Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدعلی‌اکبر صباغ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: هم‌زمان با فرا رسیدن هفته دولت، فاز نخست نیروگاه خورشیدی در شهرستان دامغان به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

وی افزود: این نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است که با بهره‌برداری از فاز نخست آن در هفته دولت، دو مگاوات انرژی الکتریکی برق وارد مدار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به ظرفیت ۱۰ مگاواتی این نیروگاه خورشیدی گفت: اقدامات اولیه آغاز فاز دوم برای افزایش ظرفیت تا ۱۰ مگاوات، به انجام رسیده است که با اتمام نهایی این پروژه، بخشی از نیاز مصرف برق شهرستان دامغان با بهره‌گیری از انرژی پاک خورشیدی تأمین می‌شود.

صباغ افزود: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چند نیروگاه خورشیدی دیگر در استان سمنان در حال احداث است که با اتمام عملیات اجرایی این پروژه‌ها، بیش از ۲۰ مگاوات انرژی الکتریکی به شبکه سراسری برق وصل خواهد شد.

انتهای پیام / گ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق منطقه ای افتتاح نیروگاه خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده مالکان چاه‌های کشاورزی از نیروگاه خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب در جلسه‌ای که برای هماهنگی اجرای طرح «تولید محصول سبز با برق سبز  نصب نیروگاه خورشیدی در محل چاه‌ها را نیز از جمله راهکار‌های رفع ناترازی و همچنین منبعی برای درآمد مالکان چاه‌ها دانست و بر استفاده کشاورزان از فرصت پیش آمده تاکید نمود.

ابراهیم رودسرابی افزود: برای مدیریت بار در تابستان سال جاری و کاهش خسارات ناشی از ناترازی‌های آب و برق در روز‌های گرم سال، مالکین چاه‌های عمیق می‌توانند در خواست خود مبنی بر نصب پنل‌های خورشیدی در محل منبع آبی را به اتاق اصناف شهرستان تحویل دهند.

وی گفت: در این طرح، مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب نیروگاه خورشیدی می‌توانند از ظرفیت پنل خورشیدی بدون اینکه دچار قطعی برق شوند، استفاده کنند و از این طریق، هم از اجرای برنامه مدیریت بار در روز‌های گرم سال معاف می‌شوند و هم می‌توانند بدون مشکل محصولات کشاورزی را، تولید کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • استفاده مالکان چاه‌های کشاورزی از نیروگاه خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است