Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید آخرین و جدیدترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*35 کشور و قلمرو در سراسر جهان آمار میلیونی در زمینه ابتلا به کرونا از ابتدای همه گیری این بیماری دارند. پرتغال آخرین کشوری است که تعداد مبتلایانش از یک میلیون نفر می گذرد.

 

*محققان بریتانیایی بار دیگر اعلام کردند که اثرات محافظتی واکسن کرونا شش ماه بعد از تزریق دوز دوم به شدت کاهش می یابد و به همین دلیل بسیاری از مردم در سراسر جهان به خصوص کسانی که نقض ایمنی دارند باید دوز سوم را هم تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*بر اساس گزارش ساینس واکسن های موجود در جهان هر چند نرخ مرگ و میر در برابر دلتا را پایین می آورند اما به گونه ای طراحی شده اند که قادر به شکست دادن دلتا نیستند و باید به گونه دیگری ساخته شوند، چیزی که اکنون فرمول مشخصی ندارد.

 

*در آمریکا تعداد کودکان کرونایی بستری شده در بیمارستان ها در بالاترین آمار ممکن از ابتدای همه گیری کرونا قرار دارد.

 

*در کشور اسکاتلند بالاترین نرخ ابتلای روزانه از ابتدای همه گیری ثبت شد. تست کرونای 6 هزار و 835 نفر در این کشور مثبت اعلام شد که بالاترین نرخ ممکن است. این در حالی است که در این کشور واکسیناسیون 16 ساله ها آغاز شده است.

 

*ویروس شناسان بریتانیایی با توجه به بازگشایی مدارس در این کشور هشدار دادند که باز شدن مدرسه ها پیک مجددی را آغاز خواهد کرد. آنها با ارائه شواهدی علمی مدعی شدند که باز شدن مدارس در هر جایی از دنیا منجر به شیوع بیشتر کرونا خواهد شد.

 

*هر چند بسیاری از نقاط دنیا با شدت با کرونا به خصوص نوع دلتای آن درگیر هستند اما اوضاع در دانمارک آنچنان خوب پیش می رود که دهم سپتامبر یعنی 13 روز دیگر تمامی محدودیت های کرونایی و رفت و آمد در این کشور برداشته خواهد شد.

 

*آزمایش و تحقیق بر روی تعداد زیادی از بیماران کرونایی در کل کشورهای بریتانیا نشان می دهد دلتا دو برابر نسبت به آلفا باعث بستری شدن بیماران در بیمارستان ها می شود و علاوه بر آن ابتلابه دلتا در میان افراد واکسینه نشده بسیار بیشتر است.

 

*برای نخستین بار تست کرونای یک آهو مثبت اعلام شده است. این آهو در پارک حیات وحش شیکاگوی آمریکا زندگی می کند.

 

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد