Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه سرعت بخشیدن تزریق واکسن کرونا را بسیار ضروری دانست و گفت: واکسیناسیون باعث کاهش آمار مرگ و میر می‌شود، بنابراین مردم بدون هیچ نگرانی خود را در برابر کرونا واکسینه کنند تا شاهد کاهش این آمار ناراحت کننده باشیم.

حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت کرونایی این شهرستان اظهار کرد: بعضی از هیئات تخلفاتی کردند که آنها خواستیم و تبیین و اقناع شدند و هشدار دادیم که با این مسئله به صورت جدی برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استقبال از مراسم محرم را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: با توجه به انجام مراسم‌های مذهبی، مقررات سختگیرانه ای اعلام کردیم، خوشبختانه مردم هم این مقرارت را به خوبی رعایت کردند به گونه ای که استاندار از برگزاری این مراسم استقبال کرد و مردم نیز پرشور ظاهر شدند.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی برای کنترل شرایط کرونایی در جریان برگزاری مراسم مذهبی ماه محرم اظهار کرد: با مسئولان شهرستان و مسئولان هیئات جلساتی برگزار شد و هماهنگی فوق العاده خوبی برقرار شد.

امام جمعه ساوه تشویق مردم به انجام واکسیناسیون را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: برخی افراد از تزریق واکسن ترس و نگرانی داشتند که در خطبه نماز جمعه مردم را به واکسیناسیون دعوت کردیم و خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفت.

وی درباره امکانات لازم برای واکسیناسیون کرونا اظهار کرد: در این خصوص از تهران درخواست کمک کردیم تا یک سری اتاقک صحرایی را در کنار هلال احمر برای مراقبت برپا کنند تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و همه مردم بتوانند در زمان و موعد مقرر برای واکسینه کردن خود مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام حسینی، درباره در اختیار قرار دادن مصلای شهر برای واکسیناسیون مردم و درمان بیماران کرونایی گفت: نزدیک یکسال است که حوزه علمیه سفیران و حوزه علمیه امام صادق(ع)‌ برای کمک به متولیان بهداشت و درمان، در اختیار قرار گرفته است. اخیرا نیز اعلام شد که بخشی از مصلی برای واکسیناسیون در اختیار قرار داده می شود. ائمه جمعه آوه و نوبران و غرق‌آباد نیز در این خصوص همکاری می کنند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه بهداشت و پاکیزگی در فرهنگ اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این‌ پاکیزگی‌ نه‌ تنها رعایت‌ نکات ‌بهداشتی‌ و دوری‌ از آلودگی‌ فردی‌ بلکه‌ تمام‌ جنبه‌های‌ زندگی‌ انسانی‌ و آلودگی‌های‌ محیط‌ زیست‌ را نیز شامل‌ می‌شود، تصریح کرد: جلوگیری‌ از آلودگی‌ها که‌ امروزه‌ جزو اهداف‌ بهداشت‌ محیط‌ است‌، از قرن‌ها پیش‌ بعنوان وظایـف‌ فرد با ایمان‌ مطرح بوده ‌است‌، حتی برای تمامی‌ این‌ اعمال‌ قرائت یک دعا توصیه شده‌ تا عمل‌ به‌ یاد خدا انجام‌ و عبادت‌ محسوب ‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عزای سیدالشهدا(ع) و با تاکید بر اینکه هر چه ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ کرده باید در جریان برگزاری مراسم محرم رعایت شود، افزود: حضور در مجلس عزاداری با رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی، اشکال ندارد بلکه از بهترین کارها و جزو مستحبات موکد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ساوه کرونا در ایران استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جعفری افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص آیین نامه فعالیت دانش بنیان ها و سکوهای سلامت، وزارت بهداشت ملزم به دارو رسانی از طریق سکوها به مصرف کننده نهایی است.

وی ادامه داد: در خصوص عرضه دارو از طریق سکو‌های اینترنتی اختلاف نظری وجود داشت که این آیین نامه به منظور رساندن دارو از تامین کننده به داروخانه هاست یا شامل رساندن دارو از داروخانه‌ها به مصرف کننده نهایی هم می‌شود.

جعفری گفت: در حقیقت دغدغه اصلی مردم و فعالان این حوزه این بود که دستورالعمل رساندن دارو از داروخانه به مصرف کننده نهایی ابلاغ شود. پس از یکسال و هشت ماه در نهایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفت با همکاری وزارت ارتباطات این آیین نامه اجرا شود.

وی افرود: برای اینکه طعم شیرین دارو رسانی توسط سکو‌ها از داروخانه به مصرف کننده نهایی برای مردم احساس شود؛ لازم است چند نکته لحاظ شود؛ اول اینکه تاخیری که برای ابلاغ این دستورالعمل اتفاق افتاد برای عملیاتی شدن آن تکرار نشود. دوم اینکه مطابق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بخش دولتی نباید رقیب بخش خصوصی شود و ما امیدواریم بخش دولتی رقیب بخش خصوصی در دارورسانی نشود؛ یعنی سکو‌های خصوصی برای فراهم کردن شرایط مناسبتر برای دارو رسانی به مردم در رقابت باشند و این امکان در انحصار سکو‌های دولتی نباشد.

جعفری اظهار کرد: طبق ماده ۱۲ آیین نامه، نهایتا ۶ ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل باید اجرایی شود چرا که در هیئت ۷۷ ام مقررات زدایی گفته شده، همه سکو‌های دارای مجوز از اتحادیه کسب و کار‌های مجازی و یا سایر نهاد‌های مرتبط برای فعالیت در حوزه عرضه دارو به مصرف کننده نهایی نیاز به اخذ مجوز مجدد ندارد؛ در حالیکه در این آیین نامه آمده، علاوه بر کسب مجوز از اتحادیه کسب و کار مجازی باید عضو سازمان صنفی یارانه‌ای کشور هم بشوند، که این ماده نیاز به اصلاح دارد.

معاون مرکز کسب و کار وزارت اقتصاد پیش بینی کرد که فضای رقابتی خوبی بین سکو‌ها با توجه به ظرفیتی که در این دستورالعمل وجود دارد ایجاد میشود که این مهم سبب تسهیل دسترسی مردم به این خدمت میشود.

دیگر خبرها

  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است