Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «حسین درویشی متولی» سرکنسول ایران در گوانجو در این مصاحبه که روز شنبه منتشر شد، استان گواندونگ را "متمدن، توسعه یافته و در حال رشد" توصیف کرد و افزود: انتظار می رود این استان پیشگام روابط نزدیک تر چین و ایران در تجارت، علم و فناوری و زمینه‌های بیشتر باشد.

وی افزود: در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، دو کشور در مارس ۲۰۲۱ برنامه جامع همکاری های دو کشور را امضا کردند که چشم انداز همکاری در دراز مدت را مشخص می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویش برنامه جامع همکاری های دو جانبه را "نقشه راه و نقطه عطف همکاری جدید" معرفی کرد که از پتانسیل همکاری های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور استفاده می کند.

به گفته سرکنسول ایران در گوانجو در مشارکت راهبردی چین و ایران، گواندونگ دارای پتانسیل عظیمی در همکاری های اقتصادی، علمی، کشاورزی و فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: ایران آماده است و از همکاری با گواندونگ استقبال می کند. ما همچنین آماده ایم تا برای بخش های دولتی و خصوصی گواندونگ تسهیلاتی برای سرمایه گذاری در ایران فراهم کنیم.

سرکنسول ایران در گوانجو معتقد است که یکی دیگر از مناطق مهم دو طرف برای تغذیه توسعه جدید، منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو (GBA) است.

به نظر وی، منطقه خلیج بزرگ یکی از مهم ترین ابتکارات چین است.

وی افزود: ایران به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای خاورمیانه، زمینه خوبی برای همکاری با شهرهای GBA، به ویژه در زمینه تبادل نیروی جوان و علم و فناوری دارد. افراد با استعداد و همچنین دانشگاه های دو طرف می توانند از طریق پروژه های مشترک در زمینه تحقیق و توسعه و تجاری سازی فناوری ها، آنها را به بازار بیاورند تا از مزایای آن برخوردار شویم.

درویش اظهار کرد: در سال های اخیر، تعداد دانشجویان ایرانی که در چین مشغول به تحصیل هستند افزایش یافته و تعداد آنها به ۳۰۰۰ نفر رسیده است. چین در حال حاضر ۲۰ مرکز تحقیقاتی ایرانشناسی دارد و زبان فارسی در برنامه درسی ۱۴ دانشگاه چین قرار گرفته است.

با شیوع کووید-۱۹ از سال ۲۰۲۰ شاهد مساعدت و حمایت متقابل چین و ایران در مواجهه با این چالش مشترک جامعه جهانی هستیم. چین در آغاز بحران ۳ میلیون ماسک پزشکی از ایران دریافت کرد و ایران یکی از اولین کشورهایی بود که چین تیم کمک پزشکی را به آنجا اعزام کرد. درویشی در این زمینه گفت، همکاری سازنده در زمینه واکسن و سلامت "بهترین نمونه همکاری بین کشورها در این زمینه" است.

سرکنسول ایران در گوانجو اظهار داشت که چین و ایران موضع محکمی برای چندجانبه گرایی در مسائل جهانی دارند. چین و ایران همیشه با رفتارهای برخی کشورها که منجر به یکجانبه گرایی می‌شود، مخالفت کرده اند. دو کشور همواره در مجامع بین المللی به یکدیگر کمک نموده و می بایست برنامه های خود را در چارچوب همکاری جنوب-جنوب را تقویت کنند، بنابراین دو کشور در برابر یکجانبه گرایی به یکدیگر کمک می کنند.

برچسب‌ها جمهوری خلق چین خاورمیانه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری خلق چین خاورمیانه ایران جمهوری خلق چین خاورمیانه ایران چین و ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود

تین نیوز

 کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در حالی تا دقایقی دیگر برگزار می شود که ۱۰ سال از آخرین جلسه طرفین می گذرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تا دقایقی دیگر در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار می شود.

توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد