Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در نشست شورای اداری خوزستان در خصوص وضعیت منابع آبی استان گفت: به طور میانگین حدود ۲۹ میلیارد مترمکعب منابع آب سطحی و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب منابع آب زیرزمینی موجود است که ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ مترمکعب آن غیر زیست محیطی و ۷ میلیارد و ۶۰۰ مترمکعب نیز مصارف زیست محیطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: خوزستان در خشکسالی و ترسالی از نظر تاب آوری دارای مشکلاتی است و آورد امسال حدود ۱۷ میلیارد مترمکعب بود که در مقایسه با مصرف زیست محیطی ۱۵ میلیارد مترمکعب کمبود داریم که از این رو چالش‌هایی را در سطح استان و به خصوص محیط زیست و کشاورزی ایجاد می‌کند.

ایزدجو با اشاره به اینکه برخی از منابع آب شرب نیز در انتهای حوضه‌های آبی سطحی است که به همین علت دچار مشکلاتی می‌شوند، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ درصد مخازن سد‌های خوزستان آب دارند و حجم مفیدی که اکنون دارند ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب است در حالی که پارسال ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب داشت، بنابراین؛ ۷۳ درصد کمتر از سال ۹۹ می‌شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر اینکه تأمین آب کشت پاییزه در سال جاری یکی از مشکلات استان است، عنوان کرد: در این راستا باید ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد سیمره باید به سمت کرخه و ۵۰ میلیون مترمکعب آب نیز از سد دیگری در خارج از خوزستان به سمت دز رهاسازی شود.

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر ۴۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا تاب آوری خوزستان را افزایش دهیم، گفت: در سیلاب‌ها به دلیل ظرفیت پایین رودخانه‌ها دچار مشکلاتی می‌شویم که طرح‌های مختلفی از جمله طرح کانال انحراف کانال خسرج، لایروبی و احداث واحد‌های فرسایشی پیشنهاد شده و به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مخازن سد آبگیری سدها خشکسالی های اخیر میلیون مترمکعب منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، چنگیز نیازی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، یک متخلف زیست محیطی را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز به همراه ١٨ عدد فشنگ و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

وی اظهارداشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد