Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:35:27 GMT

کمبود داروی رمدسیویر در مشهد برطرف شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۵۰۳۵

کمبود داروی رمدسیویر در مشهد برطرف شد

دکتر محمد رضا صابری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با افزایش تعداد داروخانه‌های عرضه‌کننده رمدسیویر در مشهد به ۲۳ داروخانه، هم اکنون مشکل ازدحام در داروخانه‌ها هم مشاهده نمی‌شود.
وی اضافه کرد: وضعیت داروهای بیماران کرونایی و غیر کرونایی در حال حاضر خوب است و مشکل خاصی در این خصوص نداریم.
دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این کمیته در ۲ حوزه تأمین و توزیع بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی و رصد و مدیریت وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی فعال است تا در حد مقدورات با ‌ کسری‌ در این حوزه‌ها مواجه نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صابری افزود: رصد و مدیریت وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام می‌شود تا در صورت نیاز، دارو و اقلام موردنظر در اختیار بیمارستان‌های نیازمند به این موارد قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: در وضعیت فعلی بر مصرف بهینه داروها تاکید شده است تا در شرایطی که میزان تقاضا بیش از عرضه باشد نیاز همگان برطرف  و تعادلی میان عرضه و تقاضا برقرار شود و در این خصوص با مشکل مواجه نشویم.
دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون در بسیاری از اقلام دارویی، موجودی‌مان با نیازها همخوانی دارد اما در برخی موارد همچون تخت و ونتیلاتور کمبودهایی وجود دارد زیرا میزان مصرف ملزومات پزشکی بیماران و اقلام حفاظتی کادر بهداشت و درمان بالا رفته است.
صابری  از همکاری خیران حوزه سلامت و مجموعه‌های مختلف در حوزه تهیه، تولید و تامین داروهای مورد نیاز بیماران قدردانی کرد.

رمدسیویر یک داروی ضد ویروسی است که برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستانها کاربرد دارد. این دارو همگام با موج پنجم کرونا هم اکنون یکی از پرمصرف ترین داروها در ایران و شهرهای بحران زده کرونایی چون مشهد گزارش شده است.

بیش از ۹۰۰ داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی دایر است.

۲۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در شرایط زرد از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۱۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۵ هزار و ۲۸۷ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون ۸۴ هزار و ۹۹۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۳۵۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۴۸۳ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا وهفت میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۱۸ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۲۵ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۴۰۱ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۱۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۸۵۴ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۴۹۸ هزار و ۹۷۴  نفر را گرفته است. ۱۹۳ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۹۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۹ میلیون ۵۴۰ هزار ۴۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۵۳ هزار و ۴۰۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه یازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا مشهد رمدسیویر کووید-19 سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا مشهد کرونا ویروس کرونا مشهد رمدسیویر کووید 19 سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارو و تجهیزات پزشکی ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور