Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@23:16:25 GMT

هدیه‌ای از جنس نقد به وزیر ارشاد جدید

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۳۳۳۳

هدیه‌ای از جنس نقد به وزیر ارشاد جدید

کاری به برنامه‌های پیشنهادی و واکنش‌های منفی  که از سوی اهالی فرهنگ به همراه داشت، ندارم. شاید برای این مجلس این برنامه مصلحت بود. شاید هم برای زدن قبلی‌ها لازم بود. اما خودتان باور نکنید.
نکته مهم این است که وزارت ارشاد، وزارت حمایت کننده است. خالق فرهنگ و هنر نیست. فرهنگ و هنر را هنرمندان و فرهیختگان کشور می‌آفرینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌شود شما وزیر ارشاد باشید و با اهالی فرهنگ ارتباطتان مخدوش باشید یا بدتر رابطه نداشته باشید. بهترین راه این است که با هنرمندان و نویسندگان نامدار و اهل فکر کشور ارتباط بگیرید و حمایت کنید...من مخالف بال و پر دادن به نیروهای تازه‌کار همفکرتان نیستم. ولی تا ارتباط حمایتی با نیروهای اصلی نداشته باشید، کارتان فقط تبلیغاتی می‌ماند.
نکته دیگر اینکه هم خودتان بپذیرید و هم بپذیرانید که ارشاد نمی‌تواند کل فرهنگ و هنر کشور  را درست کند. سازمان‌های اصلی و بودجه‌دار دیگری غیر از ارشاد وجود دارند. حواستان باشد شما را سیبل قرار ندهند. 
کسب رضایت منتقدین مذهبی در سطوح مختلف پایان ندارد. مبنای مشترکی هم ندارند. وظیفه شما جلب رضایت آنان نیست. وظیفه شما قانون‌مندی است. اگر  به فکر جلب رضایت این و آن رفتید، کلاهتان پس معرکه است. پدر زن رییس هم اگر باشد، آرام نمی‌گی‌گیرند. ببینید کی گفتم.
هنرمندان در وضعیت خوف و رجا هستند. با رفتارتان امید بدهید. برایتان آرزوی توفیق دارم. شما وزیر شده‌اید که کتاب و موسیقی و سینما و هنرهای تجسمی و تاتر را رشد دهید. این را یادتان نرود.

کد خبر 1549151

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول

‎به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویش‌های مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت می‌کنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.

جولا گفت: برنامه‌های چاووشی‌خوانی و آیین پا منبری، که از سنت‌های دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباس‌های سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.

کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول