Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:07:01 GMT

افزایش فعالیت آتشفشان شیولوچ در خاور دور روسیه

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۷۰۱۰

افزایش فعالیت آتشفشان شیولوچ در خاور دور روسیه

به گزارش ایرنا، رسانه های روسیه ازجمله شبکه تلویزیونی تی.وی.سنتر روز شنبه به نقل از پژوهشگاه علمی آتشفشان شناسی و زلزله شناسی خاور دور روسیه اعلام کردند که فعالیت آتشفشان شیولوچ بشدت افزایش می یابد. 

این آتشفشان دود و خاکستر به ارتفاع چندین کیلومتر پرتاب کرده و مواد گداخته نیز از دماغه آن سرازیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتشفشان شیولوچ به وسعت حدود ۵۰ کیلومتر و ارتفاع ۳ هزار و ۲۸۳ متر از سطح دریا از بزرگترین آتشفشان های شبه جزیره کامچاتکا است.

شیولوچ پس از زلزله ۸.۲ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) در ۲۰ جولای سال جاری در آلاسکا، دوباره فعال شد.  

 در زمان حاضر مواد مذاب و گداخته از این آتشفشان سرازیر می شود که درجه حرارت آن تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد است. 

به گزارش کانال تلویزیونی ۳۶۰ روسیه، باوجود اینکه مواد گداخته از بخش جنوبی و جنوب شرقی آتشفشان شیولوچ سرازیر می شود اما به گردشگران در مورد خطر نزدیک شدن به آتشفشان هشدار داده نمی شود. 

 تعدادی از گردشگران که از کامچاتکا دیدن می کنند هر روز از دور آتشفشان شیولوچ را نظاره می کنند.

در جزایر کوریل در جنوب شبه جزیره کامچاتکا هم آتشفشان ابکو فعال شده و دود و خاکستر تا ارتفاع بیش از ۳ کیلومتر پرتاب می کند. 

در شبه جزیره کامچاتکا در شرق دور روسیه ۲۸ کوه آتشفشانی فعال و حدود ۱۶۰ کوه آتشفشانی خاموش وجود دارد و به همین دلیل این منطقه را سرزمین آتشفشان‌ها می‌نامند.
مرتفع‌ترین کوه آتشفشانی این شبه جزیره، «کلوچفسکی» نام دارد که ارتفاع آن از سطح دریاهای آزاد به چهار هزار و ۷۵۰ متر می‌رسد.
ساکنان منطقه کامچاتکا به زندگی همراه با خطرات ناشی از فعالیت احتمالی آتشفشان ها عادت دارند و حتی جشن همگانی به نام روز آتشفشان دارند که همه ساله بیست وهفتم تا بیست و نهم اوت برگزار می‌شود.
کامچاتکا شبه جزیره‌ای به طول یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر و وسعت ۴۷۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر در خاور دور روسیه میان اقیانوس آرام در شرق و دریای «اختسک» در غرب واقع است.

برچسب‌ها روسیه اقیانوس آرام آتشفشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اقیانوس آرام آتشفشان روسیه اقیانوس آرام آتشفشان دور روسیه شبه جزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در جلسه کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی استان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان و با هدف ارزیابی فعالیت، صدور مجوز، تعلیق، لغو فعالیت و رسیدگی به شکایات، تعداد ٩ پرونده مربوط به بخش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

آرمان وطن‌دوست افزود: با نظر اعضای حاضر در این کمیته برای تأسیس سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان موافقت شد.

وی با بیان اینکه با صدور این سه مجوز تعداد دفاتر خدمات‌مسافرتی و گردشگری دارای مجوز استان به ٦٤ مورد افزایش یافت، عنوان کرد: همچنین برای سه مورد شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان رای صادر، دو دفتر لغو مجوز و یک مورد تجدیدنظر شد. 

وطن‌دوست یادآور شد: عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان به‌صورت مستمر ارزیابی و مواردی مانند نحوه برگزاری تور‌های مسافرتی و ارائه خدمات به مشتریان، اعتبار پروانه بهره‌برداری، نحوه فعالیت، وضعیت عمومی دفاتر خدمات مسافرتی، حضور مستمر و فعال مدیر عامل و مدیران فنی در دفاتر خدمات مسافرتی و... بررسی و با متخلفان و برگزارکنندگان تور‌های بدون مجوز برخورد جدی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • ببینید | صحنه‌ای آخرالزمانی از برخورد صاعقه به فوران آتشفشان در گواتمالا
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • تبدیل پراید وانت به خاور توسط هموطن خوش ذوق (فیلم)
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد