Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@06:55:25 GMT

خسارت سیل و توفان در شرق گلستان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۳۸۸۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: سیلاب و توفان روز گذشته موجب آبگرفتگی تعدادی منزل مسکونی و تلف شدن دام مردم در شرق استان شد و ۲ مصدوم نیز به دنبال داشت.

رسول حسام در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق هشدار هواشناسی استان، روز گذشته شاهد وقوع بارش‌های نقطه‌ای و به دنبال آن سیلاب و همچنین توفان شدید با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت در بخش‌هایی از استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان‌های مراوه‌تپه، مینودشت، آزادشهر، رامیان، علی‌آبادکتول و گنبدکاووس تحت تأثیر این ناپایداری‌ها قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان خاطرنشان کرد: تخریب واحد مسکونی در این سیلاب و توفان گزارش نشده و تنها حدود ۳۰ مورد آبگرفتگی منازل را داشتیم.

حسام با بیان اینکه تعداد محدودی دام سبک و سنگین بر اثر سیلاب تلف شد، گفت: در حوضه دهنده محمدآباد شهرستان علی‌آبادکتول یک دستگاه خودرو پراید بدون سرنشین درگیر سیلاب شد.

وی با اشاره به اینکه در اثر سیلاب و توفان هیچ فوتی در سطح استان نداشتیم، افزود: بر اثر شکستن درخت در یکی از روستاهای شهرستان آزادشهر و منطقه تنگه شهرستان مینودشت، یک زن و مرد مصدوم شدند که خوشبختانه آسیب آنها خیلی جدی نیست.

حسام بیان کرد: در اکثر شهرستان‌های درگیر سیل و توفان شاهد قطعی برق بودیم که با همکاری نیروهای شرکت توزیع برق، در حال حاضر قطعی برقی در این مناطق وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان خاطرنشان کرد: ارزیابی خسارت به بخش‌های دیگر در دست بررسی است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتاد قله از جمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت ناشی از سیلاب و باران به پارک ملی هفتاد قله، اظهار داشت: سیلاب اخیر موجب تخریب تعدادی از آبشخورهای حیات وحش شد که با توجه به نزدیکی به ایام گرم سال نیز ضرورت تأمین آب برای حیات وحش منطقه احساس می‌شود.

وی افزود: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتادقله ازجمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اهمیت اکولوژیکی و زیستی پارک ملی هفتاد قله در حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری و لزوم رسیدگی هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات ایجاد شده، بیان کرد: بازسازی هرچه سریعتر آبشخورهای آسیب‌دیده و احیای آبشخورهای جدید در دستور کار قرار دارد تا خسارت‌های فنی وارده به برخی از آبشخورها تا جای ممکن رفع شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جریان این سیل تلفاتی در حیات وحش منطقه وجود نداشت، اما این سیل همچنین آسیب‌هایی به تأسیسات آبرسانی وارد کرده، که موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله