Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به میزان زلی اعتماد نمایندگان مجلس به اعضای کابینه سیزدهم گفت: این میزان رای اعتماد به وزیران بی ‌سابقه یا کم سابقه است که یک رکورد خوبی هست و نشان خوبی برای تعامل دولت و مجلس است.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در اولین روز حضورش در دفتر معاونت پارلمانی ریاست جمهوری  اظهار کرد: بنده از صبح شنبه سی‌ام مرداد کار خود را آغاز کردم، چون جمعه شب حکم بنده صادر شد از شنبه ۸ صبح در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس مطرح بود، در اوج کار معاونت پارلمانی بودیم.

 وی ادامه داد: امروز مجالی هست که در خدمت آقای دکتر باشیم که از دوستان قدیمی هستند و در شورای نگهبان و قوه قضاییه هم مسئولیت‌های خطیری داشتند. از ایشان قول گرفتیم درآینده هم این ارتباط برقرار باشد.

حسینی ادامه داد: متاسفانه همیشه بین مدیران قبلی  و بعدی گسست به وجود میاید و انتقال تجربیات صورت نمی‌گیرد. بیش از یک سال است که مجلس جدید کار خود را آغاز کرده و نیاز هست که ما بدانیم که طرح‌ها و لوایح و بودجه چیست و نمایندگان چه انتظارات و مطالباتی داشته و دارند. علاوه بر این آخرین وضعیت را باید بدانیم که بتوانیم کار را  ادامه دهیم.

وی افزود: ما نباید کار را از صفر شروع کنیم از  این جهت از دکتر امیری خواستیم که در تعامل باشیم و ایشان هم با حسن ظن و با احساس تعهد و مسئولیتی که دارند، قرار شد که با ما همکاری داشته باشند و از تجربیات ایشان استفاده کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهوری یادآورشد: مجلس در مسائل مختلف با دولت در ارتباط است که نمونه آن رای نمایندگان به وزیران پیشنهادی است.

 وی با قدردانی و تشکر از رای بالای نمایندگان به وزیران دولت اظهار کرد: این بالاترین آرا در این مجلس نسبت به وزیران است  که به اغلب وزیران بیش از ۲۰۰ رای دادند و ۲۷۷ رای به وزیر دادگستری دادند. این میزان رای  اعتماد به وزیران بی ‌سابقه یا کم سابقه است که یک رکورد خوبی هست و نشان خوبی برای تعامل دولت و  مجلس است.

حسینی سپس گفت: همانطور که دیدید، نمایندگان با دقت و سختگیری مسائل را مطرح کردند برای مثال در دوره قبل نسبت به وزیر اطلاعات کمتر وارد بحث می شدند، در حالی که این بار با جدیت ابهامات خودشان را از همه وزرا پرسیدند و نظراتشان را گفتند .شائبه‌ها و مسائل مالی را مطرح کردند و وزرا هم توضیح دادند .

حسینی یاداور شد: رئیس جمهوری هم در سخنان پایانی خودشان با قاطعیت گفتند که درباره تک تک وزیران استعلام گرفتیم و از این جهت نگران نباشید و استعلاملت از یک مرجع نبوده هم از وزارت اطلاعات هم از اطلاعات سپاه و جاهای دیگر و اگر بر فرض هم متوجه شویم که در جایی تخلفات و اشکالات و ایرادات اساسی بوده ،برخورد می‌کنیم و رودربایستی و ملاحظه در کار نخواهد بود.

وی ضمن تشکر مجدد از نمایندگان گفت: امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد؛ چرا که کشور در شرایط سخت و دشواری هست و مردم تحمل نزاع، کشمکش و تنش را ندارند.

 وی گفت: امیدواریم  هر سه قوه با هم کار کنند و نقش معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور و معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه‌ها در این پیوند بسیار مهم است که بتوانیم با تفاهم با یکدیگر مطالبات مردم را تامین کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت پارلمانی ریاست جمهوری بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در جهت تحقق شعار سال نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمد حسینی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سمنان اظهار کرد: هفته گذشته شاهد حضور پر برکت رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در استان سمنان بودیم که مسلماً این سفر باعث رونق اقتصادی و پیشرفت در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: این اراده در هیات دولت وجود دارد که با تلاش‌های شبانه روزی و کار جهادی، مشکلات و موانع موجود برای افزایش رفاه مردم عزیز ایران برطرف شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تمام توان خود را در جهت تامین مسکن برای نیازمندان به کار گرفته است و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

حسینی تصریح کرد: امروزه بسیاری از شرکت‌ها نیازمند نیروی کار می‌باشند که از این رو لازم است اقدامات لازم جهت تامین نیرو و افزایش تولید انجام شود.

وی ادامه داد: در جهت تحقق شعار نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری همیشه بر توجه ویژه بر امور و رفاه کارگران عزیز تاکید داشته اند و از این رو ما نیز تمام توان خود را در جهت اجرا نمودن این امر به کار گرفته ایم.

کد خبر 748126

دیگر خبرها

  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد