Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- افزایش ۶۰ درصدی پوشاک در لرستان و کاهش کیفیت اجناس سبب شده تا قدرت خرید مردم پایین بیاید و بازار لباس بی رونق و کساد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، این روزها قیمت اجناس مختلف پا به پای هم گران می‌شود و مردم نیز روز به روز قدرت خریدشان پایین می‌آید و مجبورند تنها کالاها و اجناس بسیار ضروری خود را تامین کنند و قید مابقی احتیاجات خود را بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استانی مانند لرستان نیز که مردم واقعا در شرایط اقتصادی بدی به سر می‌برند و بیکاری بیداد می‌کند، اغلب مردم نمی‌توانند دخل و خرج خود را با این گرانی و افزایش قیمت‌ها هماهنگ کنند در نتیجه بیشتر به فکر تامین کالاهای اساسی، اجاره بهای مسکن و ضروریات هستند.

و اما پوشاک یکی از ضروریاتی است که مردم به طوری کلی نمی‌توانند قید آن را بزنند و مجبورند هرچند وقت یکبار آن را برای خود و خانواده‌شان تامین کنند و این در حالیست که این روزها مردم شاهد افزایش 60 درصدی قیمت اجناس هستند و گرانی، قدرت خرید آن را باز هم کمتر کرده است.

از سویی فروشندگان پوشاک لرستان نیز مدعی‌اند که تعطیلی‌های پی در پی، گران شدن پوشاک، پایین آمدن کیفیت اجناس، عدم حمایت دولت و غیره سبب شده تا این روزها بازارشان از رمق بیفتد و برخی نیز به مرحله ورشکستگی برسند.

یکی از فروشندگان پوشاک در خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: این روزها فروش خوبی نداریم و به خاطر گران بودن قیمت اجناس، مردم دیگر قدرت خرید ندارند مثلا اگر ایام عید یک دست لباس بچگانه را با قیمت 150 هزار تومن خرید می‌کردیم اکنون همان لباس با همان جنس را باید 300 هزار تومان خریداری کنیم در حالی که مصرف کننده قدرت خرید ندارد که برای یک دست لباس بیش از 300 هزار تومان هزینه کند.

وی افزود: متاسفانه کیفیت اجناس بسیار پایین آمده است و خریدار حاضر نیست برای یک دست لباس بی کیفیت مبلغ زیادی پرداخت کند چون مردم انتظار دارند وقتی بابت یک دست لباس پول زیادی می‌دهند حداقل چندین ماه بتوانند از آن استفاده کنند.

این فروشنده پوشاک بچگانه عنوان کرد: با توجه به تعطیلی‌هایی که به خاطر کرونا اعمال می‌شود و وضعیت اجناس و قیمت آنها، ماه قبل میزان فروشم حتی به یک میلیون تومان هم نرسید و مجبور شدم بخشی از کرایه مغازه را از دیگران قرض بگیرم.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا و احتمال مجازی بودن مدارس امسال نیز مغازه داران فروش چندانی ندارند و بازار اوایل مهر هم مانند سال قبل رونقی ندارد.

افزایش قیمت پوشاک و پایین آمدن کیفیت اجناس

وی بیان کرد: چون قیمت اجناس بالاست و دوامی هم ندارند مردم واقعا نمی‌خرند از طرفی دولت نیز در این دو سال که کرونا شیوع پیدا کرده به جزء تعطیلی هیچ حمایت و برنامه‌ای برای کسبه نداشته است.

یکی از عمده فروشان پوشاک شهر خرم‌آباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: اجناس که گران شده است اما چون مشتری‌های من مغازه‌داران هستند به نوعی مجبوراند که بخرند اما اگر مصرف کننده بخواهد بخرد چون گران است اگر می‌خواسته دو دست لباس بخرد مجبور است یک دست لباس خریداری کند.

وی تصریح کرد: برخی از مشتری‌ها به ما اعتراض می‌کنند اما ما نیز جنس را گران‌تر از قبل خریداری می‌کنیم به همین دلیل مغازه داران نیز همانند قبل خرید نمی‌کنند و اگر هم بخواهند بخرند چون بودجه کافی ندارند گاهی به آنها قسطی به آنها می‌دهیم که تا یک هفته یا 10 روز باید قسط خود را پرداخت کنند.

دولت هیچ حمایتی از کسبه نکرد

این فروشنده لباس ضمن انتقاد از حمایت دولت از کسبه اظهارداشت: تنها قشری که از شیوع این کرونا آسیب مالی دید کسبه بودند، کارمندان وقتی تعطیل می‌شوند حقوق خود را دارند اما ما کسبه وقتی تعطیل می‌شویم درآمدی نداریم و باید نگران پرداخت قسط و وضعیت چک‌های خود باشیم.

وی افزود: افزود: متاسفانه دولت تاکنون حتی یک ریالی حمایت نکرده است و این روزها کسبه با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

در ادامه گفت‌وگوی داشتیم با یک خانم جوان که به بازار آمده بود تا برای کودکش لباس تهیه کند. این بانوی لرستانی گفت: به خاطر بیماری کرونا خریدهایم را محدود کردم اکنون که پس از مدت‌ها برای خرید لباس به بازار آمده‌ام می‌بینیم که قیمت‌ها واقعا سرسام آور شده و نمی‌توانم تمام چیزهایی که برای فرزندم لازم بود تهیه کنم.

وی ضمن گلایه از گرانی اجناس افزود: قیمت‌ها روزانه در حال افزایش است و انگار هیچ نظارتی روی قیمت‌ها و اجناس انجام نمی‌گیرد، متاسفانه امثال ما که درآمد ثابت و پایداری نداریم بیشتر از این وضعیت ضربه می‌خوریم و مجبوریم یک سری از نیازهایمان را کنار بگذاریم.

کاهش 40 درصدی قدرت خرید مردم

مرتضی موسیوند رئیس اتحادیه پوشاک خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: هم اکنون بازار پوشاک رونقی ندارد و قدرت خرید مردم 30 تا 40 درصد پایین آمده است.

وی ضمن انتقاد از عدم حمایت دولت از کسبه افزود: با هر بار تعطیلی که به خاطر شیوع کرونا اتفاق می‌افتد کسبه به تعطیلی کشیده می‌شوند و این در حالی است که دولت هیچ کمکی به این صنف نکرده و فقط می‌گویند تعطیل کنید.

رئیس اتحادیه پوشاک خرم‌آباد عنوان کرد: تعطیلی‌های پی در پی و گران شدن اجاره بهای مغازه‌ها سبب شده که مغازه داران نتوانند چک‌های خود را پاس و قسط‌های خود را پرداخت کنند. تعطیلی‌ها سبب شده تا مغازه داران متضرر شوند و این در حالی است که دولت هیچ گونه حمایتی نکرده و وام کم بهره‌ای هم به پوشاک فروشان نداده است.

افزایش 60 درصدی قیمت پوشاک در لرستان

وی به فعالیت بیش از هزار فروشنده پوشاک در سطح شهر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: متاسفانه قیمت اجناس از ابتدای سال تاکنون بسیار گران شده است به طوری که قیمت‌ها 50 تا 60 درصد افزایش یافته است.

موسیوند تصریح کرد: ما مخالف تولید داخلی نیستیم. جنس داخلی باید از جنس وارداتی ارزان‌تر باشد اما امروز متاسفانه تولیدی‌ها اقدام به تولید اجناس بی کیفیت آن هم با قیمت بالا کرده‌اند و می‌توان گفت یکی از دلایلی که متاسفانه بازار را به سمت رکود می‌برد تولید بی کیفیت محصولات داخلی است.

وی اظهارداشت: در ابتدای امر جنس داخلی با کیفیت وارد بازار می‌شد ولی اکنون جنس‌ها بی کیفیت و گران شده‌اند. اغلب جنس های بی کیفیت در کارگاه های کوچک و زیر زمینی تولید می‌شود که هیچ کدام برند نیستند اما متاسفانه آن اجناس را به قیمت برند در سطح شهر به فروش می‌رسانند.

ورشکستگی فروشندگان لباس‌

رئیس اتحادیه پوشاک خرم‌آباد افزود: بسیاری از پوشاک فروشان لرستان به دلیل تعطیلی ها، اجناس بی کیفیت و نبود مشتری ورشکست شده اند و می‌تواند گفت حدود 20 درصد به خاطر ورشکستگی این غل را کنار گذاشته و به سراغ کارگری یا شغل دیگری رفته‌اند.

در این روزها که کرونا کسب و کار را کساد کرده و مردم توان مالی زیادی برای تهیه مایحتاج خود ندارد، گرانی نیز مشکلات در مضاعف‌تر کرده است و قیمت کالاها و اجناس یکی پس از دیگری سرسام‌آور ‌شده و اکنون نیز در نبود نظارت بازار پوشاک در لرستان آشفته و بی رونق شده است.

گرانی و چندنرخی بودن پوشاک در مازندران؛ نظارت را به مردم بسپارید دومینوی گرانی به پوشاک رسید / افزایش 2 تا چهار برابری قیمت در لرستان / مردم توان خرید ندارند ضربه گرانی و کرونا به قلب بازار پوشاک مشهد/ کاپشن ساده یک میلیون تومان شد

گزارش از سکینه بیرانوند

انتهای پیام/642/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کیفیت اجناس مغازه داران یک دست لباس قیمت اجناس قدرت خرید تعطیلی ها بی کیفیت خرم آباد سبب شده قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان مجموع اعتبار جذب شده در زمینه اشتغالزایی شهرستان فریدن بوده که زمینه اشتغال هزار و ۷۱۶ نفر فراهم شده است. در سال ۱۴۰۲ نیز هزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار جذب شده و پرداخت تسهیلات ۱۶۲ میلیاردتومانی مشغول کار و فعالیت شدند.


عباس نصیری بخشدار بخش زنده رود فریدن نیز گفت: تلاش شده است با پرداخت تسهیلات کم بهره در سطح روستا‌های بخش زنده رود این شهرستان و ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی، زمینه کار و فعالیت را برای کارآفرینان، مردم روستا و جوانان فراهم سازیم که این امر در سال جاری با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم با جدیت بیشتری در جهت پویایی اقتصاد روستا‌ها پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اصغر احمدی تولید کننده و کارافرین روستای چهلخانه فریدن گفت: ۵ کارگاه خیاطی در سطح روستا‌های شهرستان فریدن و شهرستان‌های های همجوار با محوریت کارگاه روستای چهلخانه مشغول فعالیت هستند که در همین راستا برای ۱۵۰ نفر از مردم روستا بویژه بانوان اشتغالزایی صورت گرفته است.

این تولید کننده پوشاک افزود: از صفر تا صد فرایند تولید پوشاک شامل بُرش، خیاطی، سنگ‌شور و بسته بندی در روستا صورت می‌پذیرد و در نهایت پوشاک تولیدشده به سراسر شهر‌های کشور ارسال و همچنین به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک