Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بخش معدن و صنایع معدنی از جمله ظرفیت های قابل توجه در کشور برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی به شمار می رود. هرچند تاکنون اقدامات قابل توجهی در بخش معدن ایران صورت گرفته اما به گفته کارشناسان همچنان با شاخص های مطلوب در این بخش فاصله داریم به طوری که علی رغم پتانسیل بالای ذخایر معدنی نتوانسته ایم این بخش را جایگزین درآمدهای نفتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم توجه بیشتر به معدنکاری در جهت قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی تأکید داشته اند.

اخیراً سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برنامه ای برای افتتاح 30 طرح معدنی و صنایع معدنی تا پایان سال جاری تدوین کرده و قرار است از این طریق برای 4 هزار و 700 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شود.

وجیه الله جعفری، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این مورد اظهار داشت: تا پایان اسفند امسال، طرح های توسعه ای مختلفی در حوزه فولاد، مس، سرب و روی، نفلین، طلا، آنتیموان، فروکروم، زیرساختی و غیره به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: مجموع سرمایه گذاری این طرح ها، به مرز 2 میلیارد دلار (1.916 میلیارد دلار) می رسد و برای بیش از 4700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند. همچنین با احتساب اشتغال غیرمستقیم این طرح ها تا پایان امسال بیش از 18هزار و 600 شغل ایجاد خواهد شد.

* جزئیات طرح های افتتاحی سال جاری

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به جزئیات طرح های قابل افتتاح تا پایان سال جاری، تصریح کرد: واحد احیای مستقیم قائنات، واحد بریکت سازی فولاد شادگان، کنسانتره فولاد شرق کاوه، فاز نخست تجهیز معدن و احداث کارخانه سرب و روی مهدی آباد، معدن مس ایجو و فاز 3 کنسانتره گهر زمین از جمله این طرح‌ها است.

وی ادامه داد: بخش دیگری از طرح های مذکور، کارخانه طلای هیرد، تولید کاغذ از سنگ الیگودرز، طرح تولید سیلیکومتال، تجهیز معدن، توسعه معدن سرچشمه، راه اندازی 3 پست اسکله بندر پارسیان، کارخانه فلوتاسیون مس سرچشمه، کلاف فولادی چادرملو، معدن طلای دره اشکی و تولید کود فسفاته است.

جعفری گفت: طرح های دیگری در بخش های فروکروم، آهک هیدراته و زیرساختی (تامین آب، برق، جاده، تسهیل صادرات و غیره) نیز تا پایان امسال افتتاح می شوند.

برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «اثرات توسعه صنعت کشاورزی و معادن بر افزایش درآمدهای ملی» خواستار توجه بیشتر به بخش معدن کشور شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه معدن سرب مس وجیه الله جعفری رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افتتاح 30 طرح معدنی و صنایع معدنی صنایع معدنی تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا

در مراسمی نمایشگاه طرح صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال در محل دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا با حضور مسئولین  آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویدار کاریابی استان و با حضور بیش از ۶۰ واحد‌های صنعتی، تولیدی، صنایع غذایی و صنایع دستی به مدت ۳ روز دایر می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان