Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@14:39:47 GMT

واکسیناسیون آتش‌نشانان بندرعباس در اولویت باشد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۳۵۲۶

واکسیناسیون آتش‌نشانان بندرعباس در اولویت باشد

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: واکسینه شدن آتش نشانان در شرایط فعلی امری لازم ضروری است.

احمد کناری نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش نشانی از مشاغل پرخطر جامعه است و آتش نشانان در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت‌اند و جان خود را برای نجات همنوعان خود به خطر می‌اندازند.

وی افزود: حتی تصور شهری بدون آتش نشان فاجعه امیز است و به خطر افتادن جان و مال و سلامت مردم را به همراه دارد، اما همان آتش نشانی که حاضر است جانفشانی کند در شرایط بحرانی فعلی جان خودش به خطر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه خبر دردناک فوت یکی از اتش نشانان شهر بندر عباس به واسطه بیماری کرونا بسیار اندوهناک بود، تصریح کرد: این مساله زنگ خطری بود برای مسولان که باید هر چه سریع‌تر اقدام جدی و فوری برای واکسناسیون آتش‌نشانان انجام شود.

وی ادامه داد: اگر در یک ایستگاه آتش نشانی تعدادی از کارگران به کرونا مبتلا شوند قطعاً قرنطینه وخانه نشین خواهند شد حال در هنگام بروز حوادث برای شهر و شهروندان چه کسی آماده خدمت به مردم خواهد بود؟

وی تصریح کرد: با متوقف شدن فعالیت یک ایستگاه آتش نشانی در شهر، اگر حادثه‌ای رخ دهد جان شهروندان به خطر می‌افتد بنابراین واکسینه شدن آتش نشانان در شرایط فعلی امری لازم ضروری است.

وی با بیان اینکه: آتش‌نشانان دارای زندگی جمعی اجتناب‌ناپذیر هستند، ادامه داد: آتش‌نشانان مواجهه اجتناب‌ناپذیری با شهروندانی دارند که به کمک آن‌ها نیاز دارند. از همین‌رو با توجه به اینکه در شرایط اضطراری امکان فاصله‌گذاری اجتماعی برای آتش‌نشانان وجود ندارد، لازم است آتش‌نشانان در اولویت قرار بگیرند.

کناری نژاد اضافه کرد: یک هزار و ٤٨٨ نفر از کارگران تنظیف و ٨١١ نفر از پرسنل فضای سبز نیز باید هرچه زودتر واکسینه شوند.

کناری نژاد خاطرنشان کرد: تاکنون ٨٥٠ نفر از نیروهای تنظیف و ١٠٠نفر از نیروهای فضای سبز واکسینه شده‌اند، این در حالی است که تعداد شاغلین در این بخش‌ها چند برابر بیشتر است. ساز و کار تزریق واکسن و تعیین جامعه هدف در ابتدا باید طوری تعریف می‌شد که کارگران شهرداری‌ها و پرسنل آتش نشانی زودتر از این واکسینه می‌شدند تا خطری انها را تهدید نکند

وی افزود: پرسنل آرامستان بندر عباس که مانند کادر درمان در خط مقدم شرایط بحرانی کرونا خدمت می‌کنند واکسینه شده‌اند، اما در بخش‌هایی که ذکر شد با توجه به پیگیری‌هایی که از سال گذشته انجام شده هنوز اقدام مؤثری نشده است.

وی تصریح کرد: ٣٢ نفر از اتش نشانان به کرونا مبتلا شده‌اند و هنوز هیچ واکسنی به انها تزریق نشده است لذا امیدواریم با چاره اندیشی به موقع، اقدام عملی و ثمر بخشی در این حوزه اتفاق بیفتد، زیرا جان و مال شهروندان به وقت حادثه با جانفشانی و از خودگذشتگی اتش نشانان حفظ خواهد شد.

کد خبر 517567

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسیناسیون واکسیناسیون کرونا واکسن کرونا بندر عباس شوراي شهر بندرعباس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آتش نشانان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)