Web Analytics Made Easy - Statcounter

طغیان شیوع سویه دلتا ویروس کرونا در نیوزیلند که یکی از سخت گیرانه ترین عملکردها در مبارزه با ویروس کرونا را داشته، رکورد ابتلای روزانه در 1 سال گذشته را شکسته و مقامات بهداشتی این کشور را در وضعیت دشوار قرار داده است.


به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پنج شنبه گذشته رکورد ابتلا جدید روزانه در نیوزیلند به عدد 68 نفر رسید که این رقم در 1 سال گذشته در این کشور بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از زمان قرنطینه سراسری اخیر نیوزیلند موارد ابتلای جدید در این کشور به 347 مورد رسیده و یک شهروند نیز با حال وخیم به "آی سی یو" منتقل شده است.


این میزان ابتلا در حالی است که دولت نیوزیلند 1 هفته پیش از آن، به دلیل کشف یک مورد ابتلا جدید داخلی در این کشور به مدت 3 روز قرنطینه سراسری و کشوری و 1 هفته در منطقه فرد مبتلا، قرنطینه سراسری و اعمال منع رفت آمد وضع کرده بود.


این کشور از زمان شیوع ویروس کرونا با قرنطینه شدید و بستن مرزهای خود، ویروس را به طور کامل تحت مهار درآورده و ابتلای جدید را به صفر رسانده بود.


نیوزیلند پیشتر جشن محو شدن و پایان ویروس کرونا در این کشور را برگزار کرده است.


اما شیوع سویه دلتا ویروس کرونا که در مواردی در تست ها قابل تشخیص نیست و قدرت سرایت بسیار بالایی دارد، می تواند چالش جدیدی برای استراتژی مبارزه دولت نیوزیلند با ویروس کرونا باشد که بر مبنای تلاش برای محو ویروس استوار شده است.


"جاسیندا آردرن" نخست وزیر نیوزیلند روز پنج شنبه و همزمان با اعلام بالاترین آمار ابتلای روزانه در یک سال گذشته به مردم این کشور وعده داد با قرنطینه سراسری موارد ابتلای جدید کاهش خواهد یافت و ویروس به زودی تحت کنترل درخواهد آمد.

"جاسیندا آردرن" نخست وزیر نیزیلند در نطق پنج شنبه گذشته و در حال ارایه نقشه شیوع ویروس کرونا در کشور/ سی ان ان


سیاست قرنطینه و سرکوب ویروس از سوی دولت نیوزیلند پیامدها و هزینه های اقتصادی زیادی برای این کشور در 1 سال و نیم گذشته به همراه داشته است.


پنج شنبه گذشته شرکت هواپیمایی ملی "ایر نیوزیلند" از ضرر سالیانه 306 میلیون دلاری خود در سال گذشته به دلیل نصف شدن سفرهای بین المللی و اعمال محدودیت های ورود و خروج به نیوزیلند خبر داده است.


دولت نیوزیلند قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی همچنان سیاست بستن مرزها را ادامه دهد و برای سال 2022 یک طرح بازگشایی محتاطانه مرزهای کشور را در دستور کار خود قرار داده است.


اعمال سیاست وسواس گونه قرنطینه و تعطیلی و منع رفت و آمد در بیش از یک سال گذشته در نیوزیلند حتی واکنش رسانه های بین المللی و غربی را نیز برانگیخته و این رسانه ها رویکرد دولت نیوزیلند در مواجهه با کرونا را با توجه به واقعیت این ویروس و جهش های مداوم آن، مورد انتقاد قرار می دهند.


هفته گذشته روزنامه تایمز لندن در واکنش به خبر قرنطینه سراسری نیوزیلند پس از کشف یک مورد ابتلای جدید در این کشور، نیوزیلند را "کشور سوسیالیست منزوی و اسرارآمیز" ی دانسته بود که از زمان شیوع ویروس کرونا مردم آن در "زندان کووید19 به سر می برند. "


روزنامه تلگراف بریتانیا نیز رویکرد دولت نیوزیلند در مقابله با پاندمی کرونا را مورد انتقاد قرار داده و آن را سیاستی" وسواس گونه" و باعث منزوی شدن این کشور از جهان و افسرده شدن شهروندان نیوزیلندی دانسته است.


رسانه های غربی رویکرد دولت نیوزیلند را کوبیدن آب در هاون می دانند و معتقدند در حالی که دنیا قبول کرده باید با ویروس کرونا به نحوی زندگی کند اما دولت نیوزیلند همچنان سیاست " محو ویروس" را دنبال می کند که نتیجه ای جز تحمیل قرنطینه های شدید بر مردم نداشته است در حالی که ویروس کرونا با سویه ها و جهش های جدید خود هر روز غیرقابل مهارتر از دیروز می شود و ثبت نزدیک به 350 مورد ابتلا جدید در نیوزیلند آن هم در شرایط قرنطینه کامل کشور، خود گواهی بر ناتوانی در محو کردن این ویروس است.

تعطیلی و خلوتی خیابان های شهر "کرایس چرچ" نیوزیلند در پی قرنطینه سراسری اخیر/ سی ان ان

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قرنطینه سراسری دولت نیوزیلند ابتلای جدید ویروس کرونا سال گذشته پنج شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟