Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی صبح امروز در حاشیه افتتاح طرح « انتقال آب دشت چهارموران آلیکوه شهرستان اردل» با بیان اینکه استفاده از منابع آبی در استان می‌تواند نقش مهمی در زندگی مردم داشته باشد، گفت: سالانه یک و نیم تن محصولات کشاورزی با بالغ‌ بر 7 تا 8 هزار میلیارد تن گردش مالی در استان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان در تولیدات آبزیان، بادام، قارچ و دیگر محصولات کشاورزی حرفی برای گفتن دارد، افزود: شهرستان اردل در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد و ردیف اول تولیدات شیلاتی را به خود اختصاص داده و سبب تغییر رتبه استان در سطح کشور شده است.

وی ادامه داد: این طرح برای حدود 700 هکتار از اراضی به اجرا درآمده است که اگر به ازای هر هکتار توسعه باغات نیز انجام شود حدود 400 تا 500 شغل در اردل ایجاد خواهد کرد.

ابراهیمی بیان کرد: پروژه انتقال آب و توسعه باغات در حفاظت از خاک نقش مهمی دارد که به ازای هر یک متر مکعب آب مصرفی 1.3 کیلوگرم تولید داریم که می‌طلبد در این زمینه برنامه منظمی داشته باشیم و این شاخص به حداقل دو کیلوگرم ارتقا داده شود.

وی اظهار کرد: در انتخاب نهال مناسب برای توسعه باغات و سایر فعالیت‌ها برای تولید پایدار، مبارزه با آفات، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و ... برنامه‌ریزی شود و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تا کنون برای این طرح 9 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: بالغ بر 14 میلیارد تومان از مجموع 16.1 میلیارد تومان اعتبارات این شهرستان در حوزه وظایف جهادکشاورزی است که در تلاشیم طرح‌های نیمه‌تمام سالیان دور نیز به اجرا برسند.

بهره‌برداری از هزار و 702 هکتار طرح‌های تأمین و انتقال آب

ابراهیمی گفت: طی 3 الی 4 سال گذشته تا کنون هزار و 702 هکتار طرح‌های تأمین و انتقال آب به بهره‌برداری رسید و طرح تأمین آب در کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان اضافه کرد: با این طرح حدود 2 میلیون مترمکعب آب در اختیار کشاورزان اردل قرار می‌گیرد که حداقل حدود 400 تا 500 هکتار توسعه باغات را خواهیم داشت.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری توسعه باغات توسعه باغات انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی