Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:14:09 GMT

کاهش ۷۰ درصدی ورودی سد تهم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۳۴۸۵

کاهش ۷۰ درصدی ورودی سد تهم

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان گفت: از ابتدای سال زراعی تا ۳۱ مردادماه، ورودی سد تهم ۷۰ درصد کاهش داشته است.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت سدهای استان از اول مهرماه سال قبل تا ۳۱ مردادماه، اظهار کرد: ورودی آب سد گلابر از ۲۱.۹۴ میلیون مترمکعب در سال قبل به ۸.۶ میلیون مترمکعب در سال‌جاری کاهش یافته که می‌توان گفت میزان ورودی سد گلابر نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان ورودی آب سد تهم ۷.۹۳ میلیون مترمکعب بوده که ورودی این سد نیز نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته و این در حالی است که سال گذشته میزان آب ورودی به این سد ۲۶.۵۳ میلیون مترمکعب بود.

این مسئول در رابطه با سد تهم، ادامه داد: در حال حاضر ۳۸.۷ میلیون مترمکعب حجم آب موجود در این سد است که نسبت به سال قبل ۳۴ درصد کاهش داشته و ۴۶ درصد سد تهم پر است و این در حالی است که سد در مدت زمان مشابه ۶۹ درصد پر بود.

افشاری با اشاره به میزان ورودی سد کینه‌ورس، تصریح کرد: ورودی این سد نیز از ۴۰.۴۴ میلیون مترمکعب به ۱۶.۹۸ میلیون مترمکعب کاهش یافته و میزان ورودی این سد نیز ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان در رابطه با سد تالوار، یادآور شد: ورودی سد تالوار نیز ۶۸ درصد کاهش یافته، به‌‍ طوری که ورودی این سد از ۱۳۷.۹۴ میلیون مترمکعب در مدت مشابه امسال به ۴۳.۸۶ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: افت سطح آب‌های زیرزمینی استان زنجان به‌ صورت سالانه ۷۷ سانتی‌متر است. دشت ابهر بحرانی‌ترین دشت استان بوده و میزان افت سالیانه این دشت یک متر و ۴۰ سانتی‌متر است. عمده فشارهای وارد شده به منابع آبی، برداشت‌های بیش از اندازه و به صورت غیرمجاز بوده و یکی از راهکارهای تقویت سفره آب‌های زیرزمینی، تغذیه مصنوعی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان سد تهم سد تالوار استانی اجتماعی میلیون مترمکعب میزان ورودی نسبت به سال کاهش یافته سال گذشته درصد کاهش ورودی سد سد تهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴ هزار و ۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره‌سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

محمد فرهاد امروز شنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در قالب ۳۴ باب مخزن در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، ایجاد شد.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان