Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_استاندار همدان گفت: برای عبور از وضعیت قرمز کرونایی نیازمند رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در  جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در استان، ضمن تشکر از تلاش‌های کادر درمان اظهار داشت:  کمیته درمان باید طبق تاکید رئیس جمهور، هر بیماری نیازمند بستری بود در شرایط مناسبی بستری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره زمان بازگشایی حضوری مدارس تصریح کرد: موضوع بازگشایی مدارس در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته تا ساز و کار آن بررسی و تعیین تکلیف شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده هر وقت که پروتکل‌ها رعایت شده‌‌اند شرایط استان نیز در وضعیت مطلوب‌تری قرار گرفته است، گفت: از مردم استان تقاضامند هستیم برای عبور از شرایط کنونی پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا را رعایت کنند.

شاهرخی اظهار داشت: از امروز منع تردد‌ها در استان لغو است اما باید نظارت بر ورود خودروها در دستور کار پلیس باشد و محدویت‌ها اجرا شود.

وی افزود: ورود خودروهای با پلاک شهرهای با وضعیت قرمز، به دیگر شهر‌ها فعلا ممنوع است.

2 بیمارستان صحرایی در استان همدان راه‌اندازی شد

رشید حیدری مقدم رئیس علوم پزشکی نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون 151 بیمار کرونایی بستری و 898 نفر نیز بیمار سرپایی در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته 3 بیمار مبتلا به کرونا در استان بر اثر شدت بیماری جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اکنون در مجموع  یک هزار و 450 بیمار  در سراسر استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود:  دو بیمارستان صحرایی در استان راه‌اندازی شده که نقش موثری در کم کردن ورودی بیمارستان‌ها داشته است.

حیدری مقدم گفت: وضعیت شیوع کرونا استان در شرایط مطلوبی نیست و آمارها افزایشی است.

وی  اظهار داشت: تاکنون بیش از 91 درصد جمعیت افراد بالای 60 سال چه شهری و چه روستایی که قبلا بیشترین آمار مرگ و میر در استان را داشتند، واکسینه شده‌اند.

مستند تسنیم از روز‌های سخت و مرگبار کرونایی در استان فارس/ مدافعان سلامت یکی پس از دیگری "پرپر" می‌شوند/ این حرف‌ها باید شنیده شود+ فیلم روایت تسنیم از بازار دارو در استان اصفهان/ جولان دلالان و کاسبی با جان مردم/ آشفته‌بازار دارو در روزهای سیاه کرونا + فیلم رایزنی هلال احمر با دو کشور جدید برای ورود واکسن کرونا

این مقام مسئول با بیان اینکه در مجموع 35 درصد جمعیت شهری و 20 درصد جمعیت روستایی واکسینه شده‌اند، عنوان کرد: علت 33 درصد موارد ابتلا به کرونا در استان شرکت در اجتماعات و 65 درصد نیز دورهمی‌های خانوادگی است.

انتهای پیام/743/ح

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر صبح امروز در ایستگاه احمد آباد با ۱۵۶ و قهجاورستان با ۱۷۲ AQI ناسالم برای عموم است.
وضعیت هوا همچنین امروز در ایستگاه‌های انقلاب با ۱۴۷، پارک زمزم با ۱۱۰، رهنان و کاوه با ۱۰۷، زینبیه ۱۳۴ و فرشادی با ۱۱۱، میرزا طاهر با ۱۱۶، کردآباد با ۱۴۲ و ولدان با ۱۱۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.
میانگین هوای اصفهان با ۱۱۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است