Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@14:42:14 GMT

طرح جدید مجلس درباره اشتغال بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۵۷۵۶

خبرگزاری آریا - طرح الحاق دو تبصره به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به امضای 43 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، با امضای 43 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی با الحاق دو تبصره جدید به قانون منع به کارگیری بازنشستگان تقدیم ریاست مجلس شده و در آن شرایط پرداخت حقوق ضمن کار این دسته از افراد معین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق تبصره‌های جدید، اولا در صورتی که بازنشستگان اعم از کشوری و لشکری در دستگاه‌های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اشتغال یابند، صرفا از مستمری بازنشستگی یا حقوق شغل مربوط می‌توانند استفاده نمایند و دریافت همزمان مستمری و حقوق ممنوع است.
ثانیا بازنشستگان موضوع تبصره 6 فقط با رعایت سقف ساعات کاری مندرج در تبصره 2 می‌توانند صرفا با یک دستگاه اجرائی مذکور قرارداد همکاری منعقد نمایند.
گفتنی است این موضوع در قالب دو تبصره 6 و 7 به قانون مزبور اضافه شده است که مجلس شورای اسلامی دلیل آن را رفع ابهاماتی درباره حقوق بازنشستگی پس از انتصاب به نمایندگی مجلس و همچنین در مورد دریافت حقوق بازنشستگی و حقوق اشتغال و نظایر آن عنوان شده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد

رئیس‌جمهور دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس‌جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست‌جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان