Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دکتر سعیدرضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و گفتگو کرد.

سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه اظهار کرد: با تجربه دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، اهمیت وجود "نیروی هوایی" را ملموس و محسوس درک کرده‌ایم و "نیروی هوایی" شاید قابل مقایسه با نیرو‌های دفاعی دیگر جمهوری اسلامی ایران نباشد؛ درحقیقت نیروی هوایی هر زمانی در دوران دفاع مقدس عملیات می‌کرد "عزت ملی" در کنارش شکل می‌گرفت و احساس افتخار، امید به پیروزی در ذهن‌ها و دل‌ها نقش می‌بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اهمیت محوری نیروی زمینی در جغرافیا و باز پس‌گیری نقاطی که در جنگ از ما گرفته شد، اهمیت کانونی داشت. در عین حال جایگاه نمادین "نیروی هوایی" هم در دهه فجر با خواندن سرود دسته جمعی در محضر امام خمینی (ره) غرور آفرین بود و هم در مانور نظامی هوانیرو در محضر امام راحل و هم نقش‌های آفزینی‌های دوره جنگ و شرایط اضطراری کشور ماندگار و جاودانه است.

 سعیدرضا عاملی ادامه داد: واقعیت این است که همراهی ارتش با انقلاب اسلامی از همان آغاز یکی از هنر‌های امام خمینی (ره) بود که تفضل الهی در آن دیده می‌شد. بدون لطف خداوند پیروزی انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد و نیز نیرو‌های مسلحی که درواقع پایه حمایت و تضمین نظام سلطنت پهلوی بودند، به صورت خودجوش در خط نیرو‌های انقلابی قرار گرفتند و منشاء پیروزی انقلاب اسلامی و تضمین ادامه راه آن شدند.

ناکامی بیداری اسلامی و عدم همراهی ارتش کشور‌های منطقه

استاد دانشگاه تهران ضمن اشاره به شکل گیری جریان بیداری اسلامی در کشور‌های منطقه بیان کرد: یکی از دلایل شکست کشور‌هایی که بیداری اسلامی در آن‌ها اتفاق افتاد؛ خیانت نیرو‌های ارتشی آن کشور‌ها بود. اگر ارتش‌ها و سیستم امنیت و اطلاعات این کشور‌ها با جریان بیداری اسلامی همراهی می‌کرد، شاید این اتفاقات در مصر و بعضی از کشور‌های دیگر بدین گونه نمی‌شد. بالاخره این کشور‌ها باختند، چون فاقد رهبری قوی و عدم همراهی نیرو‌های نظامی بودند، اما در انقلاب اسلامی ایران این اتفاق به نحو شایسته‌ای محقق شد. در این مسیر آسیب‌هایی هم پیش آمده که بالاخره موارد استثنایی بوده است، اما مسیر و روند همراهی ارتش جمهوری اسلامی به خصوص "نیروی هوایی" با همه نیرو‌های انقلاب اسلامی از نکات برجسته است لذا ایجاد نماد "روز هوانیروز" در تقویم کشور واقعا حائز اهمیت است.

دکتر عاملی گفت: نیازمند باز طراحی در مناسبت‌های تقویم کشور هستیم. بررسی نامگذاری روز "نیروی هوایی" و "خلبان" با سایر صنوف برای ماهیت انقلاب اسلامی و هستی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ تحمیلی قابل مقایسه با صنوف و مناسبت‌های دیگری نیست.

ضرورت باز طراحی مناسبت‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وجود تقاضا‌های بسیار در زمینه نامگذاری روز‌هایی به نام مناسبت‌های مختلف گفت: نیازمند باز طراحی در مناسبت‌های تقویم کشور هستیم. بررسی نامگذاری روز "نیروی هوایی" و "خلبان" با سایر صنوف برای ماهیت انقلاب اسلامی و هستی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ تحمیلی قابل مقایسه با صنوف و مناسبت‌های دیگری نیست لذا مایل هستیم این اتفاق صورت گیرد، اما باید به دو مطلب اشاره کنم. ۱۹ بهمن به عنوان "روز نیروی هوایی" در تقویم کشور ثبت شده است، حال چگونه این روز را می‌توان از "روز هوانیروز" جدا کنیم؟!

دکتر عاملی در ادامه سخنانش بر ادغام "روز هوانیروز" و "روز خلبان" تاکید کرد و گفت: یک روز واحد را به روز خلبان و هوانیروز اختصاص دهیم و مناسب است گردش کاری با ستاد علم و فناوری در حوزه دفاعی صورت گیرد.

شهادت ۴۰ هزار سرباز ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس

در ادامه جلسه امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی تصریح کرد: ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیم و زیر دین شهدای ارتشی هستیم، نتوانستیم حق آن‌ها را آنطور که شایسته است، ادا کنیم. دوران دفاع مقدس، ارتش جمهوری اسلامی حدود ۴۰ هزار سرباز شهید مظلوم را نثار انقلاب اسلامی کرد. ۲۶۴۰ هزار سرباز ارتشی در دوران دفاع مقدس متوسط ۲۱ ماه از خدمت‌شان را در مناطق عملیاتی گذراندند، ۴۰ هزار نفرشان به درجه رفیع شهادت رسیدند؛ حال چرا مظلوم هستند؟ سرباز اعزامی ارتش موطنش یک جای دیگر، یگانش یک شهر دیگر و محل خدمتش منطقه دیگری بود! وقتی سرباز ارتشی در جبهه شهید می‌شد، بدن مطهرش را به معراج شهدا منتقل می‌شد و معراج شهدا هم او را به موطنش انتقال می‌داد و در آنجا هم کسی او را نمی‌شناخت! اما سرباز بسیجی از مسجد محله خودش به جبهه‌ها اعزام می‌شد و یگان سپاه او از همان شهر بود - ارتش در خیلی از شهر‌ها یگان ندارد- و اگر شهید می‌شد پیکر مطهرش در همان شهر خودش تشییع می‌شد و به خانواده‌هایشان سرکشی می‌شد، اما سرباز ارتشی مظلوم و مورد غفلت واقع شد.

امیر فولادی عنوان کرد: "هوانیروز" و "نیروی هوایی"؛ دو نیرو و دو سازمان کاملا مستقل از نظر ساختار، ماموریت است. ماهیت "هوانیروز" نیروی بالگردی است، اما در عین حال پشتیبانی، جابه جایی نیرو، کمک رسانی، هیلی برد و... را انجام می‌دهد.

وی در ادامه گفت: در نیروی هوایی ما شهید شاخص سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی را داریم و در کنار آن نیز سرلشکر خلبان شهید مصطفی اردستانی که ظرفیت بزرگ و ناشناخته دارد.

وی تاکید کرد: بعد از مانور هوانیروز در ۱۹ تیر ماه ۱۳۵۸، به امام عرض شد که این روز به نام هوانیروز ثبت شود و ایشان فرمودند من موافق هستم، ولی ما غفلت کردیم که این مهم را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیروی هوایی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی بیداری اسلامی اسلامی ایران نیروی هوایی سرباز ارتش تقویم کشور مناسبت ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش/ در دیدار با خانواده جانبازمتوفی محمد اکبری خندابی از صبر و استقامت خانواده جانباران و ایثارگران تجلیل کرد.

سرتیپ دوم بهزاد پرتوی خاقان در داین دیدار ضمن دلجویی از خانواده جانباز متوفی محمد اکبری خندابی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر یکی از قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای هست و در جهان حرفی برای گفتن داریم گفت: جمهوری اسلامی هر آنچه دارد و هرآنچه که در آینده خواهد داشت مرهون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران است که از بهترین سرمایه زندگی شان که جان خود که خداوند به آنها عطا کرده، گذشتند تا کشور در امنیت و اقتدار باشد.
او افزود: اکنون بر ما وظیفه است در وهله اول برای تقویت روحیه خود از خانواده‌های شهدا سرکشی و برسر مزار شهدا حاضر و دریادواره آنها شرکت کنیم و از خانواده آنها که سهم بسیاری در اقتدار کشور داشتند، سرکشی و به شایستگی دلجویی کنیم.
جانباز محمد اکبری خندابی پس از سالها تحمل رنج جانبازی سال 90در سن 45 سالگی  دارفانی را وداع گفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از استادان خلبان پایگاه آموزشی هوانیروز اصفهان
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است