Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@23:33:47 GMT

‌رود دره های تهران مقاصد گردشگری خواهند شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۶۷۵۱

خبرگزاری آریا - محمد حسین بوچانی از ارتقای وضعیت گردشگری رود دره های درکه، دربند و دار آباد تهران خبر داد و گفت: اینگونه تحقیقات با توجه به ساختار طرح تفصیلی و طرح جامع و ارایه چارچوب عملیاتی نیاز به مطالعات مفصل تر در آینده و به روز رسانی داده ها خواهد داشت.
به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران؛ جلسه اتمام پروژه ارتقای وضعیت گردشگری در 3 رود دره درکه، در بند و دارآباد با رویکرد حفاظت از محیط زیست و بهینه سازی هزینه و درآمد شهرداری تهران با حضور رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و جمعی از مدیران ارشد شهری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: اینگونه تحقیقات با توجه به ساختار طرح تفصیلی و طرح جامع و ارایه چارچوب عملیاتی نیاز به مطالعات مفصل تر در آینده و به روز رسانی داده ها خواهد داشت.
‌موسی پژوهان، مجری پروژه با اشاره به مطالعاتی که پیش از این در بررسی رود دره ها در شهرداری تهران صورت گرفته است گفت: رود دره های شهر تهران مورد بی توجهی مدیران قرار دارند و ارگان های متولی نسبت به آنها غافل هستند. مالک اصلی رود دره ها در شهر تهران آب منطقه ای و وزارت نیرو به شمار می آیند اما این شهرداری‌ها هستند که در لایروبی، نظافت و رسیدگی به آنها خدمات می دهند.
‌او گفت: تدوین شناسنامه توسعه گردشگری برای هر یک از رود دره های تهران و بررسی مشکلات و مسایل آنها با ارایه راهکار و برنامه های توسعه گردشگری پایدار از دستاوردهای این مطالعات بوده است که متنابه آن سازمان‌های همکار در توسعه مقاصد گردشگری رود دره‌ها به تفکیک مشخص و معرفی شده اند.
‌گشتاسب مظفری، معاون اجتماعی و اقتصادی و برنامه ریزی مرکز مطالعات در مورد این پروژه افزود: اهمیت منطقه کوهسار شهر تهران در اقلیم و محیط زیست شهر بر هیچ کسی پوشیده نیست. سیاست‌های مدیریت شهری در این مناطق باید به سوی درآمد زایی پایدار و توسعه گردشگری پایدار چرخش داشته باشد. از نکات مثبت این پروژه این است که با توجه به موضوع محیط زیست طرح‌هایی که آسیبی به اقلیم رود دره ها وارد می کند را کنار بگذارد و طرح‌های سازگار با محیط زیست را در اولویت قرار دهد. مظفری افزود: معتقدم مطالعات خوبی انجام شده است و این پروژه می تواند در حفظ محیط زیست رود دره ها و تثبیت موقعیت محلی، ملی و بین المللی و جذب گردشگر داخلی و خارجی نقش موثری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برنامه ریزی مرکز مطالعات رود دره رود دره ها شهر تهران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: مجوزهای زیست محیطی واردات خودروی برقی صادر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین علی سلاجقه درباره استانداردهای زیست محیطی واردات خودروهای برقی گفت: ما از هر گونه فناوری نوینی که به کاهش شاخص‌های آلایندگی منجر شود، حمایت می‌کنیم. این یک اصل است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین مقابل هر گونه فناوری که موجب افزایش شاخص‌های آلایندگی شود می‌ایستیم.

سلاجقه گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای کاهش آلودگی پایتخت و کلانشهرها که وزارت صمت به خوبی آن را دنبال می‌کند و شهرداری تهران هم پای کار آمده و گام اساسی در این زمینه برداشته، موضوع استفاده از خودروهای برقی چه در بخش حمل و نقل عمومی و چه خصوصی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکسی‌های برقی وارد شهر تهران شده‌اند ادامه داد: در شهرهای اصفهان و تبریز و قرار است خودروهای عمومی برقی مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین شهرداری تهران قرارداد خرید واگن مترو امضا کرده است.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: ما در این خصوص مشکلی نداریم و سازمان حفاظت محیط زیست مجوزهای مربوطه را صادر می‌کند لذا اگر مشکلی در واردات خودروهای برقی است، به مجوزهای زیست محیطی ارتباطی ندارد و مربوط به سایر بخش‌های مرتبط با واردات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مجوزهای زیست محیطی واردات خودروی برقی
  • سلاجقه: مجوزهای زیست محیطی واردات خودروی برقی صادر می‌شود
  • نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد