Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@04:50:06 GMT

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ششم شهریور ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۴۴۲۵

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ششم شهریور ۱۴۰۰

فرارو- شاخص بورس همچنان به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهد و فعلا مقاومتی پیش رویش ندارد. بعد گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات امروز شنبه ششم شهریور، شاخص کل بورس تهران رشد ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحدی را پشت سر گذاشته و در محدوده یک میلیون و ۵۶۳ هزار واحد قرار گرفته است. تا اینجای کار شاخص کا ۸۵ صدم درصد رشد کرده، ولی شاخص هم‌وزن افزایش ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۸ درصدی را پشت سر گذاشته که نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک همچنان پیشتاز بازار سرمایه هستند. در ابتدای معاملات امروز نماد‌های وامید، خودرو، پارسان، شستا، کچاد، شپنا و شتران به ترتیب بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشته‌اند.

روند صعودی در ۸۵ درصد نماد‌ها

به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی معاملات امروز شنبه ششم شهریورماه ۱۴۰۰، از بین ۳۱۰ نماد معامله شده در بورس تهران ۲۶۶ نماد روند صعودی دارد و تنها ۴۴ نماد با رنگ قرمز به تابلو معاملات بورس آمده‌اند. موردی که نشان می‌دهد امروز بیش از ۸۵ درصد نماد‌های بازار صعودی هستند. همچنین در بازار فرابورس از بین ۲۲۸ نماد معامله شده، شاهد افزایش قیمت سهام در ۱۸۵ نماد و کاهش آن در ۴۳ نماد هستیم.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه ششم شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید) شرکت‌های کوچک دوباره نقشه بازار بورس را به رنگ سبز درآورده‌اند و اغلب نمادهای شاخص‌ساز تمایلی به همراهی با روند صعودی ندارند. افزایش قیمت سهام در اغلب نمادهای بازار سرمایه باعث شده صندوق‌های ETF سهامی شرایط خوبی را تجربه کنند و اغلب آنها بیش از دو سه درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.   پالایش و دارا یکم هم هر دو نزدیک چهار درصد رشد دارند. گروه خودرو و ساخت قطعات سبزترین گروه بازار امروز است که در آن برای اغلب نمادها چه بزرگ و چه کوچک صف خرید تشکیل شده و حتی خودرو و خساپا هم به صف خرید رسیده‌اند. محصولات شیمیایی در شرایط نسبتا متعادلی به سر می‌برند. هرچند بزرگترها مثل تاپیکو، نوری، شغدیر، شگویا، فارس و آریا نزدیک قیمت روز گذشته و حتی در مواردی کمتر از آن معامله می‌شوند. گروه انبوه‌سازی با جمع‌آوری صف فروش تاریخی ثالوند شاهد حجم معاملات بالاست و به جمع برترین گروه‌های صنعت راه پیدا کرده. امروز در گروه فلزات اساسی شاهد کمترین نوسان قیمت هستیم.   فولاد، فملی، ذوب و فخوز با وجود بازدهی قابل توجه شرکت‌های کوچک به رشد یک درصدی بسنده کرده‌اند. دارویی‌ها امروز یکپارچه سبزرنگ هستند و برای اغلب نمادها صف خرید تشکیل شده. هرچند برکت تنها یک درصد رشد کرده. غذایی‌ها، بانک‌ها، سرمایه‌گذاری، زراعت، ساخت محصولات فلزی، سیمان، حمل و نقل، کاشی و سرامیک، قند و شکر، ماشین آلات، رایانه، لیزینگ‌ها و محصولات کاغذی از دیگر گروه‌های سراسر سبزرنگ بازار امروز هستند. حتی شپنا و شتران از گروه فرآورده‌های نفتی و شستا و وغدیر از گروه شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی کمی افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید سهام بورس افزایش قیمت شنبه ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار