Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، با شروع تابستان و امید به اثربخشی واکسیناسیون برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا، اروپا می رفت تا تابستانی را فارغ از محدودیت های کرونایی آغاز کند. اما با ظهور سویه دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد و انتشار سریع آن در سراسر جهان برخی کشورهای اروپایی با موج های تازه ای از افزایش شمار مبتلایان روبرو شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این پرسش مطرح است که آیا با وجود واکسیناسیون، همه گیری کووید-۱۹ باعث قرنطینه دیگری می شود؟

کرونا در فرانسه

در فرانسه هر موج با وضع مقررات جدید و قرنطینه همراه بوده است. درواقع این دومین بار است که یک سویه جهش یافته باعث همه گیری مجدد در فرانسه می شود. اولین آن مربوط به سویه آلفا بود که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد.

در حالی که تا روز گذشته و براساس آمار ارائه شده از سوی "اتحاد جهانی واکسن و ایمن سازی" (GAVI)، ۵۷.۶ درصد جمعیت این کشور اروپایی هر دو دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند. با این حال، سویه دلتا بازی را تغییر داده و در حال حاضر آستانه تخمینی برای رسیدن به مصونیت گله ای بیش از قبل در نظر گرفته شده و کارشناسان بهداشتی اروپا بر این باور هستند که دستکم ۹۰ درصد جمعیت جامعه برای مقابله با دلتا باید واکسینه شوند.

در حال حاضر شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در فرانسه به بیشترین میزان از ماه آوریل (فروردین) به این سو رسیده به گونه ای که تا تاریخ ۲۷ اوت (۵ شهریور) ۲۳ هزار و ۷۰۶ مورد مبتلا و ۹۳ مرگ و میر ثبت شده است.

از آغاز بحران شیوع کرونا تا کنون، فرانسه با بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد مبتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۴ هزار نفر جان باخته ناشی در جایگاه پنجم جهان قرار دارد.

شورای قانون اساسی این کشور به منظور افزایش تمایل شهروندانش به واکسیناسیون، در تاریخ ۵ اوت (۱۴ مرداد) لایحه جنجالی «گواهی سلامت» را که پیشتر توسط پارلمان و سنای این کشور به تصویب رسیده بود، تایید کرد. با اجرایی شدن این قانون مدیریت بحران کووید-۱۹ ارائه «گواهی سلامت» برای ورود به بسیاری از اماکن عمومی در فرانسه اجباری شده است.

کرونا در انگلیس

در انگلیس به عنوان کشور اروپایی دیگری که از آغاز اعلام همه گیری ویروس کرونا در جهان بیش از ۶ میلیون و ۶۶ هزار مبتلا و بالغ بر ۱۳۲ هزار مرگ و میر را ثبت کرده است، با ظهور سویه های مسری تر و به ویژه دلتا باردیگر با افزایش قابل توجه شمار مبتلایان روبرو است. این کشور دارای مقام ششم جهان از نقطه نظر میزان ابتلا و مرگ و میر کرونایی که در تاریخ ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) علیرغم تمامی هشدارهای مقامات بهداشتی همه مقررات و محدودیت های کرونایی را لغو کرد، براساس آمار ارائه شده دولت انگلیس هفته گذشته نرخ ابتلا و مرگ و میر آن به ترتیب ۹.۱ و ۹.۹ درصد افزایش داشته است. به گونه ای که روز گذشته ۳۷ هزار و ۶۹۰ مبتلا و ۱۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در انگلیس ثبت شده است که بیشترین رقم ابتلا و مرگ و میر را از زمان برداشته شدن محدودیت ها در تاریخ ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) نشان می دهد. این کشور تا روز گذشته توانسته است ۶۳.۴ درصد کل جمعیت خود را در برابر کووید-۱۹ واکسینه کند.

کرونا در اسپانیا

در اسپانیا هم که در آغاز همه گیری ویروس کرونا با چالش های بسیاری روبرو بود و در پی گسترش ویروس کرونا در این کشور مجبور به اعلام وضعیت فوق العاده شد و از سایر کشورهای اروپایی برای دفن اجساد جان باختگان کرونایی استفاده کرده بود، به نظر می رسد با گسترش سویه دلتا با موج دیگری از افزایش شمار مبتلایان روبرو است و آنگونه که مقامات بهداشتی این کشور اروپایی اعلام می کنند سرعت سرایت همه گیری به سطحی برابر با آغاز همه گیری در هفته های ابتدایی سال ۲۰۲۰ رسیده است. بنابر آمار وزارت بهداشت اسپانیا روز گذشته ۹ هزار و ۴۸۹ مورد مبتلا و ۱۳۹ مرگ ناشی از کووید-۱۹ ثبت شده که حاکی از دو برابر شدن میزان ابتلا و مرگ و میر نسبت به هفته گذشته است.

اسپانیا تاکنون بیش از چهار میلیون و ۸۳۱ هزار مبتلا و بالغ بر ۸۴ هزار مرگ و میر کرونایی را به ثبت رسانده ضمن آنکه ۶۸.۷ درصد جمعیت خود را به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه کرده است.

کرونا در ایتالیا

در ایتالیا به عنوان نخستین کشور اروپایی که اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرد، از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا تاکنون بیش از چهار میلیون و ۵۱۷ هزار مبتلا و بالغ بر ۱۲۹ هزار جانباخته ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده است.

اکنون با انتشار سویه دلتا در جهان، ایتالیا نیز از این وضعیت در امان نمانده و روز گذشته هفت هزار و ۸۲۳ مورد مبتلا و ۴۵ مرگ و میر کرونایی را ثبت کرده است که بیشترین میزان از مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹)  به این سو بشمار می رود. اتحاد جهانی واکسن و ایمن سازی نرخ تزریق هر دو دز واکسن را در ایتالیا تا روز گذشته ۵۹.۵ درصد اعلام کرده است.

کرونا در آلمان

در آلمان هم دولت فدرال این کشور روز گذشته اعلام کرد که نرخ ابتلا به ویروس کرونا به سرعت در حال افزایش است و ظرف یک هفته سه و نیم برابر شده است. به گونه ای که شمار مبتلایان در روز چهارشنبه ۱۱ هزار و ۵۶۱ مورد اعلام شد. این در حالی است که میزان مبتلایان در هفته گذشته سه هزار و ۲۷۷ مورد ثبت شده بود. آلمان تاکنون ابتلای بیش از سه میلیون و  ۹۰۰ هزار و مرگ بالغ بر ۹۲ هزار نفر را ثبت کرده است. نرخ واکسیناسیون در این کشور اروپایی تا روز گذشته ۶۰ درصد اعلام شده است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در ابتدای این هفته از آلمانی ها خواست واکسن بزنند و هشدار داد که میزان واکسیناسیون هنوز به اندازه کافی بالا نیست و تاکید کرد کشور احتمالا با موج چهارم کرونا روبرو می شود.

برچسب‌ها کرونا واکسن کووید 19 پرسش از خبر محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا واکسن کووید 19 پرسش از خبر کرونا واکسن کووید 19 پرسش از خبر محدودیت های کرونا همه گیری ویروس کرونا محدودیت های کرونا ابتلا و مرگ و میر ثبت کرده شمار مبتلایان کشور اروپایی تا روز گذشته مورد مبتلا سویه دلتا کووید ۱۹ ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!