Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- «زهرا نعمتی» کماندار پرافتخار ایران در حالی در سومین تجربه پارالمپیکی خود در توکیو حضور دارد که بسیاری انتظار دارند تا او سومین مدال طلای خود را در سرزمین آفتاب ضرب کند.

 شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از دوم شهریورماه در شهر توکیو آغاز و تا روز چهاردهم آن ماه ادامه دارد. کاروان ورزشی ایران با ۶۲ ورزشکار از روز ۲۸ مرداد عازم این دوره از بازی‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرستی این کاروان بر عهده هادی رضایی دبیر سابق کمیته ملی پارالمپیک است. همچنین زهرا نعمتی کماندار پرافتخار ایران یکی از پرچم‌داران کاروان ایران بود و نورمحمد آرخی دیگر ورزشکاری که در روز افتتاحیه مسوولیت پرچم‌داری کشور را بر عهده داشت.

نام زهرا نعمتی در ورزش ایران با موفقیت گره‌خورده و او توانسته در ۲ المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو مدال طلا را از آن خود کند. نعمتی در لندن همچنین یک مدال برنز را نیز کسب کرد. او در کنار ساره جوانمردی زنان پرافتخار ایران در پارالمپیک به شمار می‌روند. نعمتی نخستین مدال طلای زنان ایران را در پارالمپیک ضرب کرد.

کسب یک مدال طلا و یک برنز در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن موجب شد تا «بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد» جایزه بهترین ورزشکار المپیک ۲۰۱۲ لندن را به وی اختصاص دهد. این جایزه با حضور اندرو پارسونز رییس کمیته بین‌المللی المپیک و وزیر ورزش روسیه به دختر ایرانی اهدا شد. نعمتی در بخش ریکرو دونفره زنان به همراه مرحوم راضیه شیرمحمدی موفق به کسب مدال برنز پارالمپیک لندن شد.

کماندار معلول ایران همچنین در المپیک ۲۰۱۶ ریو به نخستین ورزشکار ایرانی تبدیل شد که هم در المپیک و هم در پارالمپیک به میدان رفته است. نعمتی از سوی کمیته ملی المپیک ایران برای پرچم‌داری کاروان اعزامی به ریو انتخاب و به نخستین زن مسلمان و معلولی تبدیل شد که در المپیک پرچم‌دار بود.

کسب مدال طلای اسلحه ریکرو بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موجب شد تا وی در کنار ساره جوانمردی، زنان طلایی ایران در ادوار پارالمپیک باشند. در بخش زنان ایران در المپیک تنها یک مدال برنز کسب کرده است.

نعمتی که اکنون وظیفه پرچم‌داری کاروان ایران را بر عهده دارد باید در توکیو تمام توان خود را به کار گیرد تا در نهایت بتواند برای سومین پارالمپیک متوالی مدال طلا را از آن خود کند افتخاری که بدون شک تا سال‌ها نام وی را در میان بزرگان ورزش ایران برجسته خواهد کرد.

نام نعمتی اکنون نیز در تالار افتخارات ورزش ایران ثبت و سردیس او در موزه ورزش ایران به‌عنوان یکی از زنان افتخارآمیز نصب‌شده است.

مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ از روز جمعه در سایت تیراندازی با کمان مجموعه یومه‌نوشیما آغاز شد که زهرا نعمتی، محمدرضا زندی و فرزانه عسگری به ترتیب در مواد ریکرو انفرادی، انفرادی w۱ و کامپوند انفرادی به رقابت با حریفان خود پرداختند. در این رقابت نعمتی با ۶۳۰ امتیاز در ماده ریکرو انفرادی سوم شد، فرزانه نعمتی با ۶۷۷ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت و محمدرضا زندی با ۶۴۳ امتیاز و عنوان ششمی به کار خود در مرحله تعیین رنکینگ پایان داد.

این مسابقات برای تعیین رنکینگ برگزار شد و کمانداران در روزهای آینده در مرحله حذفی مسابقات به مصاف حریفان خود خواهند رفت که هرا نعمتی باید به مصاف «اِما رُز» از آمریکا برود.

البته حضور کماندار ایرانی در سرزمین آفتاب تنها برای رقابت ورزشی نیست بلکه وی نماینده ایران در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی پاراالمپیک است. انتخابات کمیته ورزشکاران IPC در جریان برگزاری بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ و طی روزهای ۲۸ مرداد تا ۱۲ شهریور در محل دهکده بازی‌ها برگزار خواهد شد و از میان ۲۲ ورزشکار معرفی‌شده در نهایت ۶ نفر به‌عنوان اعضای جدید شورای ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک توسط سایر ورزشکاران انتخاب می‌شوند.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازی های پارالمپیک ورزش ایران زهرا نعمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

دیگر خبرها

  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • تعویض‌هایی که بلای جان پرسپولیس شد
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک