Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار کلوندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طی سال گذشته در حوزه شهری آبفا قروه اقدامات مختلفی انجام داده است.

به گفته وی، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه حذف آرسنیک دلبران با ظرفیت 25 لیتر در ثانیه، حفر یک حلقه چاه در سریش‌آباد، اصلاح و توسعه شبکه آب به طول حدود 9 کیلومتر و شبکه فاضلاب به طول 6 کیلومتر، واگذاری 2 هزار و 840 فقره انشعاب آب و فاضلاب و ترمیم 2 هزار و 650 مورد اتفاقات از دیگر اقدامات قابل توجه در این زمینه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانداردسازی و اصلاح 596 مورد انشعابات آب در قروه

وی افزود: استانداردسازی و اصلاح 596 مورد انشعابات آب، شستشوی شبکه آب و فاضلاب به طول 120 کیلومتر، همسطح سازی و احداث 167 باب منهول، تعویض 304کنتور معیوب، استحصال9 میلیون متر مکعب آب از منابع تولید و آغاز بکار پروژه احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب سریش آباد از سایر اقدامات انجام گرفته در این حوزه خبر داد.

مدیر امور آبفا قروه خاطرنشان کرد: در بخش روستایی نیز حفر، تجهیز و راه‌اندازی 6 حلقه  چاه جدید با مجموع دبی 90 لیتر در ثانیه در روستاهای (سنگین آباد،کانی گنجی، چهارگاه، مظفرآباد، سوتپه و وینسار)، حفر یک حلقه چاه در روستای خریله، اجرای خطوط انتقال آب به طول 8/ 3 کیلومتر در روستاهای(کانی گنجی، چهارگاه، مجتمع وینسار، شیرآباد و مجتمع قصلان)، رفع مشکل کمبود آب روستاهای گلالی و شیروانه با بهره‌برداری از شبکه و خط انتقال به طول 5/9 کیلومتر، رفع کمبود آب روستاهای سوتپه، حسن‌آباد محمدنظر و آب باریک با تجهیز و راه‌اندازی چاه سوتپه و رفع مشکل افت فشار روستاهای زنگ آباد و کمره با تعویض و شیرآلات و ایجاد تعادل فشار مجتمع از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

وی اظهار کرد: رفع مشکل کمبود آب روستای دیوزند با اتصال شبکه توزیع روستا به شبکه شهر قروه و جبران کمبود افت فشار حداقل 200 مشترک، تقویت ایستگاه پمپاژ و افزایش دبی روستاهای میهم، اسلام آباد، سیلاب و سوتپه، تجهیز ایستگاه پمپاژ قصلان جهت تقویت آب 18 روستای تحت پوشش آن مجتمع، رفع کمبود آب روستای خریله با توجه به بهره‌برداری از تصفیه خانه حذف آرسنیک دلبران و افزایش دبی ورودی به داخل منبع روستای مذکور، اصلاح و توسعه شبکه آب به طول 4.5 کیلومتر، تعویض 435 کنتور معیوب، استحصال 4 مترمکعب آب از منابع تولید، واگذاری 413 فقره انشعاب آب، ترمیم یک‌هزار و 71 مورد اتفاقات، استانداردسازی 560 فقره انشعاب آب در روستاهای سوتپه و شکوه‌آباد دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه روستایی شهرستان قروه بوده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه آب و فاضلاب قروه کمبود آب شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد

ایسنا/همدان دهیار روستای کاج گفت: میدان دام ما بین روستای کاج، سوزن، شاهنجرین و شنجور شهرستان درگزین محل مناسبی برای تجمع سگ‌های ولگرد شده و این امر یکی از معضلات مهم روستای گردشگری کاج و سایر روستاهای پیرامون این منطقه شده است.

محسن حجاری‌مکان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: متأسفانه دلالان مختلفی که برای خرید و فروش دام به میدان دام این منطقه می‌آیند، معمولاً سگ‌های ولگرد مناطق دیگر را برای رهاسازی به میدان دام آورده و قبل از دوربین مداربسته به دور از چشم دیگران در پیرامون این میدان رها می‌کنند که شناسایی این افراد امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: رهاسازی این سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در اطراف این میدان موجب ازدیار زاد و ولد در بین این سگ‌ها و افزایش جمعیتشان در منطقه شده و نارضایتی‌های زیادی در بین اهالی روستاهای اطراف ایجاد کرده است.

حجاری‌مکان با بیان اینکه اکثر روستاها و شهرها با مسأله سگ‌های ولگرد دست به گریبان هستند و این معضل تنها ویژه این روستای گردشگری  و روستاهای اطراف نیست، افزود: قانون در رابطه با مسأله شکار و یا جمع‌آوری سگ‌های ولگرد دو پهلو بوده و این امر موجب شده تا دهیاران نتوانند تصمیم درستی برای جمع‌آوری و یا شکارشان بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر سگ‌های ولگرد را اتلاف کنیم و بزنیم، یک طور متهم هستیم و اگر نزنیم طور دیگر متهم می‌شویم، اجازه شکار و اتلاف نداریم، می‌گویند سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کنید، اگر این‌کار را انجام دهیم، کجا نگهداری کنیم؟ هزینه نگهداری آن را چه کسی تقبل خواهد کرد؟ تکلیف ما با این موضوع مشخص نیست و در این رابطه راهکاری ارائه نمی‌دهند.

دهیار روستای کاج ادامه داد: باید از طریق شورای تأمین تصمیمی جدی برای این موضوع اتخاذ شود چرا که اگر این سگ‌های ولگرد به شخص و یا رهگذری حمله کرده و آسیب برسانند به طور قطع با ما برخورد خواهد شد و اگر هم نسبت به شکار آنها اقدام کنیم، باز هم با ما برخورد می‌شود ضمن اینکه امکان جمع‌آوری این سگ‌ها نیز برای ما وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، روستای کاج از روستاهای هدف گردشگری توابع بخش شاهنجرین شهرستان درگزین بوده که اهالی در کنار کشاورزی و دامداری در تولید محصولات و صنایع‌دستی چون صنعت قاب‌سازی، آینه و میز کنسول و خراطی به صورت کارگاهی فعالیت دارند و این هنر زیبای آنها به بسیاری از دیگر کشورها نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد