Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:36:02 GMT

اندونزی خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۶۳۴۴

اندونزی خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اوراسیا ریویو ، وزیر خارجه اندونزی در توئیتی اعلام کرد  در حاشیه سفر به قطر  با نمایندگان دفتر طالبان در قطر دیدار کردم.

اندونزی به عنوان بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان در سالهای اخیر تلاش کرده است تا مذاکراتی با هدف پایان دادن به چند دهه جنگ در افغانستان را تسهیل نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز ۱۵ اوت (۲۴ مرداد)شورشیان طالبان با تصرف کابل قدرت را در دست گرفتند.

وزیر خارجه اندونزی افزود: من اهمیت ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان و همچنین احترام به  حقوق زنان و تبدیل نشدن افغانستان به زمینه ای مساعد برای رشد سازمانهای تروریستی را به طالبان منتقل کردم.

روز جمعه "تیوکو فایزاسیا" سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی از اظهارنظر درباره دیدار وزیر خارجه با استانکزی خودداری کرد. از سوی دیگر ، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در توییتی گفت که رتنو و استانکزی درباره اوضاع افغانستان و آینده روابط دو کشور گفتگو کردند.

طالبان در جریان حکومت پنج ساله خود در دهه ۹۰ میلادی با اجرای سیاست‌هایی حقوق زنان را سرکوب کرد.

در ژوییه ۲۰۱۹ ، ملا عبدالغنی برادر از رهبران طالبان در جاکارتا با رئیس سازمان اسلامی اندونزی دیدار کرد . رئیس این سازمان اندونزی به برادر گفت که جناح‌های افغان باید درخصوص صلحی بر اساس روح برادری اسلامی توافق کنند.

در همین حال اندونزی و کشور همسایه آن – مالزی – بمب‌گذاری‌های روز پنجشنبه اطراف فرودگاه کابل را محکوم کردند. وزارت امور خارجه مالزی اعلام کرد این حملات وضعیت بد انسانی در افغانستان را وخیم‌تر خواهد کرد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مالزی از همه طرف‌ها می‌خواهد که ایمنی و محافظت از همه غیرنظامیان را در اولویت خود قرار دهند.

یک استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه اندونزی نیز گفت که دیدار با طالبان برای اندونزی از لحاظ مطرح کردن نگرانی‌ها در خصوص تاثیرات امنیتی ناشی از به قدرت رسیدن طالبان اهمیت دارد. این کارشناس افزود: اندونزی خواستار تضمین این است که اندونزی به پایگاهی برای تروریست‌ها تبدیل نشود.

برچسب‌ها قطر طالبان جاکارتا تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر طالبان جاکارتا قطر طالبان جاکارتا تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان