Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@20:44:23 GMT

پایان کار جنجالی‌ترین خرید سال در قطب آبی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۷۲۶۹

پایان کار جنجالی‌ترین خرید سال در قطب آبی

داریوش شجاعیان که یکی از جنجالی ترین انتقالات لیگ هفدهم بود، با سرنوشتی تلخ به دوران حضورش در استقلال پایان داد.

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته احمد مددی مدیرعامل استقلال اعلام کرد که داریوش شجاعیان از همان ابتدا جایی در لیست تمدیدی های فرهاد مجیدی نداشته تا این بازیکن پس از 4 فصل حضور در جمع آبی پوشان، در نهایت استقلال را ترک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که پس از پایان فینال جام حذفی نیز قابل حدس زدن بود.


هواداران استقلال برای جذب این بازیکن از گسترش فولاد، زخم دل های زیادی خوردند. مدیریت وقت آبی پوشان برای راضی کردن مدیران گسترش فولاد، دست به هر کاری زد و سرانجام این بازیکن با یکی از گرانترین انتقالات فوتبال ایران، راهی استقلال شد اما بحث رضایت نامه و چک های برگشتی که بابت این انتقال برای تبریزی ها صادر شده بود، سوژه هر ماه رسانه ها بود.

 


هوشنگ نصیرزاده که در آن زمان مدیرعامل گسترش فولاد بود، هر چند وقت یکبار و طی مصاحبه هایی که با رسانه ها داشت، از بازگرداندن شجاعیان به تبریز خبر می داد. علت این امر نیز پاس نشدن چک های استقلالی ها بود. مصاحبه های تکراری نصیرزاده که به سوهان روح هواداران استقلال تبدیل شده بود با بحث بازگشت شجاعیان به تبریز مطرح می شد و برخی مواقع نیز تبریزی ها، باشگاه استقلال را به شکایت تهدید می کردند و کار تا جایی بالا گرفت که مدیران گسترش اعلام کردند مانع از دریافت مجوز حرفه ای گری و حضور استقلال در آسیا خواهند شد.


به هر شکلی که بود، اقساط هزینه انتقال شجاعیان پرداخت شد و این بازیکن با خیال راحت در جمع آبی پوشان ماندگار شد. او که در صدر لیست خرید علیرضا منصوریان حضور داشت، با تلاش مدیریت وقت یعنی علیرضا افتخاری و پندار توفیقی، به استقلال پیوست تا به یکی از امیدوارکننده ترین خریدهای این تیم تبدیل شود. اما اوضاع آنگونه که تصور می شد، برای علیمنصور و خرید جنجالی اش خوب پیش نرفت و منصوریان پس از کسب نتایج ناامید کننده، از استقلال جدا شد.

 


شجاعیان که پس از برکناری منصوریان و در زمان حضور وینفرد شفر به یکی از مهره های اصلی استقلال تبدیل شده بود، با بدشانسی و در زمانی که در اوج دوران فوتبالی خود به سر می برد، در دیدار رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان  آسیا برابر ذوب آهن و در استادیوم فولادشهر دچار مصدومیت شدید از ناحیه رباط صلیبی شد و همین مسئله باعث گردید او دوری طولانی مدتی از میادین داشته باشد.یک اتفاق تلخ درحالیکه ممکن بود با آن فرم به جام جهانی هم برود.


شجاعیان در روزهایی که تصور می شد می تواند بازی های درخشانش در گسترش فولاد را تکرار کند، به دلیل این آسیب دیدگی شدید که پس از پایان لیگ هفدهم گریبانش را گرفت، از میادین دور شد و تا نیم فصل دوم لیگ هجدهم کار را از روی سکوها دنبال می کرد. او پس از پشت سر گذاشتن دوران تلخ مصدومیت و دوری از میادین، در هفته شانزدهم لیگ هجدهم و دیدار مقابل پیکان به میادین بازگشت. 

 


البته لیگ هجدهم برای شجاعیان خوب پیش نرفت. شاید ترس مصدومیت دوباره باعث شده بود او نتواند بازی خودش را انجام بدهد. این بازیکن شیرازی در آن نیم فصل هیچ تأثیری روی گل های زده استقلال نداشت اما در لیگ نوزدهم و با حضور استراماچونی اوضاع متفاوت شد.


در روزهایی که بیشتر بازیکنان استقلال با حضور این مربی ایتالیایی عملکرد خوبی را از خود نشان می دادند، شجاعیان نیز در دیدار برابر سایپا در حالیکه یک پاس گل داده بود، یک بار دیگر دچار مصدومیت شدید پارگی رباط صلیبی شد. زمانی که هواداران استقلال امیدوار به بازگشت این بازیکن به روزهای درخشانش بودند، او دوباره مصدوم شد و پس از شیوع ویروس کرونا نیز دوری او از میادین یک سال و یک ماه به طول انجامید.

 

 


شجاعیان در بازگشت دوباره نیز نتوانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و نه در زمان محمود فکری و نه در دوران حضور فرهاد مجیدی، این بازیکن درخشش لازم را نداشت و در نیم فصل دوم اغلب به عنوان بازیکن ذخیره برای استقلال به میدان می رفت و نقشی روی گل های زده تیمش نداشت.


پایان کار این بازیکن با استقلال، در ماراتن سخت و نفس گیر ضربات پنالتی فینال جام حذفی رقم خورد. جایی که این بازیکن نتوانست ضربه اش را وارد دروازه فولاد کند و محسن فروزان با مهار پنالتی این بازیکن، موجبات پیروزی و قهرمانی فولاد را فراهم کرد.

 


به هر شکل داریوش شجاعیان که در دو مقطع حساس در حال رسیدن به روزهای اوج دوران فوتبالی اش بود، با آسیب دیدگی شدید و تلخ از ناحیه رباط صلیبی، دوری های طولانی مدت از میادین را تجربه کرد. این بازیکن که در یکی از جنجالی ترین انتقالات فوتبال ایران به استقلال پیوست و حالا به پایان کار با تیم محبوبش رسیده است.

 

وینفرد شفر سرمربی وقت استقلال درباره مصدومیت نخست شجاعیان گفته بود که این بازیکن سوار ماشین جام جهانی شده بود ولی پیاده شد. حالا نیز زمان پیاده شدن او از قطار استقلالی ها فرا رسیده است.

نقل و انتقالات 1400 داریوش شجاعیان استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: نقل و انتقالات 1400 داریوش شجاعیان استقلال تهران داریوش شجاعیان گسترش فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!

بازیکن سابق فولاد بعد از درخشش در بازی‌های اخیر در مورد چینش ترکیب بازیکنان این تیم خوزستانی ادعای عجیبی مطرح کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز هشتم اسفند ماه سال جاری و در ‌آخرین ساعت نقل‌وانتقالات باشگاه فولاد خوزستان نام سه بازیکن خروجی خود را منتشر کرد. گادوین منشا، سعید واسعی و محمد آبشک. واسعی که پیش از این سابقه بازی در تراکتور و پیکان را هم دارد، با مارتینس سرمربی اسپانیایی رابطه خوبی نداشت و  بهرام رضاییان مدیرعامل فولاد خوزستان در مورد جدایی این بازیکن اخیراً اظهار داشت: «از روزی که من مدیرعامل باشگاه شدم تا روز پایان همکاری، واسعی فقط در پشت دروازه تمرین می‌کرد و کادر فنی روی او نظری نداشت».

واسعی: شادی گلم مقابل استقلال 2 دلیل داشت

این بازیکن 29 ساله بعد جدایی از جمع فولادی‌ها، راهی مس رفسنجان شد و در این تیم عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داد. به نظر می‌رسد سبک بازی مورد علاقه محرم نویدکیا و روابط توأم با احترامی که وی نسبت به بازیکنان تیم رفسنجانی داشته؛ بازدهی بازیکنان این تیم را به حداکثر خودش رسانده است. این مسئله روی واسعی هم تأثیرگذار شد و حتی توانست مقابل تیم سابقش گلزنی کند.

در همین راستا وقتی دیروز (پنجشنبه) مس رفسنجان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی  مقابل پیکان صف‌آرایی کرد و برنده از میدان خارج شد. هافبک نارنجی‌پوشان در روزی که پاس گل داد و در ضیافت پنالتی‌ها، زننده یکی از توپ‌های تیمش بود در جمع خبرنگاران اشاره‌ای به مسائل باشگاه فولاد داشت. این بازیکن ادعا کرد در زمان هدایت سرمربی اسپانیایی، یکی دو بازیکن در چینش ترکیب فولاد دخیل بودند و همین موضوع باعث آزارش شده است.

با توجه به اینکه باشگاه خوزستانی در فصل بیست‌وسوم فولاد نتایج خوبی کسب نکرده و به‌عنوان قعرنشین یکی از کاندیدای سقوط به شمار می‌رود، نیازمند است به این ادعا رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • تقویت احتمال پیوستن دیاس به بارسلونا با رفتن کلوپ
  • ستاره سپاهان برای فولاد آرزو کرد!
  • نکونام بازیکن حاشیه‌ساز استقلال را تنبیه نکرد!
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم
  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد