با عدم تخصیص بودجه مناسب، مدت‌ها مسکوت مانده است.

فاطمه نخعی نیا؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه در این زمینه می‌گوید: براساس اسناد، پیشرفت مالی پروژه حدود 50 درصد است اما به گفته پیمانکار پیشرفت فیزیکی مجموعه به 75 درصد رسیده است.

وی می‌گوید: در حال حاضر در اطراف پروژه در حال محوطه‌سازی هستیم و در صورت تخصیص اعتبارات نهایی امیدوار هستیم بتوانیم این مجموعه را در اختیار هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر شهرستان قرار دهیم.

تعویق قرار تکمیل

این در حالی است که پیش از این خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی در گزارشی ویژه به بررسی وضعیت این پروژه پرداخته بود(اینجا) و قرار بود اواخر سال 97 پروژه تکمیل شود.

احمدعلی موهبتی؛ فرماندار وقت تربت حیدریه در گزارش مذکور از اختصاص 13 میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه خبر داده و افزوده بود: این مبلغ از محل اعتبارات ماده 180  مربوط به نفت و گاز تامین شده و علاوه بر آن با توجه به پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، دستور پرداخت 35 میلیارد ریال اعتبار از رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور گرفته شده است.

وی افزوده بود: همچنین برای سرعت بخشیدن به این پروژه، پیمانکار بومی در نظر گرفته شده تا کار سریع‌تر پیش برود که با توجه به شروع کار پیش‌بینی‌ها از اتمام فاز اول در اواخر امسال دارد.

اینک اما بنظر می‌رسد همچنان قفل این پروژه باز نشده است و وعده مسئولان وقت نیز روی زمین مانده است.

اختصاص اعتبار جدید

اما اینک محسن زنگنه؛ نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرده است که 350 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده تا روند تسریع و بهره‌برداری از این پروژه فرهنگی تسریع شود.

وی خاطرنشان می‌کند: بخشی از این اعتبار در اختیار اداره ارشاد خراسان رضوی قرار گرفته تا روند تکمیل آن سرعت بگیرد.

اینک باید در انتظار نشست و تکمیل این پروژه را در فاز جدید آن دنبال کرد تا آرزوی دیرینه هنرمندان این خطه برآورده شود.

انتهای پیام/281/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهره برداری تربت حیدریه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه گفت: ۴۲ قطعه از اراضی ملی در قالب نهضت ملی مسکن روستایی در روستای کلاته ثم بخش رخ قرعه کشی و به جوانان فاقد زمین و مسکن واگذار شد.

قناد افزود: مقرر شد به همه این افراد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت با کارمزد ۴ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله اعطا شود.

او گفت:این متقاضیان بایدظرف یکماه پس از اخذ مجوز باید شروع به ساخت کنند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد