Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم شهرستانه‌ای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح توسعه  نهبندان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است گفت: بخش اعظمی از برکات این طرح که تحت عنوان سند و طرح توسعه نهبندان است برای نهبندان محقق نشد. - اخبار استانها -

 مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به طرح توسعه نهبندان اظهار داشت: طرح توسعه شهرستان نهبندان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است متاسفانه بخش اعظمی از برکات این طرح که تحت عنوان سند و طرح توسعه نهبندان است برای این شهرستان محقق نشده است که به دنبال به‌روزرسانی و احیای این طرح هستیم چرا که پایه و زمینه توسعه نهبندان در بخش‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بخش راه‌ها اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است گفت: تا جایی که تمام مسیرهای محور دوبانده نهبندان به بیرجند و زابل  و همچنین محور شهداد – نهبندان تعیین تکلیف شده که امیدواریم با اختصاص اعتبارات اجرای  این طرح شتاب بگیرد.

نخعی افزود: دپارتمان ملی معدن نهبندان، ساختمان  اورژانس نهبندان، راه‌اندازی دانشکده سلامت نهبندان نیز از طر‌ح‌ها و پیگیری‌های مهمی است  که در مرحله اجرایی است.

استاندار خراسان جنوبی: گذرگاه "دوکوهانه" نهبندان تا پایان شهریورماه بارگشایی می‌شودنماینده نهبندان به تغییر ضوابط پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته کنکور امسال اعتراض کردپذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان صحرایی نهبندان آغاز شد+ فیلم

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به مصوبه بازگشایی بازارچه دوکوهانه در کارگروه ویژه مرز و همچنین پیگیری در سطح وزارت کشور و وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری جدی استاندار خراسان جنوبی که اخیراً در تحقق این مسئله، پیگیری و زحمات زیادی متحمل شده‌اند این بازارچه به‌زودی بازگشایی تا مشکلات عدیده جامعه ساکن در  روستاهای مرزی و بازگشت  مردم و همچنین جذب  نیروی کار منطقه را شاهد باشیم.

نخعی با اشاره به شهرستان نهبندان افزود: خشکسالی‌های مداوم، فرسودگی شبکه‌های آب روستایی و عدم تکمیل بسیاری از مجتمع‌ها در شهرستان‌های حوزه انتخابیه، مردم قانع و صبور روستاها را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است. 

وی بیان داشت: علی‌رغم تعدد روستاها و کمبود اعتبارات، با اولویت دهی به موضوع آب در یک سال گذشته، پیگیری‌های مجدانه‌ای در راستای تامین آب شرب روستاهای حوزه انتخابیه صورت گرفته و نتایج مثبتی حاصل شده و بر این باورم که با همت و تلاش و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، باید در جهت رفع مشکلات کوشید و زمینه بهره‌مندی مردم عزیزمان که ولی نعمتان ما هستند را بیش از پیش فراهم کرد.

نخعی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و با همت متولیان آب و فاضلاب استان و شهرستان، آبرسانی به روستاهای باغستان و شیرگ در بخش مرکزی و روستای درویش آباد در بخش مود شهرستان سربیشه آغاز شد گفت: با تکمیل آبرسانی به مجتمع درویش آباد بالغ بر 10 روستا و جمعیتی قریب 1700 نفر از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی یادآور شد: تاکنون بالغ بر 7 میلیارد تومان در مجتمع مذکور هزینه شده و مقرر است در ماه‌های آینده آبرسانی به 3 روستای درویش آباد، شیرگ و باغستان به اتمام رسیده و اهالی این سه روستا از نعمت آب شرب مناسب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان