Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@15:23:16 GMT

گوشی جدید هواوی با دوربین عجیب

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۴۲۸۵

گوشی جدید هواوی با دوربین عجیب

فرارو- اخیراً اطلاعاتی از یک گواهی ثبت اختراع جدید شرکت چینی هواوی Huawei به بیرون درز کرده است که نشان می دهد این شرکت در حال توسعه یک دوربین گوشی هوشمند با 6 تیغه دیافراگم متحرک و متغییر است که می تواند با تغییر حالت، کنترل بسیار بهتری بر عمق میدان و نوردهی ایجاد کند.

به گزارش فرارو، کیفیت تصویر دوربین های گوشی های هوشمند در سال های اخیر بسیار بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه حتی ارزان ترین مدل های تلفن های همراه مجهز به چندین دوربین هستند که کاربران را قادر می سازد در شرایط مختلف، به ثبت عکس و فیلم های چشمگیری اقدام نمایند. اما اخیراً، این پیشرفت حتی مرزهای جدیدی را در نوردیده و ما شاهد ظهور یک روند جدید در مورد بکارگیری لنزهای دوربین با دیافراگم متغیر، به جای یک لنز با فاصله کانونی ثابت، هستیم.

این فناوری البته جدید نیست و ما می دانیم که برای مثال سامسونگ از یک لنز زاویه باز با دیافراگم متغیر در گوشی های Galaxy S9 ، S10 ، Note 9 و Note 10 استفاده کرده است. اخیراً سونی نیز گوشی های هوشمند Xperia 1 III و Xperia 5 III را با لنز تله متغیر (70 تا 105 میلی متر) مجهز کرده است و اوپو هم هفته گذشته عملکرد زوم اپتیکال 85-200 میلی متری را معرفی کرد. علاوه بر این اوایل ماه جاری، وبسایت فناوری LetsGoDigital در مورد یک دوربین سامسونگ گلکسی گزارش داد که در آن هر سه لنز (زاویه باز، زاویه فوق عریض و زوم تله فوتو) دارای دیافراگم متغیر بودند. حالا این بار این هواوی است که می خواهد از این فناوری ثابت شده بر روی تلفن های هوشمند خود استفاده کند تا یک دیافراگم متغیر را عرضه کند.

سالهاست که هواوی به ارائه مدلهای برتر خود در سری P و سری Mate، با یک دوربین مدرن که با همکاری سازنده لنز Leica طراحی می شود، مشهور شده است. اکنون اطلاعاتی به بیرون درز کرده که نشان می دهد در اوایل سال جاری شرکت Huawei Technologies ثبت اختراعی را در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسانده که مربوط به یک سیستم جدید دوربین است. اسناد این اختراع با عنوان «دیافراگم، ماژول دوربین و دستگاه الکترونیکی» در 19 آگوست 2021 منتشر شد، به طور مفصل توضیح می دهد که چگونه شرکت قصد دارد دوربین های آینده گوشی های هوشمند هواوی را با دیافراگم متغیر برای کنترل بهتر بر عمق میدان و نوردهی مجهز کند.

اطلاعات اسناد این اختراع نشان می دهد که سازنده چینی می خواهد از حداقل 6 تیغه دیافراگم استفاده کند تا بتواند نور ورودی به دوربین را تنظیم کند. برای برداشت بهتر از این فناوری، طراح گرافیک مشهور Technizo Concept این اختراع جدید هواوی را در مجموعه ای از رندرهای سه بعدی طراحی کرده است. به هر حال همانگونه که اشاره شد، این فناوری برای گوشی های هوشمند کاملاً جدید نیست. سامسونگ با Galaxy S9 از 8 تیغه دیافراگم برای کنترل نوردهی و عمق میدان استفاده کرد. اما مزایای این فناوری سامسونگ در آن زمان، تا حدی به این دلیل که از سنسورهای دوربین کوچکتر نسبت به امروز استفاده می شد، محدود بود.

اسناد و مدارک نشان می دهد که هواوی می خواهد از فناوری مشابهی که در سیستم دوربین سامسونگ وجود دارد، استفاده کند. با این حال، از آنجا که یک تلفن هوشمند به طور قابل توجهی کوچک است و فضایی در محفظه برای استفاده از موتور اولتراسونیک یا موتور پله ای مانند دوربین های دیجیتال وجود ندارد، این امر کار دشواری خواهد بود. برای حل این معضل، هواوی می خواهد از یک درایور مینیاتوری استفاده کند که از سیم پیچ محرک و آهنربای محرک پشتیبانی می کند. از طرف دیگر، می توان از درایور پیزوالکتریک نیز استفاده کرد اما ما هنوز به طور دقیق نمی دانیم که هواوی چگونه این سیستم جالب توجه خود را عملی کرده است.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوشی هواوی گوشی های هوشمند نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گوشی ویوو Y38 5G به‌صورت رسمی معرفی شد. طراحی و مشخصات سخت‌افزاری این گوشی مشابه ویوو Y200i است.

براساس گزارش زومیت، طبق بیانیه‌ی رسمی، ویوو Y38 5G به صفحه‌نمایش ۶٫۶۸ اینچی IPS LCD با وضوح +HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است. جدیدترین گوشی ویوو از اسپیکر استریو بهره می‌برد و حداکثر روشنایی نمایشگر آن به ۱٬۰۰۰ نیت می‌رسد.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴ نسل ۲ ویوو Y38 5G را حداکثر ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 2.2 و ۸ گیگابایت رم LPDDR4x همراهی می‌کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از درگاه کارت حافظه، فضای ذخیره‌سازی دستگاه را افزایش بدهند.

ویوو Y38 5G از سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری FunTouch OS 14 استفاده می‌کند. انرژی باتری غول‌پیکر ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی مورد بحث توسط شارژر ۴۴ واتی قرار گرفته در جعبه‌ی آن تأمین می‌شود.

ویوو گوشی جدید خود را به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک ماژول ۲ مگاپیکسلی مجهز کرده است. دوربین سلفی وضوح ۸ مگاپیکسلی دارد. حسگر اثر انگشت با دکمه‌ی پاور ادغام شده و در بخش کناری گوشی قرار گرفته است.

ویوو Y38 5G دارای گواهی IP64 است و برخلاف انتظار از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا در آن خبری نیست. از قیمت گوشی جدید ویوو اطلاعات دقیقی دردسترس نیست.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902034

دیگر خبرها

  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • رندرهای گوشی سامسونگ گلکسی F55 5G منتشر شد
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • گوشی Honor 200 Lite چه مشخصاتی دارد؟
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی